• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۳ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5834 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۳ مرداد

دستگيري سارقاني كه از ۱۵ خانه در تهران سرقت كردند

صبح روز بيستم مرداد ماه صحنه بازسازي سرقت از منزل در محله خيابان امام خميني با حضور رييس پليس آگاهي تهران بزرگ، شاكي و متهمان در محل سرقت برگزار شد. علي وليپورگودرزي، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ با حضور در اين بازسازي صحنه جرم گفت: «ماموران پليس در پايگاه ۸ آگاهي با اقدامات اطلاعاتي موفق شدند ۳ نفر سارق سابقه‌دار حرفه‌اي كه اقدام به سرقت منزل كرده بودند را دستگير كنند.» 
 او گفت: «اين سارقان سلاح گرم به همراه داشتند كه طي چند روز گذشته دستگير شدند.»  رييس پليس آگاهي تهران بزرگ در ادامه گفت: «يكي از اين سارقان هنگام مواجهه با پليس قصد فرار داشت كه ماموران پليس با استفاده از قانون به كار‌گيري سلاح اين فرد را مجروح و دستگير كردند.» 
گودرزي گفت: «تاكنون اين سارقان به ۱۵ سرقت از منزل اعتراف كردند و ۱۵ شاكي نيز دارند. اين افراد از خانه شهروندان پول، طلا و هر وسيله گران‌قيمتي كه مي‌ديدند را سرقت مي‌كردند.» 
رييس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: «روش اين سارقان به اين شكل بود كه صبح‌ها حدود ساعت ۸ تا۱۱ خانه‌هاي خالي را شناسايي مي‌كردند و با تخريب در، وارد منازل شده و اقدام به سرقت مي‌كردند كه اين سارقان سابقه‌دار تحويل مراجع قضايي شدند.» 
    
يكي از شهرونداني كه خانه او توسط اين افراد سرقت شده بود، گفت: «آبان ماه سال گذشته صبح زود براي انجام كاري از خانه رفتم. ساعت حدود ۱۱ بود كه برگشتم و ديدم در خانه شكسته است.» 
او گفت: «وارد خانه شدم و همه‌ چيز به هم ريخته بود، آنجا بود كه متوجه شدم، خانه‌ام مورد سرقت قرار گرفته است.»  اين مالباخته در ادامه گفت: «من حدود ۵۰۰ ميليون تومان طلا داشتم كه به سرقت رفته بود. همچنين وسايل قابل حمل ديگري مانند لپ‌تاپ و تلفن همراهي كه در خانه داشتيم نيز به سرقت رفته بود.» 
او گفت: «خانه ما قفل كتابي و در آكاردئوني داشت، اما متاسفانه سارقان توانسته بودند آنها را بشكنند.» 
يكي از اين متهمان نيز گفت: «صبح‌ها به همراه همدستم در محلات مختلف قدم مي‌زديم و زنگ خانه‌ها را مي‌زديم. اگر كسي جواب مي‌داد فرار مي‌كرديم.»  اين متهم در ادامه گفت: «اگر كسي جواب نمي‌داد به تصور اينكه در خانه نيست، وارد خانه‌ها مي‌شديم و درها را تخريب مي‌كرديم.» 
او گفت: «هر چيز قيمتي كه مي‌ديديم را برمي‌داشتيم و در بازار به راحتي مي‌فروختيم. من نمي‌دانم چقدر از اين راه پول درآوردم، اما چند سال است كه كارم همين است.» 
اين سارق سابقه‌دار گفت: «من سال‌هاست كه سرقت از منزل انجام مي‌دهم. سه بار نيز دستگير شدم و حبسش را هم كشيدم، اما امروز هم پشيمانم و ديگر دست به سرقت نمي‌زنم.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون