• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5768 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد

روند بازار ارز پس از وقوع حادثه هوايي چگونه است؟

روز يكشنبه پس از وقوع حادثه هوايي براي رييس‌جمهور و همراهان وي كه منجر به شهادت رييس‌جمهور، وزير امور خارجه، امام جمعه و استاندار آذربايجان شرقي و پنج تن ديگر شد، بازار ارز يك فراز كوتاه و سريع را طي كرد و پس از آن فرود كرد.
طبق مشاهدات ميداني ايسنا از بازار غير رسمي ارز، تا لحظه تنظيم گزارش (ساعت ۱۳ ديروز) دلار با قيمت ۵۸ هزار تومان براي فروش و با نرخ ۵۷ هزار تومان خريداري شد. همچنين يورو در اين بازار با مبلغ ۶۴ هزار تومان به فروش رسيد و با مبلغ ۶۳ هزار تومان خريداري شد.
اين در حالي است كه روز يكشنبه پس از انتشار اخبار سانحه هوايي براي رييس‌جمهور، نرخ ارز در بازار غير رسمي و همچنين كانال‌هاي تلگرامي، شروع به صعود كرد و در پايان شب تا مرز ۶۲ هزار تومان پيش رفت. اما از ابتداي صبح ديروز با يك شيب تند، روند كاهشي خود را آغاز كرد و دوباره به نرخ ميانگين روز گذشته برگشت.
بي شك، اتفاقات ناگوار در هر كشوري بر وضعيت اقتصادي و بازار ارز آن كشور اثرگذار است. در شرايط فعلي با بروز حادثه براي رييس‌جمهور كشورمان، ذات و طبيعت بازار است كه نوساني را طي كند كه يك اصل در ماهيت اثرپذيري بازار و اقتصاد از تحولات و وقوع مسائل و بحران‌هاست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون