• ۱۴۰۳ شنبه ۱۳ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5828 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۳ مرداد

فوتبال در دام مسوولان نابخرد‌

تسليم شديم، فوتبال هم نخواستيم!

به گزارش «اعتماد» كمتر از دو هفته مانده به شروع بازي‌هاي ليگ‌برتر. در اين بين اخبار متفاوتي از ميزباني سرخابي‌ها به گوش مي‌رسد. اخباري كه امروزه در هيچ كشور مدرن يا حتي رو به پيشرفت آسيايي هم نظير آن را نمي‌بينيم و نمي‌شنويم. 
مساله سر انتخاب ورزشگاه دو تيم سرخابي است. با توجه به بازسازي آزادي كه از مدت‌ها پيش شروع شد و معلوم نيست كي تمام مي‌شود گفته شد بازي‌هاي استقلال و پرسپوليس به تختي منتقل مي‌شوند اما تصاوير وضعيت امكانات اين استاديوم مخصوصا چمن نشان داد تختي آماده ميزباني نيست. 
اما مگر ممكن است در ليگي كه هزاران ميليارد گردش مالي دارد تكليف ورزشگاه دو تيم پرطرفدارش كه قرار است در ليگ نخبگان آسيا هم نماينده ايران باشند هنوز مشخص نشده باشد؟
دبير ستاد استاندارد‌سازي ورزشگاه‌ها گفته اصلي‌ترين مشكل ورزشگاه تختي مربوط به گيت‌ها و چمن است! خب اين مشكل را چه كسي بايد حل كند؟ نكند انتظار داريد هزينه آن را از مردم بگيريد؟ شما و فدراسيون و نهادهاي مرتبط به اين موضوع پيش پا افتاده تا الان كجا بوديد؟ به قول عادل فردوسي‌پور در برنامه تعطيل شده‌اش آدم دلش مي‌خواهد سرش را به يك ميز محكم بكوبد! 
همه اينها به كنار! اين تصميم را كجاي دلمان بگذاريم كه طرح دادند چمن ورزشگاه آزادي را بياورند در ورزشگاه تختي بگذارند! مگر چنين چيزي ممكن است؟ عارتان نمي‌آيد اين اخبار به گوش همتايان شما در كشور قطر برسد كه ميزبابي جام جهاني را برعهده داشتند؟ خجالت نمي‌كشيد عربستاني كه ميزبان جام‌جهاني را گرفته متوجه شود كشوري با اين همه سرمايه يك ورزشگاه براي دو تيم پرطرفدارش ندارد؟
مسووليت حفظ و ترميم ورزشگاه آزادي بر عهده كدام مسوول ورزشي مملكت است؟ تعصب و عشق به فوتبال را در دل مردم يخبندان مي‌كنيد تا به چه چيزي برسيد؟ اگر از اقدامات جوان‌پسندانه قطر و عربستان و امارات سال‌هاي سال است كه قلقك‌تان هم نمي‌گيرد حداقل به خودتان بياييد و كشورهايي نوظهور در فوتبال مثل تاجيكستان و ازبكستان و تركمنستان را ببينيد. تماشا‌ كنيد كه همين ازبكستان يك تورنمنت كافا را با چه كيفيتي برگزار مي‌كند و ممكن است خيلي زود به ميزباني جام ملت‌ها و شايد جام جهاني هم برسد. 
ما هم هيچ! ما هم فقط نگاه؟ اگر قرار است با اين سرعت فوتبال ايران به تاراج برود ما اين فوتبال را نخواستيم! فوتبالي كه در آن نان شهرت و درآمد بي‌حساب و كتابش براي يك عده باشد و مردم از كمبود امكاناتش رنج ببرند همان بهتر كه در آن را تخته كنيد. فوتبالي كه هر روز اخبار فساد و پرونده‌هايش از گوشه و كنار به گوش مي‌رسد و اين هم وضعت برنامه‌ريزي و امكاناتش است. 
اصلا شايد هدف هم از اول همين بوده تا عده‌اي اين ورزش محبوب را به خاك سياه بنشانند و به نقطه‌اي برسيم كه بگوييم ما تسليم! اين فوتبال كه تنها سرگرمي ميليون‌ها جوان ايراني است را هم نخواستيم! در همين را هم تخته كنيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون