• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5806 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۸ تير

یورو 2024 در ایستگاه ماقبل آخر

شگفتی در کار نبود، چهار تیم قدر به نیمه نهایی رسیدند!

به گزارش «اعتماد»، مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا به پایان رسید و ۴ تیم راه یافته به نیمه نهایی این مسابقات مشخص شدند.
بر این اساس، تیم‌های فرانسه، اسپانیا، هلند و انگلیس که پیش از آغاز مسابقات هم در میان مدعیان کسب قهرمانی قرار داشتند ۴ تیم مرحله نیمه نهایی را تشکیل خواهند داد.
در بین تیم‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی، غیبت آلمان که میزبان مسابقات است و برابر اسپانیا تن به شکست داد و همچنین پرتغال که در ضربات پنالتی مغلوب فرانسه شد، بیش از هر تیم دیگری احساس می‌شود. آلمان میزبان درحالی که با یک گل از حریف خود عقب افتاده بود در واپسین لحظات به گل تساوی رسید تا امید ژرمن‌ها برای کامبک افزایش پیدا کند. با این حال در دقیقه 119 و در شرایطی که همه منتظر رسیدن ضربات پنالتی بودند این لاروخا بود که تیر آخر را به قلب آلمانی‌ها شلیک کرد و میزبان را شکست داد. همچنین فرانسه درحالی که در پایان 120 دقیقه به تساوی بدون گل مقابل پرتغال رسیده بود در ضربات پنالتی به پیروزی دست پیدا کرد. به این ترتیب طبق اعلام خود رونالدو این ستاره بزرگ آخرین تورنمنت خود را پشت سر گذاشت. 
در یکی دیگر از بازی‌های یک‌چهارم نهایی انگلیس بعد از تساوی یک-یک مقابل سويیس سختکوش در ضربات پنالتی با درخشش جردن پیکفورد به پیروزی دست پیدا کرد تا یکی از شگفتی‌سازان راهی خانه شود. هر چند به قول سرمربی‌شان مورات یاکین با سری بالا!
نکته مهم اینکه در این دوره از مسابقات نتایج پرگل یا شگفتی خاصی رقم نخورد. البته در آخرین بازی مرحله یک‌چهارم‌ نهایی اگر ترکیه می‌توانست برتری یک گله‌اش مقابل هلند را حفظ کند، به ‌طور حتم تنها شگفتی این دوره از مسابقات را رقم می‌زد، اما لاله‌های نارنجی در عرض 6 دقیقه با زدن دو گل ترکیه جنگنده را از یورو کنار گذاشتند. 
از دیگر نکات حائزاهمیت این مرحله نتایج نزدیک به هم بود. همان‌طور که گفته شد و در ادامه به صورت خلاصه ملاحظه می‌کنید نتیجه دو بازی از روی ضربات پنالتی رقم خورد و دو بازی دیگر هم با برتری با یک گل هلند و اسپانیا به دست آمد.
نتایج مرحله یک‌چهارم نهایی به شرح زیر است: 
اسپانیا ۲ - آلمان یک/ فرانسه صفر - پرتغال صفر (برتری فرانسه در ضربات پنالتی) / انگلیس یک - سويیس یک (برتری انگلیس در ضربات پنالتی) / هلند ۲ - ترکیه یک
به این ترتیب و از فردا مرحله نیمه‌نهایی یورو آغاز می‌شود. در نخستین بازی دو تیم اسپانیا و فرانسه به مصاف هم خواهند رفت. فرانسه با وجود رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی تاکنون گلی در جریان بازی به ثمر نرسانده که باعث بروز انتقادات زیادی از دشان و شاگردانش شده است. هر چند خروس‌ها پاسخ می‌دهند مهم نتیجه است و ما حالا بین چهار تیم پایانی مسابقات هستیم. 
در دومین بازی روز چهارشنبه هلند و انگلیس با هم روبه‌رو می‌شوند. انگلیس فینالیست دوره قبل با وجود انتقادات زیادی که در مورد سبک بازی‌اش متحمل می‌شود در آستانه رسیدن به دیدار پایانی است اما باید از سد هلندی بگذرد که بعد از مدت‌ها بین چهار تیم برتر یک تورنمنت معتبر قرار می‌گیرد. 
حضور هلند بعد از جام جهانی 2014 برزیل بین ۴ تیم برتر یک تورنمنت مهم جالب توجه است و این احتمال وجود دارد که فینال سال 2010 جام جهانی بین اسپانیا و هلند را این بار در جام ملت‌های اروپا ببینیم که می‌تواند نبرد انتقامی برای لاله‌های نارنجی ۱۴ سال پس از آن شکست در فینال جام جهانی باشد‌. 
در این بین نباید از حذف آلمان به سادگی عبور کرد. همان‌طور که اشاره کردیم ناکامی مجدد مانشافت برای علاقه‌مندان به فوتبال این کشور غیرقابل تحمل بوده است. موضوعی که باز هم ‌اثبات کرد شاید بهتر است تغییراتی در نگرش و شیوه بازی آلمانی‌ها به وجود بیاید وگرنه ناکامی دوباره‌ این تیم در جام‌ جهانی آینده هم از همین حالا قابل پیش‌بینی است.
برنامه مرحله نیمه نهایی به شرح زیر است: 
۱۹ تیر ساعت 30: 22؛ اسپانیا - فرانسه
۲۰ تیر ساعت 30: 22؛ هلند - انگلیس

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون