• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5798 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۹ تير

حاشيه‌نگاري انتخاباتي

آغاز شمارش آراي انتخابات رياست‌جمهوري

محسن بختيار در ارتباط ويديويي با ستاد انتخابات خارج از كشور با بيان اينكه انتخابات رياست‌جمهوري در ۴ شهر پكن، گوانجو، هنگ‌كنگ و شانگهاي برگزار شد، اظهار كرد: تا ساعت ۹ شب به وقت محلي انتخابات برگزاري انتخابات در چين ادامه پيدا كرد و اكنون كه ساعت 9:30 شب در چين است شمارش آرا آغاز شده است.

 

خانواده اكبر هاشمي ‌رفسنجاني راي دادند

عفت مرعشي، محسن هاشمي و فاطمه هاشمي همسر، پسر و دختر اكبر هاشمي‌رفسنجاني با حضور در حسينيه جماران، در انتخابات رياست‌جمهوري شركت كردند. همچنين سيد علي و سيد ياسر خميني نوه بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي با حضور در حسينيه جماران، در انتخابات چهاردهمين دوره رياست‌جمهوري شركت كردند و راي خود را به صندوق انداختند. فاطمه طباطبايي، همسر سيد احمد خميني، يادگار امام (ره) در انتخابات چهاردهمين دوره رياست‌جمهوري شركت كرد.

مخبر: صيانت از آراي مردم وظيفه دولت است

محمد مخبر، سرپرست رياست‌جمهوري از ستاد انتخابات و روند فعاليت‌ها در اين ستاد بازديد كرد و همچنين در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات كشور اظهار داشت: حقيقتا خلأ وجود رييس‌جمهور فقيد، شهيد رييسي در جاي جاي كشور خود را به صورت بارز نشان مي‌دهد. فكر نمي‌كرديم چنين روزي را ببينيم، اما شد. ولي به دليل وجود نعمت ولي فقيه باعث شد ما اين روزهاي سخت را بگذرانيم و مسير ادامه پيدا كند. سرپرست رياست‌جمهوري اضافه كرد: يك وظيفه‌اي مردم دارند؛ به دنبال حماسه‌اي كه مردم در مراسم شهداي خدمت شكل دادند، رهبر انقلاب فرمودند مردم اين حماسه را در انتخابات تكرار كنند. مردم از اول انقلاب تا الان آنچه وظيفه داشتند به خوبي انجام دادند و غيرتمندانه در انتخابات حاضر شدند. وظايفي هم دولت و حكومت دارد، يكي اين است كه بستر اين حماسه را فراهم كند. با تلاش‌هاي وزير كشور و معاونانش با همكاري فرمانداران و دهياران، اين امكان ايجاد شده است. سرپرست رياست‌جمهوري اضافه كرد: از همه دستگاه‌هاي اجرايي، امنيتي و نظارتي تشكر مي‌كنم. بخش امنيتي انتخابات به خوبي تدارك ديده شده و مشكلي در اين زمينه نداريم. وي با بيان اينكه يكي ديگر از موضوعاتي كه رهبر انقلاب روي آن حساسيت دارند، موضوع صيانت از آراي مردم است، تاكيد كرد: روي اين مطلب برنامه‌ريزي خوبي انجام شده است و دولت اين موضوع را وظيفه خود مي‌داند. مخبر خاطرنشان كرد: روش انتخابات در ايران خوشبختانه به شكلي است كه امكان انحراف در آن وجود ندارد. اگر چه براي اطمينان نامزدها از مسائل روند انتخابات، وزير كشور كار خوبي انجام داده است؛ به‌طوري كه نامزدها بدون محدوديت، امكان معرفي ناظر داشتند و براي آنها كارت صادر شده است. سرپرست رياست‌جمهوري خاطرنشان كرد: اميدواريم شاهد انتخابات پرشور با نتيجه‌اي كه مردم از آن راضي باشند، باشيم. چهاردهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري راس ساعت ۸ صبح روز جمعه - هشتم تيرماه - در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ راي در سراسر ايران آغاز شد كه از اين تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهري، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستايي، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سيار است.

 

قاليباف در صف راي دادن

محمدباقر قاليباف نامزد چهاردهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري روز جمعه براي راي دادن در حرم حضرت عبدالعظيم حسني حضور يافت. محمدجواد ظريف و همسرش براي شركت در چهاردهمين دوره انتخابات رياست جمهوري وارد حسينيه جماران شدند.

 

درخواست وزير كشور از طرفداران نامزدها

احمد وحيدي صبح ديروز در ستاد انتخابات كشور ضمن صدور دستور آغاز راي‌گيري در چهاردهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري از ساعت ۸ ديروز در سراسر كشور اظهار كرد: انتخابات را در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ راي در داخل و ۳۴۴ شعبه در خارج از كشور آغاز مي‌كنيم. وي ادامه داد: صرفا ۴۰ روز فرصت براي برگزاري انتخابات بود ولي مقدمات برگزاري فراهم شد و اين نشان‌دهنده استحكام امور در ايران است. وحيدي خاطرنشان كرد: انتخابات مظهر مردم‌سالاري، عزت، شوكت و اقتدار و نشان رشد و بالندگي ملت ايران است و مساله بسيار حساس و مهم است. از همه مردم دعوت مي‌كنيم در ساعات اوليه در شعب حضور يافته و راي دهند. انتخابات در كمال سلامت و امنيت برگزار مي‌شود. وزير كشور افزود: براي ۴۶ هزار و ۸۹۴ نفر از نمايندگان نامزدها براي حضور در شعب اخذ راي، كارت صادر شده است. وي گفت: از همه هواداران نامزدها مي‌خواهيم بنا بر ضوابط قانوني عمل كنند؛ هيچ‌گونه مجوز تبليغات براي امروز نداريم. از همه هواداران داوطلبان انتظار رعايت كامل ضوابط قانوني را داريم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون