• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5761 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت

جنايي

قاتل پس از قتل یک زن و شوهر به زندگی خود پایان داد

جانشین فرمانده انتظامی قیروکارزین گفت: «قاتلی که زن و شوهری را به‌وسیله چاقو و چوب به قتل رسانده بود با آتش زدن خودش، به زندگی‌اش پایان داد.» علیرضا اوریادی کشکولی گفت: «در پی وقوع دو فقره قتل در یکی از روستاهای شهرستان قیروکارزین، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.» او گفت: «ماموران انتظامی در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که زن و شوهری 45 و 50 ساله به وسیله سلاح سرد و چوب به قتل رسیده‌اند و جوانی 19 ساله نیز دچار آتش‌سوزی شده و توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل می‌شود.» جانشین فرمانده انتظامی قیروکارزین با بیان اینکه جوان مذکور به دلیل شدت آتش‌سوزی در بیمارستان فوت می‌کند، گفت: «فرضیه قتل قوت گرفت و ماموران تحقیقات خود را در این زمینه به صورت ویژه آغاز کردند.» اوریادی کشکولی گفت: «در بررسی‌های فنی و استفاده از روش‌های نوین مشخص شد که جوان مذکور به دلیل اختلافات مالی پس از ارتکاب جنایت (قتل زن و شوهر) به لحاظ فرار از اتهام، اقدام به صحنه‌سازی و خودسوزی کرده که در این حادثه خودش نیز به علت بالا بودن شدت خودسوزی در بیمارستان فوت می‌کند.»

قتل مادر به دست دختر

به دنبال مرگ مرموز زن میانسال، دختر او به عنوان مظنون بازداشت و تحقیقات تیم جنایی برای رازگشایی از ماجرا آغاز شده است. چند روز قبل به تیم جنایی پایتخت خبر رسید که زنی میانسال به طرز مشکوکی جان‌باخته است. دختر او می‌گفت که احتمالا مادرش دچار حمله قلبی شده و سکته کرده است. در این شرایط بود که جسد او برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد. از سوی دیگر برادر این زن قدم در دادسرای جنایی تهران گذاشت و از خواهرزاده‌اش شکایت کرد. او گفت: «خواهر من هیچ بیماری خاصی نداشت و احتمال می‌دهم که دخترش او را به قتل رسانده است. انگیزه او از قتل خواهرم، ارثیه و به دست آوردن اموال او بوده است.» با این شکایت، تحقیقات در این پرونده آغاز شد تا اینکه پزشکی قانونی چند روز قبل علت مرگ زن میانسال را اعلام کرد. علت مرگ او مسمومیت دارویی بوده است. همین نظریه کافی بود تا دستور بازداشت دختر او صادر شود. او اما خودش را بی‌گناه دانست و گفت نقشی در مرگ مادرش ندارد. او گفت: «آن روز از سر کار به خانه برگشتم و دیدم حال مادرم خوب نیست. نمی‌دانم چه قرصی مصرف کرده بود. صدایش زدم اما پاسخی نداد. من هم فورا به اورژانس زنگ زدم و او برای درمان به بیمارستان انتقال یافت، اما تلاش پزشکان برای نجات مادرم بی‌فایده بود و من هم از مرگ مادرم خیلی ناراحتم.» دختر جوان در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

قتل خونین مرد جوان در یکی از رستوران‌های معروف

مرد جوانی که در یکی از رستوران‌های معروف محله سازمان برنامه همکار خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی دستگیر شد. جمعه بیست و یکم اردیبهشت‌ ماه، کارکنان انتظامات بیمارستان پیامبران، مرگ مشکوک مرد جوانی را روی تخت بخش اورژانس به مرکز فوریت‌های پلیسی 110، گزارش کردند. با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پای در سردخانه بیمارستان گذاشتند و با جسد مرد جوان اهل کشور افغانستان مواجه شدند که براثر 3 ضربه چاقو به قتل رسیده بود. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد مقتول در یکی از رستوران‌های معروف سازمان برنامه کار می‌کرده و به دست همکارش قربانی شده است. کارآگاهان جنایی اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ پس از دریافت این اطلاعات مهم، خیلی زود مخفیگاه متهم را شناسایی و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. متهم پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی خیلی زود هدف بازجویی قرار گرفت و به قتل همکار خود در رستوران اعتراف و عنوان کرد اختلاف آنها به‌ خاطر بستن شیر فلکه گاز بوده است! جسد مقتول برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی منتقل شد و متهم جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده دراختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

جنایت هولناک در مریوان

وقوع قتل خانوادگی این‌بار در مریوان استان‌ کردستان؛ جنایت هولناکی ‌که سه روز پیش در محله نوبهار این شهر رخ داد و سه نفر از اعضای خانواده شامل پدر، مادر و دختر با سلاح‌ گرم به قتل رسیدند. براساس اعلام فرمانده انتظامی کردستان، قاتل پسر 17‌ساله خانواده بود که اختلافات خانوادگی را دلیل ارتکاب جنایت عنوان‌ کرده است. رکنا نوشت: «محمد، بیگرد و مهنا، 3 عضو خانواده‌ای هستند که به قتل رسیدند. این خانواده اهل روستای ناو بودند اما در مریوان زندگی می‌کردند. اهالی ناو از شنیدن این خبر شوکه هستند و هیچ‌کس باور نمی‌کند ماهان، پسر خانواده مرتکب جنایت شده‌ باشد.» علی آزادی، فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: «با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح ‌گرم شامل پدر 43 ساله، مادر 38 ساله و دختر 12 ساله در مریوان، بلافاصله بررسی موضوع و دستگیری عامل یا عاملان احتمالی قتل به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی مریوان قرار گرفت. کارآگاهان با اشراف اطلاعاتی قاتل را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضایی در عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند. در تحقیقات به‌عمل آمده از متهم ‌که فرزند خانواده مقتول بوده، او به جرم خود اعتراف کرده و دو قبضه سلاح جنگی‌ نیز از او کشف شده است.» سردار آزادی با بیان اینکه قاتل علت و انگیزه خود را از ارتکاب جرم اختلافات خانوادگی اعلام کرده، گفت: «متهم به همراه پرونده دراختیار مراجع قضایی قرار گرفت.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون