• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5824 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۱ مرداد

نتايج كاروان ورزشي ايران در روز پنجم المپيك

در پنجمين روز بازي‌هاي المپيك ۲۰۲۴ پاريس، چند ورزشكار ديگر ايران به مصاف رقباي خود رفتند.
به گزارش روزنامه اعتماد در مرحله يك‌شانزدهم نهايي تنيس روي ميز انفرادي نوشاد عالميان به مصاف حريف ژاپني رفت اما نماينده ايران موفق نشد از پس نفر ۹ رنكينگ جهان برآيد.
نوشاد عالميان در اين بازي حساس مقابل هاريموتو از ژاپن  با نتيجه ۴ بر ۲ شكست خورد. نوشاد در صورت شكست اين بازيكن، اولين بازيكن ايراني مي‌شد كه به مرحله يك هشتم نهايي المپيك صعود مي‌كرد اما از دور رقابت‌ها كنار رفت. اين باخت در شرايطي به وجود آمد كه نوشاد در ست ششم در امتياز 8 بر 7 تنها يك امتياز با رقيب خود اختلاف داشت و مي‌توانست برنده بازي باشد اما عدم تمركز باعث شد او فرصت طلايي براي كشاندن گيم‌شماري بازي به تساوي را از دست بدهد. عالميان در دور نخست بازيكن نيجريه را شكست داده بود. پيش از اين ندا شهسواري و نوشاد عالميان در نخستين بازي خود حذف شده بودند و با حذف عالميان پرونده تنيس روي ميز ايران در المپيك پاريس بسته شد.
در قايقراني فاطمه مجلل دختر قايقران ايران در نيمه‌نهايي C و D بين شش نفر آخر شد و بايد براي تعيين جايگاه نوزدهم تا بيست و چهارم المپيك رقابت كند. روز گذشته مجلل در نيمه نهايي C و D به رقابت پرداخت و با زمان ۸ دقيقه و ۶ ثانيه و ۲۳ صدم ثانيه در گروه خود ششم و آخر شد و به فينال D (تعيين جايگاه نوزدهم تا بيست و چهارم) رفت. بهترين نتيجه ايران در المپيك ۲۰۲۰ توكيو يازدهم بود.
پيش از اين مهسا جاور و زينب نوروزي در رويينگ دونفره در بين شانزده كشور در رده شانزدهم قرار گرفتند.
در شمشيربازي تيمي و مرحله يك چهارم نهايي ششميربازي سابر تيمي المپيك ۲۰۲۴ پاريس برگزار شد و تيم ايران با برد مقابل يكي از مدعيان موفق به صعود به مرحله نيمه نهايي شد. تيم سابر ايران براي داشتن شانس مدال بايد امريكا را شكست مي‌داد كه با نتيجه ۴۵ بر ۴۴ پيروز شد و به نيمه نهايي صعود كرد. در اين بازي علي پاكدامن ۲۰ امتياز گرفت و ۱۴ امتياز از دست داد، محمد رهبري ۱۷ امتياز گرفت و ۱۴ امتياز از دست داد، محمد فتوحي ۵ امتياز گرفت و ۱۱ امتياز از دست داد و فرزاد باهر (جايگزين فتوحي) ۳ امتياز گرفت و ۵ امتياز از دست داد.
اما در مرحله نيمه نهايي تيم ملي ايران در حالي كه جلو بود بازي را واگذار كرد. تيم ايران براي رسيدن به فينال و قطعي كردن مدال نقره بايد مجارستان را از پيش رو برمي‌داشت اما موفق به اين كار نشد.  ايران با نتيجه نزديك ۴۵ بر ۴۳ شكست خورد. به اين ترتيب تيم ملي سابر ايران براي رسيدن به مدال برنز بايد با فرانسه رقابت كند.
ايران تا امتياز ۴۰ بر ۳۹ پيش بود اما بازي را واگذار كرد. علي پاكدامن، محمد رهبري و فرزاد باهر تركيب تيم ملي در اين بازي را تشكيل دادند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون