• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۰ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5823 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۰ مرداد

نگاهی ‌ به آخرین وضعیت سرخابی‌‌ها در بازار نقل و انتقالات

استقلال دژ دفاعی مستحکم و پرسپولیس‌ خط‌ آتش قوی

گروه   ورزش

به گزارش «اعتماد»، کمتر از سه هفته به شروع بازی‌های لیگ برتر‌ زمان باقی مانده است و دو تیم مدعی و پرطرفدار پایتخت برای رقابت در کسب قهرمانی کار دشواری خواهند داشت. از یک طرف تراکتور و سپاهان بازار را جارو کردند و هر چه ستاره داخلی بود را از پایتخت قاپیدند. از آن طرف سرخابی‌ها که در حالت خصولتی به‌سر می‌برند با فیلتر «مدیریت خرج نکن» مواجه هستند! در بازار رقابتی بیش از هر باشگاه دیگری به نظر می‌رسد این دو باشگاه هستند که باید صرفه‌جویی‌کنند! حالا دلیل یا دلایل آن چیست یک بحث مجزا است اما در ادامه نگاهی به عملکرد سرخابی‌ها در فصل نقل و انتقالات تا این لحظه انداختیم.

پرسپولیس، دروازه‌بان و دفاع چپ می‌خواهد

قهرمان فصل پیش لیگ برتر در نقل و انتقالات تابستانی سه بازیکن اصلی‌اش را تقدیم تراکتور کرد و عبدالکریم حسن به قطر برگشت و علی نعمتی و وحدت حنانوف هم به فولاد و سپاهان پیوستند. ایوب العمود مدافع راست مراکشی گل سر سبد تازه‌واردهای پرسپولیس بوده و احمدزاده و علیپور پس از‌ چند سال به این تیم برگشتند و تمدید با گولسیانی اتفاق موردپسند هواداران و‌ گاریدو بود! عبدی هم هنوز در شرایط مشخصی نیست و ممکن است تیم را ترک کند. اگر او برود ممکن است مهاجم خارجی جدیدی جذب شود. با این حال پرسپولیس در خط دروازه و سمت چپ دفاعی نیاز مبرمی به خرید بازیکنان جدید دارد که باید دید تا زمان باقی‌مانده طلسم عدم جذب بازیکن در این دو نقطه بالاخره شکسته می‌شود یا خیر. بازگشت پورعلیگنجی و یاسین سلمانی از مصدومیت هم خبر خوشی برای پرسپولیسی‌ها است. دیگر نکته مهم در‌خصوص وضعیت پرسپولیس برای فصل جدید تغییر و تحول در کادر مربیگری این تیم است. قهرمان دو فصل اخیر فوتبال ایران برای سومین‌بار سکان هدایتش را به یک مربی دیگر سپرد و پس از یحیی و اوسمار این بار گاریدو که یک مربی باتجربه اسپانیایی است وظیفه رهبری قرمزهای پایتخت را برعهده دارد! این مربی اسپانیایی در اولین تجربه‌اش در فوتبال آسیا کار دشواری هم در لیگ ‌ایران و هم در لیگ نخبگان آسیا پیش رو دارد. عدم آشنایی با لیگ ما و از دست دادن چند مهره کارآمد ثابت می‌کند گاریدو برای کسب موفقیت نیاز به زمان دارد. باید دید پرسپولیسی‌ها این زمان را به او خواهند داد یا خیر!
استقلال با ثبات ماند 
استقلال که تا دقایق آخر بازی پایانی لیگ قهرمان بود ولی درنهایت جام را به رقیب سنتی باخت امسال هم با جواد نکونام به کارش ادامه مي‌دهد. آبی‌های پایتخت ثبات خود را حفظ کردند. مهم‌ترین خرید این تیم که سر و صدای زیادی هم به‌پا کرد جذب رامین رضاییان بود، بازیکنی با پیشینه قرمز که در این فصل سوگند یاد کرده که با تمام‌ توان برای آبی‌ها بجنگد. میلاد زکی‌پور هم دیگر خرید مهم استقلالی‌ها است. محمدحسین اسلامی و سامان فلاح و علیرضا کوشکی و آلمدین زیلیکیچ هم از دیگر بازیکنانی هستند که در این فصل پیراهن آبی را بر تن خواهند داشت. صالح حردانی مهم‌ترین بازیکنی است که پایتخت را به مقصد اصفهان و بازی در سپاهان ترک کرد.
به این ترتیب به نظر می‌رسد استقلالی‌ها تقریبا با همان پلن فصل پیش که اول دنبال گل نخوردن و بعد تلاش برای گل زدن باشند کار را دنبال خواهند کرد! جواد نکونام ‌به خوبی می‌داند یکی از مهم‌ترین فرمول برای رسیدن به قهرمانی بسته نگه داشتن خط دروازه است و برای همین هم سیدحسین حسینی را به هر طریق ممکن حفظ کرد. البته خیلی‌ها هنوز هم اعتقاد دارند که تیم نکونام برای بهتر شدن به وینگری در حد قایدی و مهاجم‌های گلزن نیاز دارد که باید دید در اندیشه‌های نکونام هم این موضوع جای دارد یا خیر.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون