• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۳ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5818 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۳ مرداد

تو و من و شب

آخرين مجموعه شعر سعاد الصباح، شاعر و متفكر عرب به فارسي منتشر شد.
يدالله گودرزي، مترجم شعر و ادبيات عرب، كتاب «تو و من و شب» را از اين شاعر پيشرو و اجتماعي، توسط نشر گويا منتشر كرده است. اين مجموعه دربرگيرنده مجموعه‌اي از آثار ديگر اين شاعر نيز هست.
گودرزي مي‌گويد: «سعاد الصباح يكي از شاعران و روشنفكرانِ مطرح و فمينيست در جهان عرب است، جهاني كه به قول او امروز بيش از پيش دچارِ فقرِ انديشه و راهبرد شده است. سعاد الصباح از خانواده «آل صباح» است. 
خانواده‌اي كه به كويت حكم مي‌راند و زمام قدرت در اين كشورِ كوچك را در دست دارد. اما سعاد كوشيده راهي متفاوت از حاكمان برود، يعني از گرفتن پست و مقام در ساحتِ سياسي بپرهيزد و به وادي قلم و انديشه گام بگذارد. 
او جسورانه كنش‌پذيري و بي‌عملي كشورهاي عربي را به‌ويژه درباره فلسطين نقد مي‌كند و روزمرگي و بي‌تفاوتي آنها را به تازيانه انتقاد مي‌گيرد.
كتاب «تو و من و شب» دو بخش دارد. قسمت نخست آخرين سروده‌هاي او را در برمي‌گيرد و بخش دوم گزيده‌اي از جملات شاعرانه و انديشمندانه اين شاعر است كه در كتاب خود آورده است از كتاب «خوانش از روي دست وطن» كه براي اولين‌بار ترجمه شده است. اين مجموعه به‌گونه‌اي، بازتابي كامل از انديشه‌ها و سروده‌هاي سعاد الصباح به مخاطبان به دست مي‌دهد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون