• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5806 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير

ستاره لژيونر واليبال ايران در گفت‌وگو با «اعتماد»

حسين‌خانزاده: مردم حق دارند از عملكرد واليبال ناراحت باشند

موفقيت‌هاي ژاپن نوش‌جان‌شان چون برنامه‌ريزي دارند!

روزبه   دلاور

به گزارش روزنامه «اعتماد»، تيم ملي واليبال كشورمان در مسابقات ليگ ملت‌هاي واليبال عملكرد ضعيفي را به جاي گذاشت و با كسب فقط دو‌برد از دوازده بازي و با شش امتياز در جدول رده‌بندي مسابقات در رتبه يكي مانده به آخر قرار گرفت. ملي‌پوشان واليبال ايران با كسب اين نتايج ضعيف شانس حضور در المپيك را هم از دست دادند، اما تيم شگفتي‌‌ساز اين بازي‌ها بدون ترديد ژاپن بود. سامورايي‌ها كه در دو، سه سال اخير با برنامه‌ريزي صحيح پيشرفت چشمگيري داشتند در اين دوره از مسابقات تا فينال پيش رفتند و در بازي پاياني هم نبرد جانانه‌اي مقابل فرانسه داشتند اما نتوانستند از پس اين حريف اروپايي بربيايند. به بهانه نتايج ضعيف تيم ملي و‌ همچنين لژيونر شدن پوريا حسين‌خانزاده با اين ستاره جوان واليبال تماس گرفتيم . حسين‌خانزاده كه در زمان حضور مربي خارجي مورد اعتماد قرار نمي‌گرفت و با نشستن پيمان اكبري روي نيمكت تيم ملي به تركيب اصلي آمد و خوش درخشيد فصل آينده در تيم «لوبه» در كشور ايتاليا بازي خواهد كرد. تيم لوبه در اين فصل در جايگاه نه‌چندان خوب پنجم قرار گرفت و اين‌بار اميدوار است با ستاره ايراني خود دوباره به مقام قهرماني سوپر ليگاي ايتاليا برسد. لوبه در فصل آينده بايد در كاپ اروپا دومين سطح از مسابقات باشگاهي اروپا بازي كند و در ليگ قهرمانان اروپا غايب بزرگ اين تورنمنت است.

از افتخارات لوبه مي‌توان به دو قهرماني ليگ قهرمانان اروپا، هفت قهرماني ليگ، هفت قهرماني جام حذفي، چهار قهرماني سوپركاپ، يك قهرماني جام باشگاه‌هاي جهان و چهار قهرماني چلنج كاپ اروپا اشاره كرد كه نشان مي‌دهد پوريا حسين‌‌خانزاده راهي تيمي بزرگ شده است. در ادامه، گفت‌وگوي اختصاصي «اعتماد» با حسين‌خانزاده را مي‌خوانيد.

 

الان مگر نبايد ايتاليا باشي؟

نه. تقريبا بيست روز تا يك ماه ديگر مي‌روم‌.

كي قرارداد بستي؟

تفريبا پارسال بود يا بهتر بگويم چند ماه قبل در پلي‌آف بازي‌ها صحبت‌هايي داشتم و قرارداد بستيم و بعد از اين بازي‌ها ديگر بايد بروم ان‌شاءالله ايتاليا. دوست داشتم در ايتاليا بازي كنم و به يكي از اهدافم رسيدم.

هدف بعدي‌ات چيست؟

ان‌شاءالله جايگاهم را در آنجا محكم كنم. ليگ ايتاليا سطح بالايي دارد و رقابت در آنجا سخت است. بازيكنان ايراني هم در آنجا بازي كرده‌اند اما نتوانستند سال‌هاي زيادي بازي كنند و برگشتند، اما هدف من اين است كه چند سال در آنجا بمانم. فعلا هم قراردادم يك‌ساله است‌.

با مربي تيمت صحبتي نداشتي؟

نه، اما با مديرعامل صحبت كرديم. حالا وقتي رفتم آنجا با مربي و عوامل تيم صحبت مي‌كنيم. نظر مربي و مديرعامل بود كه به اين تيم بپيوندم و حالا بازهم صحبت مي‌كنيم‌.

برسيم به ليگ ملت‌ها، درباره اين مسابقات صحبت كن.

در اين مسابقات به نتايجي كه مي‌خواستيم نرسيديم. بيشتر بازي‌هاي‌مان را باختيم و در كل سال سختي براي همه واليبالي‌ها بود.‌خودمان هم واقعا راضي نيستيم مثل مردم علاقه‌مند به واليبال‌. نمي‌دانم دليلش چي بود اما انگيزه و آن جنگندگي لازم كم شده بود.نمي دانم براي چي!

شايد به اين دليل بود كه با ذهنيت شانس از دست رفته در صعود به المپيك، گام به بازي‌ها گذاشتيد ؟

كارمان راحت‌تر بود براي صعود به المپيك چون حريفان مستقيم ما هلند و كوبا بودند كه مي‌توانستيم اين تيم‌ها را ببريم. مي‌شد سهميه بگيريم اما آن برنامه‌ريزي را نداشتيم.

از تغيير و تحولات زياد در كادرفني كلافه نشديد؟

بله! بالاخره يكي بايد بيايد كه بماند. پائز در مدتي كه بود كاري نكرد اما وقت كمي داشت. هر مربي هم باشد اين‌طوري كار برايش سخت مي‌شود. اينكه بعد يكي دو هفته حضور در ايران به مسابقات مهم برود براي يك مربي عجيب و غريب است! در واليبال چيزي به اسم قرارداد سه‌ماهه نداريم و مربيان قرارداد سه‌ساله مي‌بندند تا در المپيك بعدي و جهاني باشند. حالا بعد چه كسي مي‌آيد ان‌شاءالله فرصت بدهند. فدراسيون هم واقعا تلاش مي‌كند؛ با اين مشكلات و بي‌پولي تلاش خود را مي‌كنند. ان‌شاءالله تصميمات خوبي بگيرند. من جاي ديگر هم گفتم اگر واقعا مي‌خواستيم به المپيك صعود كنيم‌ بايد از 3‌سال پيش يعني بعد از المپيك توكيو برنامه‌ريزي مي‌كرديم كه با چه مربي و با چه اردوهايي پيش برويم. اگر مي‌خواهيم نسل را كامل عوض كنيم انجامش دهيم، اگر چند تا بازيكن مي‌خواهيم تزريق كنيم همان موقع تزريق كنيم. ان‌شاءالله الان تصميمات خوبي بگيرند.

درباره بعضي از بازيكنان كه به دلايلي مثل مصدوميت از حضور در تيم ملي انصراف دادند چه صحبتي داري؟

ما نمي‌دانيم كه مصدوم بودند يا نه و نمي‌شود گناه كسي را بشوييم. ما هم رفتيم جنگيديم دليل نمي‌شود بگوييم آنها كه نيامدند مصدوم نبودند اما مشكل برنامه‌ريزي است كه بايد درست شود.باخت در هر رشته‌اي تاثيرات خودش را دارد اما نبايد باخت را با خودمان حفظ كنيم. اين المپيك تمام شد و‌ نبايد روي‌مان تاثير بگذارد و بايد به مسابقات بعدي فكر كنيم.

نظر خودت به عنوان يك بازيكن، دوست داري
با مربي ايراني كار كني يا خارجي؟

من كسي نيستم كه بخواهم نظر بدهم كه مربي چه كسي باشد! اما اميدوارم تصميم خوبي بگيرند. آقاي اكبري هم يكي از بهترين مربيان ايران است. فقط تصميمي بگيرند و مربي‌اي بياورند كه به سود واليبال ما باشد.

ارتباطت با پائز چطور بود؟

ارتباطم با مربيان همان ارتباط استاد و شاگردي است.پائز هم ارتباطش با همه خوب بود. اينكه بگويند چرا من را بازي نداد اين نظر مربي است‌. من هم مربي شوم اجازه نمي‌دهم بازيكني به من بگويد چرا به من بازي دادي يا نه چون همه كاره، من مربي هستم. من هم در بازي‌ها كمتر بازي كردم اما اعتراضي نكردم.

نيكولوف هم فالوت كرده با او ارتباط خوبي داري؟

ما از سال ۲۰۲۰ در مسابقات قهرماني جوانان جهان ‌باهم آشنا شديم. با هم همدوره هستيم و از قبل همديگر را مي‌شناختيم. الان هم هم‌تيمي شديم و فكر مي‌كنم سال خوبي با هم داشته باشيم.

هدف تيم جديدت در ليگ ايتاليا چيست؟

گفتند جوانگرايي است. قبلا تيم شرايط خوبي داشت و الان جوانگرايي مي‌كنند براي آينده.

سوال آخر درباره عملكرد خوب ژاپن در چند سال اخير است.‌دليل پيشرفت اين تيم از نظر شما چيست؟

به خاطر برنامه‌ريزي است كه ما در آن ضعيف هستيم اما آنها خيلي خوب پيش مي‌روند. آنها تلاش مي‌كنند ما هم تلاش مي‌كنيم و حتي پتانسيل ما بيشتر است و به لحاظ فيزيكي بهتر هم هستيم اما آنها برنامه‌ريزي دارند و موفقيت‌هاي‌شان نوش جان‌شان! تلاش و تمرين و كار مي‌كنند.آنها خيلي منظم بازي مي‌كنند و بازيكنان‌شان به اروپا هم رفته‌اند و بازي مي‌كنند.

صحبت پاياني؟

مردم ما واليبال را دوست دارند. كساني با من از واليبال حرف مي‌زنند كه اصلا فكر نمي‌كردم ‌واليبال را نگاه مي‌كنند. مردم دوست دارند نتيجه بگيريم و اگر ناراحت هستند ما به آنها حق مي‌دهيم. ما هم ناراحت هستيم. ان‌شاءالله با برنامه‌ريزي بتوانيم جبران كنيم.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون