• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5747 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت

پنجره استقلال سه قفله شده!

مشكل مالكيت حل شد، مشكل مالي چه؟

روز گذشته به صورت رسمي سهام سرخابي‌ها به خريداران جديد منتقل شد. درست در آخرين روز مهلت تفكيك مالكيت دو تيم كه اي‌اف‌سي تعيين كرده بود. مصطفي زارعي رييس كميته بدوي صدور مجوز حرفه‌اي فدراسيون فوتبال در حاشيه برگزاري اين جلسه گفت: «يكي از بزرگ‌ترين دغدغه‌هايي كه ما هميشه در كسب مجوز حرفه‌اي داشتيم، حل شد. با كنفدراسيون فوتبال آسيا هم چك كرديم و اين مشكل برطرف شد. اسنادي كه داشتيم را براي AFC ارسال كرديم و ديگر حرف و حديثي باقي نماند. ان‌شاءالله دو باشگاه هم تلاش كنند كه بقيه نواقص هم برطرف شود و بتوانند مجوز بگيرند.»
اظهارات زارعي اين حس را به هواداران القا كرد كه مشكل دو تيم به صورت كامل حل شده و مجوز حرفه‌اي در جيب آنهاست. اما نگاهي دقيق‌تر به شرايط نشان مي‌دهد اوضاع همچنان حداقل براي يكي از دو تيم آشفته است. 
روز دوشنبه بار ديگر آپديت جديد فيفا در مورد وضعيت پنجره‌ نقل‌وانتقالاتي تيم‌ها منتشر و مشخص شد پنجره استقلال همچنان بسته است! اين يعني اين باشگاه هنوز نتوانسته بدهي خود را با سانتاكلارا تسويه كند. البته هر بار كه بحث بسته بودن پنجره آبي‌ها و عدم پرداخت بدهي مطرح شده است، مديران اين باشگاه مدعي مي‌شوند ما با سانتاكلارا توافق كرده‌ايم كه در آينده اين بدهي از طريق ما يا از طريق درآمدهاي فدراسيون فوتبال ايران نزد AFC پرداخت شود، هرچند نه متن توافقنامه را منتشر مي‌كنند نه اعلام مي‌كنند كه باشگاه پرتغالي تا چه زماني به آبي‌ها فرصت داده است كه اين پول پرداخت شود. ضمن اينكه باشگاه پرتغالي در تمام اين مدت شكايت خود را از فيفا پس نگرفته است و نشانه اين موضوع هم بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات آبي‌ها است. با توجه به اينكه باشگاه استقلال روز گذشته به هلدينگ خليج فارس واگذار شده و احتمالا طي روزها يا هفته‌هاي آتي تغييرات مديريتي در اين باشگاه صورت خواهد گرفت بايد دانست كه مسووليت هرگونه اتفاقي كه براي آبي‌ها در بحث مجوز حرفه‌اي رقم بخورد با مديريت فعلي باشگاه استقلال و در راس آن علي خطير مديرعامل اين باشگاه است كه قول داده بود هيچ نگراني بابت گرفتن مجوز حرفه‌اي در سال پيش رو وجود نخواهد داشت. كاش هر چه سريع‌تر مديريت باشگاه استقلال وضعيت بدهي سانتاكلارا را مشخص كند. خيلي بعيد است كه اين باشگاه پرتغالي تا هر چقدر كه آبي‌ها زمان مي‌خواستند به آنها زمان داده باشد و به همين راحتي مشكل بدهي اين تيم حل شده باشد. در واقع قبل از عيد بود كه مديران استقلال گفتند پول در حال نشستن به حساب سانتاكلاراست و براي محكم‌كاري قرار شده فدراسيون فوتبال هم در اين زمينه همكاري كند اما از آن روز هنوز اين اتفاق رخ نداده! در روزهاي گذشته مقامات صدور مجوز حرفه‌اي از قبول مدارك مالي پرسپوليس خبر دادند اما از استقلال حرفي به ميان نياوردند و همين نگراني‌ها در مورد شرايط اين تيم را افزايش داده است.  همه ما علاقه داريم كه تمام تيم‌هاي كشورمان موفق باشند و بتوانند در سطوح مختلف قاره كهن به رقابت بپردازند اما ابهامات موجود در پرونده باشگاه استقلال نگراني‌هايي به وجود آورده است. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون