• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۶ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5808 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۰ تير

شكست ورزشكار استراليايي در دادگاه CAS مقابل الفتي

سهميه تاريخي ورزش ايران باقي ماند

دادگاه حكميت ورزش درخواست ژيمناست استراليايي مبني بر كسب سهميه المپيك را رد و امروز اعلام كرد كه مهدي الفتي برنده پرونده خواهد بود. به گزارش روزنامه اعتماد، ارديبهشت امسال طبق اعلام سايت فدراسيون جهاني ژيمناستيك، مهدي الفتي، ملي‌پوش ژيمناستيك ايران توانست با قرار گرفتن در رده دوم رنكينگ مسابقات كسب سهميه، به المپيك پاريس راه پيدا كند.  اين نخستين‌باري بود كه يك ژيمناست ايراني موفق به كسب سهميه المپيك مي‌شد.  اين سهميه در شرايطي به دست آمد كه مهدي الفتي در پايان مسابقات جام جهاني ژيمناستيك قطر در وسيله پرش خرك امتياز خوبي كسب نكرده بود، اما توانست به دليل بالاتر بودن رنكينگ سهميه المپيك پاريس را بگيرد. بعد از اينكه فدراسيون جهاني اين سهميه را براي ايران اعلام كرد، ژيمناست استراليايي از فدراسيون جهاني و مهدي الفتي شكايت كرد و درخواست داشت تا سهميه المپيك الفتي حذف و به او داده شود.
طبق اعلام خبرگزاري ايسنا در همين راستا چهارشنبه ۱۳ تير جلسه آنلاين دادگاه حكميت ورزش (CAS) به مدت بيش از چهار ساعت تشكيل و در‌نهايت روز‌گذشته اعلام شد كه ايران برنده اين پرونده است. در همين رابطه زهرا اينچه‌درگاهي، رييس فدراسيون ژيمناستيك به خبرگزاري دانشجو گفت: در ارديبهشت ماه، ايميلي از دادگاه عالي ورزش (CAS) به ايران رسيد كه در آن ژيمناست استراليايي از فدراسيون جهاني و مهدي الفتي شكايت و درخواست كرده بود سهميه المپيك الفتي حذف و به او داده شود.  وي افزود: با كميته ملي المپيك و وزارت ورزش موضوع مطرح شد. طي چند ساعت با اميرساعد وكيل براي برعهده گرفتن وكالت صحبت شد. پرونده بررسي اوليه شد و درخواست استراليايي‌ها مبني بر بررسي پرونده به صورت ويژه و فوري رسيدگي شود، مورد مخالفت ما و فدراسيون جهاني قرار گرفت و مقرر شد پرونده به صورت عادي بررسي شود. استراليايي‌ها حدود ۳۰۰ صفحه لايحه نوشته و به دادگاه عالي ورزش ارايه كرده بودند. جلسات متعدد كارشناسي براي پاسخگويي در فدراسيون برگزار شد و تيم تخصصي و فني ما در كنار ساعد وكيل روي پرونده كار كردند.رييس فدراسيون ژيمناستيك ادامه داد: لايحه‌ دفاع نوشته شد و با وكلاي فدراسيون جهاني نيز هماهنگ شديم. البته فدراسيون جهاني ۳ هفته پيش طي ايميل مجدد، حضور الفتي را در المپيك كانفرم كرد. همچنين با رييس شاخه هنري مردان فدراسيون جهاني ژيمناستيك صحبت كرديم و او هم تاييد كرد كه سهميه به صورت قانوني به الفتي داده شده و هيچ ايراد قانوني براي آن متصور نيستند.
وي با بيان جزييات دادگاه تصريح كرد: با اين حال استراليايي‌ها شكايت‌شان را پيگيري كردند و ما هم دفاعيات‌مان را انجام داديم و پس از چند بار رفت و برگشت، روز چهارشنبه ۱۳ تير، جلسه آنلاين دادگاه CAS به مدت بيش از ۴ ساعت تشكيل شد. در اين جلسه حدود ۱۵ تن از قضات و وكلا به همراه من و رييس فدراسيون ژيمناستيك استراليا و دبير فدراسيون در جلسه حضور داشتند. امروز اعلام شد كه ايران برنده اين پرونده شد. اميدواريم الفتي هم در المپيك حضوري شايسته داشته باشد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون