• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5761 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت

اخبار

دستگیری زن کلاهبردار در پوشش مشاور املاک

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: «یک خانم کلاهبردار که با جعل سند و در پوشش مشاور املاک ۱۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، پس از متواری شدن در مخفیگاهش در بندرعباس شناسایی و دستگیر شد.» علی‌اکبر جاویدان در تشریح جزيیات این خبر گفت: «درپی وصول یک فقره پرونده از شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس در اواخر فروردین سال‌جاری مبنی بر دستگیری این فرد متواری به اتهام جعل و استفاده از سند مجعول، پیگیری موضوع ویژه در دستورکار قرار گرفت.» او گفت: «کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در راستای شناسایی محل اختفا و دستگیری نامبرده، تحقیقات خود را آغاز کردند که با بررسی‌های دقیق انجام شده، مشخص شد محکومه در اواسط سال ۱۴۰۱ با ترفندهای متقلبانه و تبلیغات واهی ضمن معرفی خود به عنوان مشاور املاک، با جعل یک فقره مبایعه‌نامه، یک منزل آپارتمانی در بندرعباس را به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال درقبال دریافت ۲۷۰ سکه تمام بهار آزادی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال به خانمی دیگر فروخته و پس از دریافت سکه‌ها با قطع ارتباط خود با مال‌باخته، به مکان نامعلومی متواری شده است.» این مقام ارشد انتظامی هرمزگان با اشاره به اینکه پیگیری مال‌باخته جهت دریافت واحد مسکونی خریداری شده به علت تعلق آن به مادر محکومه منتج به نتیجه نشده بود، گفت: «پس از طرح شکایت در بازپرسی شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس و سیر تشریفات قضایی پرونده، با رای دادگاه کیفری متهمه به پرداخت تمامی وجوه حاصل از ثمن معامله به شاکیه محکوم شده است.» سردار جاویدان گفت: «با اقدامات فنی و اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی این کلاهبردار متواری در مخفیگاهش در بندرعباس دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.»

از ابتدای سال تاکنون 41 نفر بر اثر حوداث جوی جان باختند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد که در حوادث جوی رخ داده از ابتدای سال تاکنون ۴۱ نفر جان خود را ازدست داده‌اند که بیشترین مورد آن مربوط به سیل بوده است. بابک یکتاپرست با اشاره به آمار موارد فوتی و مصدومیت درپی وقوع حوادث جوی در کشور گفت: «از ابتدای سال‌جاری تاکنون و برابر گزارش مرکز EOC اورژانس کشور ۱۵۳۳ نفر در حوادث جوی رخ داده در کشور، شامل سیل، توفان، گرد و غبار، صاعقه، ریزش کوه و... دچار حادثه شده‌اند که از این تعداد متاسفانه ۴۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، بیانگر افزایشی دوبرابری است.» او با بیان اینکه ۱۴۹۲ نفر از این افراد نیز دچار مصدومیت شده‌اند، گفت: «این آمار نیز نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۹۷درصدی داشته است.» سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه بیشترین جان‌باخته مربوط به حوادث جوی، ناشی از وقوع سیل بوده است، گفت: «۳۶ نفر از جان‌باختگان یا معادل ۸۸درصد آنان مربوط به سیل بوده است. همچنین پنج نفر به دلیل صاعقه جان خود را ازدست داده‌اند. دیگر حوادث جوی مورد فوتی نداشته است.» یکتاپرست درباره شمار مصدومان حوادث جوی نیز گفت: «بیشترین تعداد مصدوم، مربوط به گرد و غبار است، به‌طوری‌که ۱۰۶۹ نفر یا معادل ۷۲درصد کل مصدومان به دلیل گرد و غبار به اورژانس مراجعه کرده‌اند. پس از آن توفان با ۳۵۱ مورد مصدوم یا معادل ۲۴درصد در جایگاه دوم قرار دارد. رتبه سوم مربوط به سیل است که ۴۱ مصدوم برجای گذاشته و 3درصد از کل مصدومان را شامل می‌شود.» او گفت: «ریزش کوه با 6 مصدوم و صاعقه با 5 مصدوم در رتبه‌های بعدی قرار دارد و ۲۰ نفر نیز به دلایل دیگر دچار مصدومیت شده‌اند.» سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به شمار مصدومان ناشی از توفان که ۳۵۱ نفر بوده است، گفت: «از این تعداد ۳۲۴ نفر مربوط به بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان سیستان و بلوچستان بوده است.»

زورگیر جنوب تهران دستگیر شد

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری یک زورگیر حرفه‌ای در جنوب تهران خبر داد. کیانوش نظری در تشریح جزيیات این خبر گفت: «به دنبال تماس فردی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام گزارشی مبنی بر سرقت کارت بانکی‌اش با روش زورگیری، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۷۱ شهید مصطفی خمینی به محل مذکور اعزام شدند. با حضور ماموران در محل، آنان نسبت به بررسی دوربین‌های محل سرقت اقدام کرده و در جریان آن موفق به شناسایی هویت سارق شدند.» او گفت: «گشت‌زنی‌ها برای دستگیری این سارق ادامه داشت تا اینکه روز جمعه ماموران پلیس، این سارق تحت تعقیب و سابقه‌دار را در محله صالح‌آباد مورد شناسایی قرار داده و برای دستگیری‌اش وارد عمل شدند.» نظری گفت: «در همین راستا نیز عملیات تعقیب و گریز میان پلیس و ماموران شکل گرفت و متهم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.» سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: «با انتقال متهم به مقر انتظامی، مشخص شد که او دقایقی قبل از دستگیری نیز با تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت به عنف در منطقه خانی‌آباد نو کرده است. این فرد تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن به جرم خود مبنی بر زورگیری اعتراف کرد.» او گفت: «تاکنون ۱۰ نفر از شکات نسبت به شناسایی متهم اقدام کرده‌اند و تحقیقات برای شناسایی دیگر شاکیان این فرد همچنان ادامه دارد. برای متهم نیز پرونده‌ای تشکیل شده و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم به همراه پرونده متشکله روانه دادسرا شده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون