• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5824 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۱ مرداد

ستاره 17‌ساله جدید رئال‌مادرید می‌تواند کنار امباپه موفق ‌شود؟

همه نگاه‌ها به پله جدید

همه چشم‌ها به اندریک دوخته شده. بچه شگفت‌انگیز جدید رئال‌مادرید بعد از اتمام کوپا امریکا به رئال‌مادرید پیوسته و به دنبال درخشش در تور رئال در ایالات‌متحده است. 
این بازیکن 18‌ساله تعطیلات تابستانی خود را برای پیوستن به تیم کارلو آنجلوتی کوتاه کرده است، زیرا او قصد دارد در اوایل دوران حرفه‌ای خود در بلانکوس نقش بسزایی داشته باشد. اندریک در کوپا هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر بازی نداشت. سلسائو درنهایت حذف شد و بخشی از بار شکست روی دوش اندریک افتاد.
حالا مهم‌ترین تابستان زندگی حرفه‌ای این مرد جوان آغاز شده است. اندریک از زمانی که قرارداد 60 میلیون یورویی با مادرید را رسمی کرد زیر ذره‌بین بوده است. 
اکنون او یک فرصت دیگر دارد. مادرید این هفته تور پیش‌فصل خود را در ایالات‌متحده آغاز می‌کند و بازی‌های دوستانه‌ای را برابر میلان، بارسلونا و چلسی برگزار می‌کند. افرادی مانند کیلیان امباپه و جود بلینگهام در این تور حضور ندارند. اما برای یک بازیکن جوان که نیاز دارد به پیراهن یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های جهان برسد، این فرصت خوبی است.
وقتی اندریک با مادرید قرارداد امضا کرد عده‌ای متعجب شدند چون گمانه‌زنی‌هایی در مورد او وجود داشت. تعدادی از باشگاه‌های برتر با این جوان برزیلی مرتبط بودند. اندریک قبل از پیوستن به مادرید تا 18 سالگی در پالمیراس مانده بود چون آن زمان برای فوتبال درجه یک اروپا آماده نبود. او در 10 بازی اول خود برای تیم ملی سه گل به ثمر رساند. چنین فرمی مادریدی‌ها را متقاعد کرد که فورا او را به تیم اصلی اضافه کنند.
این نوجوان در روز معارفه گفت: «هیچ کلمه‌ای برای توصیف احساسم ندارم، زیرا همیشه می‌خواستم اینجا باشم. می‌خواستم برای رئال‌مادرید بازی کنم؛ این رویای من بود و امروز به حقیقت پیوست. از همه تشکر می‌کنم.»
اندریک در این تابستان کمی ناامیدکننده بود. شاید در کوپا امریکا از او سوءاستفاده شد، زیرا برزیل با تیمی به ایالات‌متحده سفر کرد که فاقد یک مهاجم شناخته شده بود. رودریگوی مادریدی نزدیک‌ترین بازیکن به شماره 9 کلاسیک بود.
به نظر می‌رسید همه اینها زمینه را برای درخشش اندریک فراهم می‌کرد. اما این نوجوان لزوما یک مهاجم هدف نیست. با این حال چیزی بسیار فریبنده در مورد بازی او میان رودریگو و وینیسیوس جونیور در دو طرف وجود داشت. اما سرمربی جدید برزیل این دیدگاه را نداشت. دوریوال از اندریک کم استفاده کرد و فقط او را در دقایق پایانی بازی‌ها به زمین فرستاد و سپس، زمانی که وینیسیوس به دلیل انباشته شدن کارت زرد برای مرحله یک‌چهارم نهایی محروم شد، اندریک به‌ طور ناگهانی مجبور شد فیکس بازی کند و مسوولیت همه چیز به گردن او افتاد. مقصر دانستن در مورد ناکامی برزیل ناعادلانه خواهد بود، اما او مطمئنا نتوانست انتظارات را برآورده کند.  اینها البته مصیبت‌های معمول اکثر بازیکنان جوان است. حتی استعدادهای 60 میلیون یورویی هم قرار است همه این مسائل را تجربه کنند. با این حال اندریک به اندازه کافی خوب بوده که ثابت کند مادرید حق دارد هزینه‌های کلانی برای او خرج کند. مشخص بود که این نوجوان 17 ساله آینده‌ای درخشان دارد. 
پیش فصل بستر مناسبی را برای اندریک فراهم می‌کند تا کیفیت خود را نشان دهد. آنچلوتی مراقب کارهایی است که او انجام می‌دهد. اشتباه در اینجا مجاز است. آن دردهای مربوط به رشد به شکل اجتناب‌ناپذیری اتفاق می‌افتند.
اسکوادی که لوس بلانکوس به امریکا می‌برد، به نوعی به او کمک خواهد کرد. بلینگهام در خانه مانده است. امباپه نیز جزيی از تیم نخواهد بود، زیرا پس از تقریبا 7 سال فوتبال بی‌وقفه، به شدت به استراحت نیاز دارد.
اندریک، در واقع، مجبور به شروع خواهد شد. لوس بلانکوس این روزها به طرز شگفت‌انگیزی در جذب بازیکن برای پست‌های میانی کوتاهی کرده است. خوسلو، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و مهره مهم تیم قهرمان یورو 2024 اسپانیا، باشگاه را ترک کرده است. آلوارو رودریگز، جوانی که به نظر می‌رسید، هرچند کوتاه، نقش مهمی در آینده مادرید دارد، از کانون توجه محو شده است. اندریک در نقطه شروع کارش را با غیبت مردان اصلی آغاز می‌کند.
بنابراین، اندریک فرصت خود را دارد. اکثر خریدهای جدید، صرف‌نظر از اعتبار در بازی‌های پیش فصل فرصت زیادی برای نشان دادن توانایی‌های خود ندارند. آنها معمولا در جایی در اعماق صفحه تیم دفن می‌شوند و از کانون توجه پنهان می‌مانند.
اما در مورد اندریک، جایی برای پنهان شدن وجود ندارد. تور مادرید یک اتفاق بسیار عمومی خواهد بود، چشمان جهان به تماشای این تیم خواهند پرداخت. حتی اگر بلینگهام و امباپه در خانه مانده باشند و شاید این به نفع او باشد.
این نوجوان سال‌ها با پله مقایسه شده است و انتظار می‌رفت کوپا امریکا را تحویل مردم کشورش دهد. او برای هر حرکتش در لیگ برتر برزیل تحت نظارت شدید قرار داشت. اکنون، همه چیز به سادگی به خودش بستگی دارد که به آنچلوتی و به ‌طور کلی فوتبال، نشان دهد که او به اندازه کافی خوب است که نامش در فوتبال باقی بماند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون