• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۰ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5823 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۰ مرداد

روز پاسخگويي فرا رسيده است

دادگاه نامحسوس براي نابودگران فوتبال

علي ولي‌اللهي

اين روزها ديگر چيزي از فدراسيون فوتبال باقي نمانده است. در آخرين اظهارات مقامات قضايي استان كرمان مشخص شد 18نفر در رابطه با پرونده فساد در فوتبال احضار، بازجويي و بازداشت شدند كه از اين بين تعداد زيادي از مديران سابق و فعلي فدراسيون فوتبال هستند. اين فاجعه‌اي است كه اگر نگوييم بي‌نظير حداقل در دنيا كم‌نظير است.

اخبار ديگري هم در روزهاي گذشته در رسانه‌ها منتشر شد كه نشان مي‌دهد اوضاع همچنان مي‌تواند وخيم‌تر هم باشد. از جمله خبري كه تابناك در مورد جعل سند يكي از نواب رييس فدراسيون فوتبال منتشر كرد. ضمن اينكه اخبار تاييد نشده‌اي كه به گوش خبرنگار اعتماد رسيده حاكي از آن است كه افراد دانه درشت ديگري هم درگير پروند هستند و احضار هم شدند. 
اين پرونده فساد ميخ آخر بر تابوت فدراسيوني است كه به شكل غيرقانوني، همان‌طور كه بسياري از كارشناسان گفته‌اند و با نابود كردن ميراث گذشتگان به كار برگشت و حالا كارش با جعل سند و فساد و رشوه و سكه و... گره خورده است. كما اينكه بيش از اين درگير نتايج ضعيف و پرونده ويلموتس و ناتواني در آوردن تكنولوژي به فوتبال گره خورده بود. 
شايد اگر چند ماه قبل كسي مي‌گفت توفاني به‌پا خواهد شد و همه اركان فدراسيون را درخواهد نورديد، كسي نمي‌پذيرفت. اما همه ديديم پرونده‌اي كه در ابتدا كوچك به نظر مي‌رسيد يا دست‌كم با فشار مديران فدراسيون كوچك‌نمايي مي‌شد امروز همه را در برگرفته است. از مديران اصلي فدراسيون تا هيات‌رييسه و دوستان‌شان. اين واقعا مساله‌اي فراتر از ذهن است. مخصوصا وقتي بدانيم خود فدراسيون نه تنها اراده‌اي براي مقابله با فساد نداشت كه حتي حالا مشخص شده فساد در لايه‌هاي زيرينش رسوخ كرده است.
امروز پاي همه كساني كه به فوتبال ظلم كردند، وسط آمده است. كساني كه به قول خودشان قريب به 20 سال مديريت كلان فدراسيون را دراختيار داشته‌اند. البته در روزهاي آينده حتما همه اين افراد را مجدد با اسم و مشخصات كامل همراه با پروند‌ه‌هاي‌شان به شما معرفي خواهيم كرد ولي خوب است همه بدانند در اين عالم همه‌ چيز روي نظم است و هيچ عملي بدون پاسخ نمي‌ماند. 

ضمن اينكه جا دارد دوباره از نهادهاي امنيتي و قضايي بابت پيگيري اين پرونده و رساندنش به مراحلي كه پاي دانه درشت‌ها را درگير كرده، تشكر كنيم و ممنون باشيم كه به توصيه‌ها و لابي‌ها توجهي نمي‌كنند نبايد اين نكته را از ذهن دور داشت كه اين پاكسازي فوتبال واقعا در نوع خودش جالب توجه است مخصوصا از اين جهت كه كسي فكرش را نمي‌كرد. در دوره‌هاي پيش كه بحث فساد در فوتبال پيش آمده بود و حتي كار به مجلس هم كشيد، مردم ديدند در عمل اتفاقي رخ نداد، اما اين‌بار شرايط متفاوت است. هر چه اين افراد بيشتر دست و پا مي‌زنند و لابي مي‌كنند اوضاع براي‌شان سخت‌تر مي‌شود و اين مي‌تواند يك درس عبرت بزرگ باشد. 

اين روزها زمان پاسخگويي فدراسيوني كه رزومه‌اش كسب نتايج ضعيف در همه رده‌ها در همه مسابقات، درگيري در پرونده‌هاي متعدد و ناتواني در برنامه‌ريزي و تزريق آرامش به فوتبال است، فرا رسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون