• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5768 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد

دو انتصاب رسانه‌اي در شرق استان گلستان

با صدور حكمي از سوي غلامرضا ولي‌پور، مديرعامل موسسه اصحاب رسانه استان گلستان و سرپرست روزنامه اعتماد در استان گلستان «علي كيان» به عنوان نماينده موسسه در شرق استان و «ياشار نيازي» به عنوان نماينده روزنامه اعتماد در شرق استان معرفي شدند.
رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان گنبدكاووس، در اين مراسم با اشاره به جايگاه رسانه در تبلور تحول و پيشرفت در جامعه اظهار كرد: خبرنگاران با افزايش سواد رسانه‌اي خود در جامعه انديشمند و جريان‌ساز باشند.
رضا شجاعي، افزود: اصحاب رسانه با همدلي و هم‌سویي و حفظ ارزش‌ها و هويت اسلامي بايد گام‌هاي موثري در هويت بخشي و انعكاس اخبار و فعاليت‌ها داشته باشند. 
وي خاطرنشان كرد: خبرنگاراني كه داراي سواد رسانه‌اي هستند مي‌توانند اثرات مثبتي در جامعه داشته و با درك اطلاعات به درستي با مردم ارتباط برقرار كنند.
مديرعامل موسسه اصحاب رسانه استان گلستان نيز در اين مراسم با بيان اينكه اهميت رسانه امروزه نسبت به گذشته‌ها افزايش يافته و رسانه جزو لاينفك زندگي افراد شده است، گفت: رسانه‌ها امري فراگيرند كه ويژگي اصلي‌شان‌ همه‌جا بودن آنهاست و رسانه‌ها مي‌توانند يك كلاس بدون ديوار با ميلياردها مخاطب ايجاد كنند.
غلامرضا ولي‌پور با بيان اينكه يكي از مهم‌ترين فرصت‌هايي كه در راستاي چشم‌انداز توسعه قابل‌طرح است، اولويت‌گذاري رسانه‌هاست، گفت: امروزه جامعه‌اي توسعه‌يافته محسوب مي‌شود كه با قدرت جادويي هنر و رسانه در كنار توسعه اقتصادي، آگاهي‌هاي متنوع و ضروري مردم را بالا ببرد كه سواد رسانه يكي از اين آگاهي‌هاست.
وي با بيان اينكه در همين راستا دوره‌هاي آموزش سواد رسانه‌اي، خبرنويسي و گزارش نويسي در دستور هيات مديره قرار گرفت، افزود: در سال گذشته دوره آموزش سواد رسانه‌اي در گرگان و دوره گزارش‌نويسي را در گنبدكاووس برگزار كرديم.
وي ادامه داد: يك دوره آموزشي در مركز استان و يك دوره آموزشي در شرق استان براي نيمه سال جاري برنامه‌ريزي شده است كه با حمايت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار خواهد شد.
ولي‌پور، در خصوص موسسه نيز گفت: موسسه اصحاب رسانه استان گلستان در سال 1398 مجوز فعاليت خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دريافت و به ثبت قانوني رسيد.
به گفته وي، برگزاري دوره‌هاي آموزشي، برگزاري نمايشگاه‌هاي تخصصي مطبوعات، ارايه مشاور رسانه‌اي به اشخاص حقيقي و حقوقي و ارايه خدمات به خبرنگاران از اهم فعاليت‌هاي تعريف شده در اساسنامه اين موسسه است.
در اين جلسه نماينده مردم گنبدكاووس در مجلس شوراي اسلامي نيز به صورت مجازي شركت كرد و از مجموعه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان گنبد به دليل برگزاري شايسته مراسم ويژه نكوداشت شاعر و عارف بزرگ تركمن« مخدومقلي فراغي» در همه شهرهاي استان تقدير كرد.
امانقليچ شادمهر، همچنين از تلاش‌هاي خبرنگاران استان و شهرستان براي پوشش اخبار و تلاش براي توسعه استان و شهرستان تقدير كرد و آنان را سربازان فرهنگي جامعه خطاب كرد.
وي، راه‌اندازي دفتر موسسات و تشكل‌هاي روزنامه‌نگاري در شرق استان را اتفاق بديع و بسيار خوب توصيف كرد و اظهار اميدواري كرد با افزايش اينگونه تشكل‌ها شاهد رشد كمي و كيفي رسانه‌ها باشيم.
در اين مراسم كه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان گنبدكاووس برگزار شد، «علي كيان » به عنوان نماينده موسسه در شرق استان و «ياشار نيازي» به عنوان نماينده روزنامه اعتماد در شرق گلستان معرفي شدند.
گفتني است، در اين مراسم به پاس تلاش و زحمات «رضا شجاعي»، رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گنبدكاووس در راستاي حمايت از خبرنگاران و همكاري در برگزاري كارگاه‌هاي گزارش‌نويسي و خبرنگاري با اهداي لوح سپاس از سوي مديرعامل موسسه اصحاب رسانه استان گلستان تقدير شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون