• ۱۴۰۳ شنبه ۱۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5804 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۶ تير

بازداشت فروشنده قرص برنج در پرونده قتل اعضاي يك خانواده

فروشنده غيرقانوني دارو كه در خيابان ناصرخسرو به ۲ دختر۱۸ساله قرص برنج فروخته و باعث جنايتي هولناك شده بود با هوشياري كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ دستگير شد. 
ارديبهشت‌ماه سال 1403، كاركنان انتظامات يكي از بيمارستان‌هاي غرب تهران از طريق تماس تلفني مرگ مشكوك يك مادر و دختر 13ساله‌ را روي تخت بخش اورژانس به مركز فوريت‌هاي پليسي 110، گزارش كردند كه به ‌دنبال اعلام اين خبر، پرونده در شعبه اول دادسراي امور جنايي تشكيل شد و تحقيقات موشكافانه از سوي كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ آغاز شد.
تحقيقات ابتدايي حكايت از آن داشت كه اين مسموميت‌ سابقه داشته  و پدر خانواده از اين حوادث جان سالم به‌ در برده است. او در تحقيقات اوليه گفت: «ما يك خانواده 4نفره بوديم، پس از اين حادثه ناگوار به‌ همراه دختر 18ساله‌ام زندگي مي‌كنم. چند روز قبل از اينكه همسر و دختر 13ساله‌ام فوت كنند خانوادگي دچار مسموميت شديم و به بيمارستان رفتيم، اما فكر كرديم كه اين ماجرا به‌ خاطر غذاي تن ماهي است كه شام خورده بوديم، به همين خاطر ديگر موضوع را پيگيري نكرديم.»  او ادامه داد: «تا اينكه بار دوم و در شب حادثه دوست صميمي دختر بزرگم خانه ما مهمان بود كه با كمك دختر بزرگم غذا را سر ميز آوردند، ولي پس از صرف شام دوباره مسموم شديم و خانوادگي به بيمارستان رفتيم، اما اقدامات كادر درمان فايده‌اي نداشت و متاسفانه 2 نفر از اعضاي خانواده‌ام را از دست دادم.»  تحقيقات همچنان ادامه داشت تا اينكه متخصصان پزشكي قانوني اعلام كردند علت تامه فوت اين مادر و دختر مصرف قرص سيانور بوده است كه همين موضوع فرضيه وقوع جنايتي هولناك را براي كارآگاهان جنايي اداره دهم پررنگ كرد. كارآگاهان در نخستين گام، پاي در خانه مورد نظر گذاشتند و در بازرسي‌ها مقداري سم آرسنيك پيدا كردند كه در ادامه مشخص شد شب حادثه دوست متهم اصرار داشته است اعضاي خانواده دوست صميمي‌اش زياد ماست بخورند! همچنين با اقدامات اطلاعاتي مشخص شد اين دو دوست صميمي به ناصرخسرو تردد زيادي داشته‌اند كه همين سرنخ كليدي كافي بود تا متهمان در يك ‌قدمي بازداشت قرار بگيرند. تيم جنايي در اين شاخه از تحقيقات مقداري سم سيانور از خانه دختر جوان كشف كردند و پس از كسب مجوزهاي لازم قضايي اين دو دوست صميمي را به ‌اتهام مشاركت در قتل عمدي بازداشت كردند كه او در جريان بازجويي‌هاي اوليه به ارتكاب جنايتي تكان‌دهنده با همدستي دوستش اعتراف كرد. دختر جوان ماجراي جنايت را اين‌طور توضيح داد: «با دوستم صميمي هستم، اما به‌خاطر درس خواندن و آزمون كنكور اين اواخر زياد به خانه‌شان مي‌رفتم، در اين ميان با روياپردازي‌هايي كه داشتيم با يكديگر تصميم گرفتيم اعضاي خانواده‌اش را با سم به قتل برسانيم و سپس تمام اموال را تصاحب و درنهايت از ايران مهاجرت كنيم.»  متهم گفت: «به ‌خاطر همين به خيابان ناصرخسرو رفتيم و آرسنيك غيرمجاز خريديم، اما پس از اينكه سم را به آنها خورانديم فايده‌اي نداشت كه متوجه شديم فروشنده آن جنس تقلبي به ما داده است، براي همين بار ديگر به‌ سمت بازار تهران رفتيم و سيانور خريديم. شب حادثه با شگردهاي مختلف و از پيش طراحي‌شده با كمك پريا آنها را به خانواده‌اش خورانديم كه باعث مرگ مادر و دختر شد، اما پدر خانواده جان سالم به‌ در برد.»  او ادامه داد: «پس از ارتكاب جنايت عذاب وجدان شديدي گرفتيم و بسيار ترسيده بوديم، سعي در عادي‌سازي شرايط داشتيم كه ناگهان توسط پليس دستگير شديم، يك اشتباه كودكانه‌ و جبران‌ناپذيري كرديم و بسيار پشيمان هستيم.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون