• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۳ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5834 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۳ مرداد

سوزاندن بدن سه كودك كار با اتو توسط كارفرما

سه كودك كار در يكي از كارگاه‌هاي خياطي در شهر مريوان، توسط كارفرما، از ناحيه پشت با اتو بخار سوزانده شدند.
اين سه كودك با نام‌هاي «نهرو خالدي»، «ماني دانش» و «ريبين قادري»، در يك كارگاه خياطي در شهر مريوان مشغول ‌به‌ كار بودند.
نهرو خالدي، يكي از اين كودكان درباره اين اتفاق گفته است: «هنگام كار در كارگاه، پارچه از دستم روي زمين افتاد و در حين برداشتن پارچه با ميز كارفرما برخورد كردم و اين اتفاق موجب خشم كارفرما شد و به ما گفت شما را چگونه تنبيه كنم؟» 
به گفته او در پي اين اتفاق، كارفرما با استفاده از اتو بخار بخشي از پشت اين كودكان را سوزانده است.
نهرو يكي از كودكان آسيب‌ديده گفته است كه پس‌از اينكه كارفرما با اتو بخشي از بدن‌شان را سوزاند، آنها با گريه از دستش فرار كردند.
اين كودكان پيش‌تر نيز توسط اين كارفرما مورد آزار ‌و اذيت قرار گرفته بودند.
«محمدصالح خالدي»، پدر نهرو گفته است كه اين اتفاق ١٦ روز پيش رخ داده و با پيگيري قانوني، موضوع از طريق دادگستري مريوان و به پزشكي قانوني مراجعه كرديم و منتظر نتيجه هستيم.
به گفته او، كارفرما پس ‌از اين حادثه بازداشت و پس از دو روز با توديع وثيقه آزاد شده و هم‌اكنون به فعاليت در مغازه‌ خود ادامه مي‌دهد.
فرماندار مريوان در واكنش به اين خبر گفت: «پس از انتشار تصاوير و اطلاع از اين اتفاق ناخوشايند با هماهنگي‌هاي مربوطه دادستاني و دستگاه قضايي ورود كرده و براي خياط خاطي پرونده قضايي تشكيل شد.» 
اسماعيل احمدي در ادامه گفت: «پرونده قضايي براي فرد خاطي در دادستاني شهر مريوان تشكيل شده است.»  فرماندار شهرستان مريوان گفت: «پس از اين حادثه دادستان شهرستان مريوان با خانواده‌هاي شاگردان ديدار كرده و دستورات لازم را به پزشكي قانوني جهت معاينه و پيگيري صادر كرده است.» 
او گفت: «در حال حاضر پرونده در حال بررسي است و مردم نيز بسيار روي اين قضيه حساس شده‌اند و افكار عمومي جريحه‌دار شده است به‌طوري‌ كه بسياري از شهروندان با بنده تماس گرفته و درخواست پيگيري موضوع و برخورد قانوني با فرد خاطي را داشته‌اند.» 
احمدي گفت: «ما هم از اين موضوع نگران و ناراحت هستيم و دستگاه قضايي حكم لازم براي فرد خاطي را صادر خواهد كرد.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون