• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5796 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۶ تير

قلعه‌نويی هم قلعه‌نويی قدیم!

طارمی «بازیکن‌سالاری» در تیم ‌ملی را لو داد‌

در ابتدا مروری کنیم‌ به بخشی‌ از صحبت‌های مهدی طارمی‌ در یک برنامه تلویزیونی. طارمی گفت: در بازی رفت با ازبکستان می‌توانستیم با اختلاف سه یا چهار گل برنده شویم، اما بین‌ دو‌ نیمه اتفاقات ‌و‌ شیطنت‌هایی از سوی برخی بازیکنان به وجود آمد که از نظر تمرکز و روحی تیم شرایطش در نیمه دوم خوب نبود! او ادامه داد: برای بازی برگشت هم شرایط اردو‌ خوب نبود. از چند روز قبل از بازی با ازبکستان به چند نفر از بازیکنان و حتی کادر فنی گفتم که این وضعیت اردو خوب نیست و‌ انگیزه داخل اردو برای بازی، چون همه می‌دانند صعود کرده‌ایم قابل قبول نیست. متاسفانه گوش‌ کسی بدهکار نبود و‌ درباره خود بازی هم که مساوی شد، نمی‌خواهم حرف بزنم! 
تاکید می‌کنیم اینها بخشی از صحبت‌های مهدی طارمی، بازیکن تیم ملی کشورمان است نه نوشته‌های یک ژورنالیست یا کارشناس تلویزیونی تا عده‌ای که منافع‌شان در حمایت چشم و گوش بسته از تیم ملی است بر مقام پاسخگویی بربیایند و از بیخ و بن تکذیبش کنند.
اما در تیم‌ ملی چه اتفاقاتی رخ داد تا در دو بازی متوالی مقابل ازبکستان نتوانستیم برنده شویم؟‌ نمی‌خواهیم منکر توانایی‌های بازیکنان ازبک شویم یا زحمات مربی بادانش آنها را نادیده بگیریم. اتفاقا پیشرفت ملموس این کشور در فوتبال قابل ستایش است اما صحبت‌های بازیکن تیم‌ ملی اقتدار سرمربی تیم ملی فوتبال ایران را به چالش می‌کشد. 
در کنفرانس مطبوعاتی بعد از این دو بازی، قلعه‌نويی آن قلعه‌نويی نبود که‌ در مقابل بی‌خیالی یا ‌وا دادن بازیکنان تیمش آن شکلی مقابل تریبون‌ها قرار بگیرد. هنور ریز ماجرا را نمی‌دانیم. نمی‌دانیم ‌بین دو نیمه بازی رفت چه گذشت یا چرا در بازی برگشت بازیکنان ما بی‌انگیزه ‌بودند، اما می‌دانیم این ‌امیر آن امیر سابق نیست که بازیکنان بی‌انضباط را به چهارمیخ می‌کشید و در برخوردهای انضباطی ستاره و غیر‌ستاره برایش فرقی نمی‌کرد! گویا این وسط فقط احمد نوراللهی بود که باید درس عبرت دیگران می‌شد. شاید هم گذر عمر باشد که سرمربی تیم‌ ملی را نرم کرده‌ یا او تغییر نگرش در رفتارش داشته اما هرچه باشد سر زدن این اتفاقات در اردوهای یک تیم یعنی سم مطلق! یعنی آغاز سقوط!
تیم ملی که بعد از جام ملت‌ها قرار بود تغییر نسل دهد تقریبا همان تیم ملی چند سال گذشته است. بارها نوشتیم پیراهن تیم ملی برای بعضی از بازیکنان گشاد شده، اما به قول طارمی گوش کسی بدهکار نبود و نیست. این تیم ‌نیاز به ‌هوای تازه دارد. نیاز به بازیکنانی که تشنه ‌موفقیت باشند و مثل یک سرباز جنگجو! اگر تصمیم‌گیرندگان فوتبال مصرانه خواهان ادامه همکاری با ژنرالی هستند که فاقد اقتدار لازم است، می‌توانند در انتخاب بازیکنان به او کمک کنند!
خدا رحمت کند پرویز دهداری را که اخلاق را بر مسائل فنی ارجحیت می‌داد. سندرم بی‌اخلاقی‌ها و بازیکن‌سالاری که از لیگ ما پا گرفته حالا در رده ملی هم رخنه کرده و جز شخم زدن در آن راه‌حلی برای پوست‌اندازی نیست. ‌موضوع مهمی که همه آن را می‌دانند جز ژنرال که برای نتیجه گرفتن پشت در بی‌اخلاقی‌های عده‌ای از بازیکنان خودخواه و از خودراضی خبردار ایستاده است!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون