• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5742 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت

«شعام» ادعاي هرگونه حمله خارجي را تكذيب كرد

آسمان امن ايران

فرمانده نيروي زميني ارتش: اسراييل دست از پاخطا كند سخت‌تر تنبيه خواهد شد

گروه سياسي

حول و حوش ساعت 5صبح بامداد جمعه بود كه برخي اخبار از سوي منابع امريكايي و اروپايي در خصوص واكنش اسراييل به حمله ايران در برخي استان‌ها از جمله اصفهان و آذربايجان شرقي منتشر شد. مطابق انتظار برخي شبكه‌هاي ماهواره‌اي هم با آب و تاب يك چنين خبري را پوشش داده و آن را واكنش سخت اسراييل به حمله ايران ارزيابي كردند. مدت زمان زيادي طول نكشيد كه بنا به روايت مقامات بلندپايه نظامي، مشخص شد شنيده شدن صداي انفجار در شرق اصفهان، مربوط به شليك پدافند هوايي اصفهان به يك شيء مشكوك بوده است و نه حمله اسراييل. آرام‌آرام مشخص شد كه حتي وزراي اسراييلي هم نسبت به اين نوع فضاسازي انتقاد كرده و آن را باعث مضحكه شدن اسراييل ارزيابي كرده‌اند.

در ميان رسانه‌هاي داخلي ايران ابتدا فارس، مهر و صدا و سيما از شنيده شدن انفجارها خبر دادند و سپس خبرگزاري ايرنا از به كار افتادن سامانه پدافند هوايي خبر داد. برهمين اساس شنيده شدن صداي شليك مربوط به پدافند هوايي براي مقابله با ريزپرنده‌ها بوده است. همزمان رسانه‌هاي امريكايي اخبار عادي خود را قطع و به گمانه‌زني درباره علت انفجارها در اصفهان پرداختند.اما بنا به گفته مقام ارشد نظامي ارتش در استان اصفهان، شنيده شدن صداي نسبتا شديد در شرق اصفهان، مربوط به شليك پدافند هوايي اصفهان به يك شيء مشكوك بوده و هيچ خسارت و حادثه‌اي رخ نداده است.براساس آنچه كه خبرگزاري صدا و سيما اعلام كرده است، دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، خبر منتشر شده برخي رسانه‌هاي خارجي درباره تشكيل جلسه اضطراري اين شورا را تكذيب كرد. العالم، همچنين اعلام كرد كه دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، وقوع هرگونه هجوم خارجي را تكذيب كرده است. به گزارش ايرنا در تبريز هم هيچ گونه انفجاري رخ نداده و اين شهر در آرامش كامل قرار دارد.

 

واكنش تسنيم به ادعاي اسراييلي‌ها

درباره حمله به ايران

تسنيم نوشت هرگونه حمله موشكي يا ايجاد انفجار بزرگ در ايران تا اين لحظه قطعا منتفي است.

آژير خطر در شمال سرزمين‌هاي اشغالي به صدا در آمده و ارتش رژيم صهيونيستي مشغول بررسي وضعيت خطر براي خود است. با اين حال برخي رسانه‌هاي امريكايي و همچنين رسانه‌هاي فارسي‌زبان ضدايراني مشغول ادعاي حمله اسراييل به ايران هستند. رسانه‌هاي اصلي رژيم صهيونيستي فعلا در حال پوشش موضوع احتمال نفوذ پهپاد از لبنان به شمال سرزمين‌هاي اشغالي هستند. در آخرين خبر، يكي از اين رسانه‌ها نوشته است كه آژير خطري كه به صدا درآمده قطع شده، چرا كه اخبار اوليه مبني بر نفوذ پهپاد از لبنان واقعي نبوده است. بررسي‌هاي ميداني در شهر اصفهان نشان مي‌دهد تاسيسات مهم در اين استان به ويژه تاسيسات هسته‌اي در امنيت كامل است و حادثه‌اي در آنها گزارش نشده است.

 

هيچ تهاجم خارجي عليه ايران صورت نگرفته است

در اين كشاكش شبكه خبري الميادين به نقل از منابع ايراني تصريح كرد: هيچ تهاجم خارجي عليه ايران صورت نگرفته است. منابع ايراني به الميادين گفته‌اند هيچ تهاجم خارجي عليه ايران صورت نگرفته و رسانه‌هاي امريكايي يك جنگ نيابتي اطلاعات نادرست را از طرف رژيم صهيونيستي اجرا مي‌كنند. يك مقام ايراني هم به رويترز گفته حمله موشكي به ايران انجام نشده و صداهاي انفجار در اصفهان ناشي از فعال‌شدن سامانه‌هاي پدافندي بوده است. فاكس‌نيوز هم خبر داده امريكا در حوادث امروز نقشي نداشته است. در ادامه سخنگوي سازمان هواپيمايي كشور از برطرف شدن محدوديت‌هاي اعمال شده در فرودگاه‌ها خبر داد.

 

واكنش فرمانده كل ارتش به شنيده شدن صداي انفجار در اصفهان

سرلشكر «سيدعبدالرحيم موسوي» فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس، درباره صداي انفجار شنيده شده در اصفهان اظهار داشت: با توجه به هوشياري ما، چند شيء پرنده بود كه به آنها تيراندازي شده بود. امير سرلشكر موسوي در ادامه درباره تهديد ايران در شبكه‌هاي اجتماعي و فضاي مجازي توسط رژيم صهيونيستي افزود: از هر ديوانه‌اي، بي‌عقلي بر مي‌آيد؛ بستگي به عقل آن دارد. فرمانده كل ارتش درباره واكنش ايران به تهديد رژيم صهيونيستي گفت: واكنش ايران را پيش از اين ديده‌ايد. تسنيم نيز گزارش داده، امير كيومرث حيدري فرمانده نيروي زميني ارتش در سخنان پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران طي سخناني با اشاره به هدف قرار گرفتن چند شي‌ء توسط پدافند هوايي كشور در استان اصفهان عنوان كرد: آسمان اين مرز و بوم توسط قرارگاه پدافند خاتم‌الانبيا حفاظت مي‌شود و اگر اشياي پرنده مشكوكي همانند حادثه شب گذشته در آسمان كشور عرض اندام كنند از اينكه در آماج پدافند قدرت ما قرار گيرند بي‌نصيب نخواهند بود. امير حيدري ضمن تاكيد بر اينكه رژيم صهيونيستي بايد بداند كه اگر دست از پا خطا كند، اين بار سخت‌تر و كوبنده‌تر تنبيه خواهد شد، سومين دستاورد عمليات وعده صادق را در هم شكستن هيمنه پوشالي رژيم صهيونيستي عنوان كرد.

 

اسراييل مسووليت حادثه در اصفهان را نمي‌پذيرد

همچنين جماران گزارش داده، اورشليم‌پست نوشته است؛ اسراييل به دلايل استراتژيك حمله منتسب شده به اين رژيم به ايران را نمي‌پذيرد اما روشن نيست كه چرا پنتاگون (وزارت دفاع امريكا) اطلاعات مربوط به اين حمله را به رسانه‌هاي امريكايي درز مي‌دهد. رسانه‌هاي جريان اصلي امريكا به نقل از منابعي كه نام آنها را اعلام نكرده‌اند، ادعاهايي مبني بر محدود بودن حمله، نقش نداشتن امريكا، قصد نداشتن جمهوري اسلامي ايران براي پاسخ به حمله و … را مطرح كرده‌اند.

 

محكوميت ماجراجويي‌هاي اسراييل

وزارت امور خارجه عمان نيز با صدور بيانيه‌اي حمله ادعايي اسراييل را محكوم كرد. در اين بيانيه آمده است: عمان حملات نظامي مكرر اسراييل در منطقه را محكوم مي‌كند. براساس اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، وزارت خارجه تركيه نيز اعلام كرد؛ از همه طرف‌ها مي‌خواهيم از اقداماتي كه ممكن است درگيري در خاورميانه را گسترش دهد، خودداري كنند. اولويت جامعه جهاني بايد توقف كشتار غزه باشد. روسيه نيز اعلام كرد: در حال بررسي اطلاعات مربوط به حمله ادعايي اسراييل به ايران هستيم. از هر دو طرف مي‌خواهيم خويشتنداري كنند. وزارت خارجه مصر هم گفت: از اسراييل و ايران مي‌خواهيم حداكثر خويشتنداري را به خرج دهند و به قوانين بين‌المللي پايبندي كامل داشته باشند. نسبت به پيامدهاي گسترش درگيري و بي‌ثباتي در منطقه و اثرات خطرناك آن هشدار مي‌دهيم. نخست‌وزير انگليس نيز تاكيد كرد: به نتانياهو گفتم كه تشديد تنش به نفع هيچ كسي نيست. مي‌خواهيم شاهد آرامش در منطقه باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون