• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5790 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۹ خرداد

نوزادان دوقلو زنده در بيمارستان ياسوج كفن پيچ شدند

مسوولان بيمارستان و پزشك زايشگاه هيچ‌گونه توضيح قانع‌كننده‌اي به والدين دوقلوها ندادند

شنبه ۲۶ خرداد ماه امسال فاجعه‌اي عجيب در بيمارستان امام سجاد در ياسوج رخ مي‌دهد؛ خانواده‌اي پس از ۲۳سال انتظار كه با مشكل ناباروري مواجه بودند و با تحمل هزينه‌هاي گزاف مالي و رواني توانسته بودند پس از سال‌ها اين مشكل را حل كنند حين حمل زايمان و با توجه به مشكلي كه براي خانم پيش آمده بود به بيمارستان امام سجاد ياسوج مراجعه مي‌كنند.
خبرگزاري‌ها نوشتند؛ اين خانم هفت ماه در استراحت مطلق بود طوري كه راه رفتن و تحرك برايش خطرناك بود، اما به دليل نبود ويلچر و آسانسور در بيمارستان مجبور مي‌شود از پله‌ها بالا برود. پزشك زايشگاه كه زحمت آمدن به بيمارستان را هم به خود نداده بود با تلفن و از راه دور ختم بارداري اين خانم را اعلام مي‌كند و به پرستاران مي‌گويد كه آمپول سقط جنين تزريق شود (توجيه نيز پاره شدن كيسه آب در رحم خانم بوده است) 
پس از زايمان طبيعي و به دنيا آمدن دو فرزند دوقلو كه به فاصله يك ساعت از هم به دنيا آمدند به آنها اعلام مي‌شود كه نوزادان مرده به دنيا آمدند و آنها را در كاور مخصوص باندپيچي مي‌كنند. خبر فوت فرزنداني تازه متولد شده كه اين خانواده و اقوام و اقاريب آنها پس از ۲۳ سال ناباروري منتظر به دنيا آمدن آن و پدر و مادر شدن اين زوج بودند دنيايي از غم و اندوه بر دل آنها نشاند.
با توجه به ممنوعيت حضور در بخش زايشگاه، عوامل اين بخش با اصرار خانواده مواجه شده كه درخواست ديدن دوقلوها را داشته‌اند، اما خانواده با واكنش‌هاي تند عوامل زايشگاه مواجه مي‌شوند. پس از مدتي كه اين نوزادان در كاور براي انتقال به سردخانه قرار داشتند با صداي گريه يكي از نوزادان متوجه مي‌شوند كه آنها زنده بوده و فوت نكرده‌اند. در حالي كه دوقلوها زنده بودند گويا مي‌خواستند آنها را زنده دفن كنند.
پس از اين، نوزادان به بخش NICU براي درمان انتقال داده مي‌شوند و مشخص نيست با قصوري كه صورت گرفته آيا اين نوزادان زنده مي‌مانند يا نه! اين موضوع باعث عصبانيت و شوك به خانواده‌هاي چشم انتظار شده و مسوولان بيمارستان و پزشك زايشگاه كه فوت نوزادان را تاييد كرده بود نيز هيچ‌گونه توضيح قانع‌كننده‌اي به آنها ندادند و از پاسخ طفره رفته‌اند. رييس بيمارستان نيز از پاسخ به تماس اين خانواده و اقوام آنان خودداري مي‌كند و درخواست پاسخ اين خانواده از رييس بيمارستان و پيگيري موضوع نيز بي‌ثمر بود.
طبق گزارش خبرگزاري افتونيوز؛ سال‌هاي گذشته مسائل پزشكي و درماني عجيب و اشتباهات محرز نيز در اين بيمارستان اتفاق افتاده بود و مشخص نيست چرا مسوولان دانشگاه علوم پزشكي و نهادهاي نظارتي به صورت جدي يك بار براي هميشه جلوي اين حوادث را نمي‌گيرند.
سعيد جاودان سيرت، رييس دانشگاه علوم پزشكي ياسوج در اين باره گفت: «اين موضوع به صورت جدي در حال پيگيري است.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون