• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5813 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير

پاسخ شهرداری تهران به یادداشت عباس عبدي

از سوي‌ديگرمواجهه كاريكاتوري اصلاح‌طلبان با مردم باعث شده است؛ آنها در بيان مطالبات سياسي خود دچار تناقضات عجيب و غريبي بشوند به عنوان مثال روزنامه‌هايي كه در هفته گذشته خط خبري عزل زاكاني را پيش گرفته‌اند، با هدف مشروعيت بخشي به مطالبه‌شان بركناري زاكاني را خواست مردم مي‌دانند. در واقع اشاره آنها به كمپيني در سايت كارزار با عنوان «درخواست بركناري شهردار تهران» است كه به امضاي حدود ۱۵۵ هزار نفر رسيده است؛ اصلاح‌طلبان روزنامه‌هاي زنجيره‌اي نظر اين ۱۵۵ هزار شهروند دغدغه‌مند را محترم مي‌شمارند اما اشاره‌اي به اكثريت ۲۰۰ هزار نفره‌اي كه در همان سايت كارزار كمپين حمايت از زاكاني و درخواست ابقاي وي را امضا كرده‌اند، نمي‌كنند.
در واقع اين اكثريت ۲۰۰ هزار نفره كه نظري مخالف با نظر روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب دارند بايد در برابر اقليت ۱۵۵ هزار نفره بايكوت شوند و نظرشان به رسميت شناخته نشود.
مواجهه كاريكاتوري اصلاح‌طلبان با مردم تنها خلاصه به نحوه برخورد تناقض‌آميزشان با كمپين‌هاي ثبت شده در سايت كارزار نمي‌شود؛ آنها براي پيشبرد اهداف خود حتي حاضرند نهادهاي مدني برآمده از انتخاب مردم را نيز زير سوال ببرند؛ 
 درخواست عزل شهردار تهران به دليل رفتار انتخاباتي علاوه بر آنكه پيشنهادي سياسي‌كارانه است، نوعي دهن‌كجي به انتخابات و نظر مردم نيز مي‌باشد، زيرا زاكاني شهردار منصوب شده توسط شوراي شهري‌است كه اعضاي آن با راي مستقيم مردم انتخاب شده‌اند و اين منتخبين مردم نيز تاكنون عملكرد فني وي در مقام شهردار تهران را تاييد كرده‌اند.
جالب است پيشنهاد عزل زاكاني توسط طرفداران جناحي مطرح مي‌شود كه در انتخابات اخير شوراي اسلامي شهر تهران؛ سرليست آنها تنها با ۳۲ هزار راي توانست راي چهار‌دهم (۰.۴) درصد واجدين شرايط در پايتخت را كسب كند و در واقع اين نيز يكي از طنزهاي روزگار ماست.
 اين‌روزها طرفداران تفكري كه تنها چهاردهم درصد در ميان مردم محبوبيت دارند، تلاش مي‌كنند براي شهردار تاييد شده توسط منتخبين مردم نسخه‌پيچي كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون