• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5796 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۶ تير

مسير برخورد با فساد از سئول مي‌گذرد

تاراج آبروي فوتبال

روز پنجشنبه برگ جديدي از پرونده فساد در فوتبال ورق خورد و طبق اعلام افراد مطلع مديرعامل شمس‌آذر قزوين نيز بازداشت شد. همين طور رسانه‌ها اطلاع دادند پاي باشگاه مس كرمان هم در پرونده فساد باز شده است. 
به گزارش روزنامه اعتماد، پرونده فساد در فوتبال همان‌طور كه در روزهاي نخست باز شدن آن نوشتيم ابعادي بسيار بزرگ‌تر از آنچه برخي اصرار مي‌ورزند، دارد. نوشتيم برخلاف تلاش فدراسيون فوتبال و شخص مهدي تاج كه مي‌خواهد القا كند فساد درست در زماني كه او در فدراسيون حضور نداشته شكل گرفته و در مورد يك باشگاه است و تعداد اندكي سكه جابه‌جا شده بسيار فراتر از تصور است. درست همان‌طور كه يكي از نمايندگان مجلس گفت، پرونده فساد باشگاه مس رفسنجان نوك يك كوه يخ است كه از آب بيرون زده است.  در چنين شرايطي چرا برخي مي‌خواهند به قول نقي معمولي در سريال پايتخت «همه‌چيز را عادي جلوه دهند»؟ چرا مي‌خواهند طوري رفتار كنند كه هيچ ارتباطي با هيچ كدام از پرونده‌ها ندارند و توانسته‌اند از باتلاق بدون اينكه لكه‌اي بر لباس‌شان بيفتد، عبور كنند؟ مگر مي‌شود؟ آن هم در شرايطي كه افراد بازداشت شده نزديك‌ترين روابط را با مديران ارشد فدراسيون داشتند؟ و طبق اطلاعاتي كه خبرنگار اعتماد به دست آورده جديدترين بازداشتي فدراسيون فوتبال نيز جزو افرادي است كه با حلقه اصلي مديران فدراسيون نزديكي صميمي داشته و حتي محل برگزاري جلسات خارج از فدراسيون فوتبال براي لابي‌گري يا احيانا زمين زدن ديگران را فراهم مي‌كرده!  مسيري جز عبور از فدراسيون فعلي فوتبال باقي نمانده است. تمام راه‌هاي بررسي پرونده  فساد از ساختمان سئول مي‌گذرد. از جايي كه مديران ارشدش بيش از حتي باز شدن اين پرونده‌هاي جديد پرونده باز داشتند، اما در مسيري ناشفاف به صندلي رياست برگشتند و نتايج و عملكردي فاجعه‌بار رقم زدند. طبق اطلاعاتي كه منتشر شده پرونده مربوط به شمس‌آذر در زمان صعود اين تيم  به ليگ برتر و بعد از آن بازگشته است و اين درست در زماني است كه مهدي تاج رياست فدراسيون فوتبال را برعهده داشت و با حكم او خداداد افشاريان مسوول كميته داوران بود. همچنين خبرگزاري ايسنا هم در خبر خود اعلام كرد كه بحث سكه‌هاي باشگاه مس كرمان در سال گذشته بوده است؛ باز هم دوران رياست مهدي تاج!
در «اعتماد» پنجشنبه اشاره كرديم كه با توجه به رخدادهاي پيش آمده از جمله اخراج بهرام رضاييان عضو هيات‌رييسه فدراسيون فوتبال از مديرعاملي باشگاه فولاد خوزستان كه در ادامه اتفاقات قبلي براي هيات‌رييسه بود، از جمله بازداشت خداداد افشاريان و راي اعتماد نگرفتن نايب رييس زنان مهدي تاج از مجمع و... كليت مشروعيت فدراسيون زير سوال است. 
حال با بزرگ‌تر شدن ابعاد پرونده فساد در فوتبال كه جا دارد بار ديگر تاكيد كنيم حتي از چيزي كه امروز مي‌بينيد هم بزرگ‌تر است، اين سوال پيش مي‌آيد كه چرا بايد به اين نوع اداره فوتبال تن دهيم؟ چرا بايد اعتماد كنيم به تمام اتفاقاتي كه در فوتبال رخ مي‌دهد؟
خطاب اين جملات آخر مقامات امنيتي و قضايي هستند و مجمع فدراسيون فوتبال. ضمن تشكر از مقامات دست‌اندركار كه پرونده را پيگيري مي‌كنند از آنها مي‌خواهيم هرچه سريع‌تر و بدون در نظر گرفتن مصلحت‌انديشي سراغ دانه‌درشت‌ها بروند. از مجمع فدراسيون فوتبال هم مي‌خواهيم جلوي تاراج اعتبار فوتبال را بگيرد. از اين دوستان سوال مي‌كنيم حالا كه خود مديران فدراسيون فوتبال دركي از استعفا و قبول مسووليت ندارند و حدي براي شرمساري قائل نيستند چرا دست روي دست گذاشتند و مشغول تماشاي اتفاقات هستند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون