• ۱۴۰۳ شنبه ۱۳ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5828 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۳ مرداد

نتايج كاروان ايران در روز هفتم المپيك

هانيه صعود كرد، فرزانه حذف شد

ورزشكاران ايران در هفتمين روز بازي‌هاي المپيك ۲۰۲۴ پاريس در 3‌رشته به رقابت پرداختند. نكته جالب اينكه روز هفتم المپيك براي ايران يك روز كاملا زنانه بود. 
به گزارش روزنامه اعتماد، ورزشكاران زن ايران در اين روز و در پاريس در 3‌رشته قايقراني رويينگ، تيراندازي و دووميداني به رقابت پرداختند كه در اتفاقي جالب توجه رستميان موفق شد به فينال المپيك صعود كند. هانيه رستميان توانست به مرحله فينال تپانچه ۲۵ متر راه يابد.
نتايج كاروان ايران به شرح زير است: 
در قايقراني فاطمه مجلل با زمان ۷ دقيقه و ۴۶ ثانيه و ۸صدم ثانيه در فينال D در رده سوم قرار گرفت و در بين ۳۲ ورزشكار شركت‌كننده در رويينگ يك‌نفره سنگين‌وزن زنان بيست و يكم شد.
 در تيراندازي هانيه رستميان در مرحله مقدماتي تپانچه ۲۵ متر در دو بخش دقت و سرعت با ثبت امتياز ۵۸۸ سوم شد و به فينال راه يافت. هانيه امروز از ساعت يازده در فينال براي كسب مدال و تاريخ‌سازي با رقباي خود به رقابت خواهد پرداخت. رستميان بخش دقت را با ۲۹۲.۹ امتياز در رده ششم ايستاده بود. در اين‌ مرحله ۴۰ تيرانداز حضور داشتند كه در پايان بخش دقت و سرعت تكليف فيناليست‌ها مشخص شد. رستميان پيش از اين در ماده تپانچه ۱۰‌متر المپيك پاريس به فينال نرسيده و بيست و دوم شده بود. رستميان پرچمدار كاروان ايران در المپيك توكيو به عنوان اولين ورزشكار ايراني سهميه المپيك پاريس را در ماده ۲۵ متر كسب كرده بود.
هانيه رستميان پس از صعود به فينال تپانچه 25 متر در المپيك 2024 پاريس اظهار داشت: خيلي مسابقه سختي بود و فشار رقابت خيلي زياد. تماشاگران زيادي هم حضور داشتند و جو سالن شلوغ بود. خدا را شكر توانستم عملكرد خوبي داشته باشم و ركورد خوبي را به ثبت برسانم و فيناليست شوم. اميدوارم فردا نيز عملكرد خوبي داشته باشم، در فينال كار خودم را به خوبي انجام بدهم و ان‌شاءالله نتيجه خوبي هم بگيرم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا استرس دارد يا نه، تصريح كرد: استرس داشتن در اين مسابقات طبيعي است. مساله مهم، كنترل كردن آن است كه خدا را شكر اين استرس را به خوبي كنترل كردم.
رستميان در پايان گفت: از همه مردم مي‌خواهم كه برايم دعا كنند تا فينال خوبي داشته باشم.
در دووميداني فرزانه فصيحي در مرحله گروهي دوي ۱۰۰ متر با ركورد ۱۱.۵۱ از خط پايان گذشت و هفتم شد. او از صعود به نيمه نهايي بازماند و بين ۷۲ دونده پنجاه و يكم شد.
فصيحي پس از اين رقابت به خبرنگاران گفت: رقابت فوق‌العاده‌اي داشتم و از عملكرد خودم راضي هستم. دو نفر از دونده‌هايي كه در گروه من حضور داشتند مدعي قهرماني و كسب مدال هستند. ضمن اينكه داور در خط استارت چند بار تمركز ما را بهم زد كه روي عملكرد سه نفر ديگر هم تاثيرگذار بود.
فصيحي در مورد مشكلي كه چند هفته پيش براي كمرش ايجاد شده بود نيز گفت: بله، مشكل ديسك كمر داشتم اما تلاش كردم هر طور شده سهميه را براي ايران بگيرم. اين سهميه را با تلاش خودم گرفتم و اگر من نمي‌آمدم اين سهميه را به كسي نمي‌دادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون