• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5747 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت

براي قرقيزستان، ايران ژاپن نبود!

شاگردان شمسايي تازه راه افتادند

به گزارش «اعتماد»، تيم ملي فوتسال كشورمان با برتري 1-6 در مقابل قرقيزستان ضمن رسيدن به نيمه نهايي جام ملت‌هاي آسيا به جام جهاني 2024 صعود كرد. قرقيزها كه با شكست ژاپن زمينه حذف مدافع عنوان قهرماني را فراهم كرده بودند، در مصاف با پرافتخارترين تيم قاره هم اميدوار به خلق شگفتي بودند اما شاگردان وحيد شمسايي خيلي زود به بازي مسلط شدند و در پايان بهترين پيروزي‌شان در اين مسابقات را جشن گرفتند. 
گل‌هاي ايران را در اين بازي بهروز عظيمي، سالار آقاپور، سعيد احمدعباسي، مهدي كريمي(2 گل) و علي‌اصغر حسن‌زاده به ثمر رساندند. احمد عباسي با باز كردن دروازه حريف تداوم گلزني‌هايش در اين مسابقات را حفظ كرد و نشان داد عزمش براي آقاي گلي جزم است. اما ستاره اين بازي مهدي كريمي بود كه ضمن به ثمر رساندن دو گل با ارايه يك فوتبال تماشايي توجهات را به خودش جلب كرد.
شاگردان شمسايي در ديدار نيمه‌نهايي احتمالا به مصاف برنده ازبكستان و تايلند خواهند رفت. مصافي كه مي‌تواند به عنوان فينال زودهنگام رقابت‌ها تلقي شود. با توجه به حذف زودهنگام سامورايي‌ها و روندي كه تيم ملي در پيش گرفته به نظر مي‌رسد اگر اتفاق خاصي رخ ندهد و بچه‌ها دچار غرور نشوند از همين حالا مي‌توانيم‌ ايران را بار ديگر قهرمان مسابقات بدانيم. 
شمسايي در اين بازي‌ها حسين طيبي ستاره تيمش را به دليل مصدوميت در اختيار نداشت و روي نام دو، سه بازيكن باتجربه‌اش قلم قرمز كشيد و چند بازيكن جوان را به اردو فرا خواند. جوانگرايي با توجه به اينكه فوتسال و فوتبال در كشورمان پر از استعداد است معمولا جواب مي‌دهد.
اما تاجيكستان كشور همسايه و همزبان ما هم با غلبه بر افغانستان توانست براي اولين بار به جمع چهار تيم نهايي اين بازي‌ها صعود كند تا جواز حضور در بازي‌هاي جام جهاني را هم به دست بياورند. تاجيك‌ها با برتري نزديك بر افغانستان كه آنها هم تيم ‌خوب اين مسابقات بودند راهي نيمه نهايي شدند تا نشان دهند فوتسال آنها هم مثل فوتبال‌شان به سرعت در حال پيشرفت است.
نكته جالب توجه از اين مسابقات به عملكرد خيره كننده تيم ملي كشورمان برمي‌گردد، در ۱۶ دوره قبلي اين مسابقات يوزهاي ايراني ۱۲ بار به مقام قهرماني دست يافتند و ۲ بار دوم شدند و ۲ بارهم به مقامي سومي رسيدند! نتايج درخشاني كه نشان از قدرت مطلق كشورمان در فوتسال آسيا است. ژاپن با ۴ عنوان قهرماني با اختلاف زياد در رده دوم تيم‌هاي پرافتخار اين تورنمنت قرار دارد. به جز ايران و ژاپن تا حالا كشوري نتوانسته مقام قهرماني بازي‌ها را به دست بياورد!  بازي‌ها كه از سال ۱۹۹۹ برگزار مي‌شود هر دوره نسبت به دوره قبلي به لحاظ كيفي و كمي در شرايط ايده‌آل‌تري برگزار شده و بايد ديد ايران در خاك تايلند مي‌تواند جام سيزدهم را به تهران بياورد يا خير.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون