• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5761 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت

دستگيري مادر و پسري به جرم آدم‌ربايي

متهمان با فريب اتباع به بهانه مهاجرت به اروپا آنها را به مخفيگاه آدم‌ربايان مي‌كشاندند

مادر و پسري كه با شگرد ارايه خدمات مهاجرت به‌ اروپا، افراد اهل كشور افغانستان را آدم‌ربايي مي‌كردند، بازداشت شدند. چندي قبل مرد ميانسال اهل كشور افغانستان به كلانتري 39 گلشهر كرج رفت و هنگامي كه مقابل افسر نگهبان قرار گرفت، گفت: «پسر 19 ساله‌ام به نام حامد از خارج و ناگهان ناپديد شد. ساعتي پيش فرد ناشناسي به من زنگ زد و مدعي شد كه فرزندم را در تهران گروگان گرفته و با تهديد به قتل در ازاي آزادي‌اش 125 ميليون تومان درخواست كردند. پس از اينكه پول را با هزار زحمت فراهم كردم، حامد آزاد نشد و ديگر خبري از او ندارم، لطفا كمك كنيد.»
 با توجه به محل ارتكاب جرم در تهران رسيدگي به موضوع در دستور كار تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي پايتخت قرار گرفت و در نخستين گام هويت صاحب حساب بانكي آدم‌ربا كه 125 ميليون پول به آن ريخته شده بود، شناسايي شد. كارآگاهان در ادامه متوجه شدند، صاحب‌ شماره حساب بانكي مورد نظر با اتباع زيادي از اهل كشور افغانستان در ارتباط بوده و با همكاري مادرش، كارت‌هاي بانكي را به مردان افغانستاني اجاره داده‌اند كه همين موضوع شك تيم جنايي را برانگيخت. 
خيلي زود پسر جوان توسط كارآگاهان پليس آگاهي دستگير شد. او كه در جريان بازجويي‌ها منكر جرم خود بود پس از مواجهه با شواهد و مدارك موجود به همكاري با يك باند آدم‌ربايي با همدستي مادرش اعتراف كرد و گفت: «پدرم در زندان است. من به دليل مشكلات مالي با همدستي مادرم مسافران اتباع افغانستان را جابه‌جا مي‌كردم و با تهيه كارت عابربانك و فروش آن به آدم‌ربايان با آنها همكاري داشتيم.» او در ادامه گفت: «من و مادرم، افراد اهل كشور افغانستان را با شگرد مهاجرت غيرقانوني به كشور‌هاي اروپايي اغفال كرده و به مخفيگاه باند آدم‌ربايي در جنوب تهران مي‌كشانديم‌؛ در آنجا 3 مرد جوان طعمه‌ها را هدف ضرب و جرح قرار داده و از خانواده گروگان‌ها مبالغ هنگفتي دريافت كرده‌اند.» كارآگاهان پس از دريافت اين اطلاعات مهم خيلي زود راهي مخفيگاه آدم‌ربايان شدند و پس از هماهنگي‌‌هاي لازم با مرجع قضايي 3 مرد جوان را دستگير و 11 گروگان اهل كشور افغانستان را رها كردند. متهمان پس از انتقال به پليس آگاهي، تحت بازجويي قرار گرفتند و به جرم آدم‌ربايي اتباع افغانستاني با وعده و وعيد فريب به بهانه مهاجرت به اروپا، صراحتا اعتراف كردند. با صدور قرار قانوني از سوي مرجع قضايي، متهمان براي روشن شدن زواياي پنهان پرونده و كشف جرايم احتمالي در اختيار پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون