• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۳ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5834 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۳ مرداد

جنايي

دعواي دو مرد مسن در خيابان پاسداران به قتل ختم شد

رييس پليس آگاهي پايتخت از دستگيري پيرمردي ۷۰ ساله كه در پي اختلاف بر سر زباله پيرمرد ۶۵ ساله همسايه را به قتل رسانده بود، خبر داد. علي وليپورگودرزي درباره جزييات اين خبر گفت: «چند روز پيش ماموران كلانتري ۱۴۵ ونك از طريق تماس تلفني با مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ از مرگ مشكوك پيرمردي ۶۵ ساله روي تخت اورژانس يكي از بيمارستان‌هاي شمال تهران با خبر شده و براي رسيدگي به موضوع وارد عمل شدند. در همين راستا نيز پرونده تشكيل شده و به دستور مقام قضايي رسيدگي تخصصي به آن بر عهده كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار داده شد.» او گفت: «كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي به ‌همراه تيم بررسي صحنه جرم پاي در سردخانه بيمارستان گذاشتند و جسد مردي سالخورده را مشاهده كردند كه بر اثر ضربه مشت به قفسه سينه به قتل رسيده بود. بررسي‌هاي اوليه نيز نشان مي‌داد كه مقتول ساعتي قبل با پيرمرد همسايه كه حدودا ۷۰ سال سن داشته درگير شده و در جريان نزاع هدف ضرب‌ و جرح قرار گرفته است.» به گفته وليپورگودرزي تحقيقات ابتدايي حكايت از آن داشت كه اين دو همسايه كه ساكن يكي از ساختمان‌هاي منطقه پاسداران هستند به ‌خاطر مسائل ساختماني از جمله نحوه بيرون بردن زباله با يكديگر درگير شدند كه نهايتا اين نزاع با ضربه مشت يكي از پيرمردها به قفسه سينه ديگري به پايان تلخي رسيده است. مصدوم هم كه دچار آسيب‌هاي جدي شده بود بلافاصله به بيمارستان منتقل شد، اما متاسفانه تلاش پزشكان براي نجات جان او بي‌نتيجه ماند و در بخش اورژانس جان خود را از دست داد.

رييس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: «كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ، پس از دريافت اين اطلاعات اقدام به اخذ مجوزهاي لازم قضايي كرده و با حضور در ساختمان محل زندگي مقتول، متهم را كه يك پيرمرد ۷۰ ساله بود بازداشت و به مقر انتظامي منتقل كردند. همچنين جسد براي انجام معاينات دقيق‌تر به پزشكي قانوني منتقل شد.»

 

قتل مرد مورد علاقه به دليل دعوا بر سر ازدواج

رييس پليس آگاهي پايتخت از دستگيري زني كه پس از دعوا بر سر قرار ازدواج مرد مورد علاقه خود را به قتل رسانده بود، خبر داد. علي وليپورگودرزي در تشريح جزييات اين پرونده گفت: «در تاريخ بيستم بهمن‌ماه سال گذشته، خبر كشف جسد مرد جواني در يك خودرو در پاركينگ ساختماني واقع در غرب تهران از سوي همسايه‌ها به مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰، گزارش داده شد كه با اعلام اين خبر تيم تحقيق راهي محل حادثه شدند و جسد مرد حدودا ۲۵ ساله‌اي را مشاهده كردند كه به دلايل نامشخصي فوت كرده بود. در همين راستا نيز جسد براي معاينات دقيق‌تر به پزشكي قانوني منتقل شد.» گودرزي گفت: «پزشكي قانوني پس از نمونه‌برداري از جسد با آزمايش‌هاي سم‌شناسي و آسيب‌شناسي اعلام كرد كه مرد جوان بر اثر ضربه جسم سخت بر سرش دچار ضربه مغزي شده و احتمالا به قتل رسيده است. در همين راستا تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ وارد عمل شده و در نخستين‌ گام با بازبيني دوربين‌هاي مداربسته خيابان‌هاي اطراف خانه مقتول متوجه شدند كه او به سختي رانندگي مي‌كرده و پشت فرمان حالت عادي نداشته است.» رييس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: «تيم جنايي در اين شاخه از تحقيقات سراغ اقدامات اطلاعاتي رفته و با بهره‌گيري از شيوه‌هاي كشف نوين جرم پي‌بردند، مرد جوان قبل از اينكه داخل پاركينگ خانه‌ خود فوت كند با زن جواني كه از گذشته در ارتباط بوده قرار ملاقات گذاشته است. كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي پس از دريافت اين اطلاعات مهم، با كسب مجوزهاي لازم قضايي راهي خانه زن جوان شدند و تنها متهم پرونده را در يك عمليات منسجم بازداشت و به مقر انتظامي منتقل كردند.» وليپورگودرزي با اشاره به انجام بازجويي از زن جوان گفت: «زن جوان در جريان تحقيقات ضمن ابراز پشيماني صراحتا به ارتكاب جنايت اعتراف كرد و گفت كه چندي قبل با مقتول در فضاي مجازي آشنا شده و رابطه‌اي ميان آنها شكل گرفت. روز حادثه نيز مقتول به خانه اين زن رفته و بر سر قرار ازدواجي كه با يكديگر گذاشته بودند با هم درگير شدند و ناگهان اين زن در يك لحظه كنترل خود را از دست داده و با شيشه قليان يك ضربه به سر او وارد كرده است. پس از اين درگيري مرد جوان سوار بر ماشين خود شده و به سمت خانه‌اش حركت كرده و ساعاتي بعد اين زن متوجه مرگ مرد جوان شده است.» او با بيان اينكه اين زن به دليل ترس ناشي از مرگ مرد جوان موضوع را با هيچ كس در ميان نگذاشته بود، گفت: «اين زن در اظهارات خود اظهار پشيماني كرده و مدعي شد كه قصد نداشته تا دستانش به خون آلوده شود.»

 

جنايت به خاطر مصرف مواد و اختلافات خانوادگي

مردي كه در جريان مصرف مواد مخدر و اختلافات خانوادگي همسرش را در خودرويش به قتل رساند و پس از انتقال جسد كنار جاده قصد متواري شدن را داشت با تلاش گشت كلانتري شناسايي و دستگير شد.

اواسط مرداد ماه جاري، ماموران كلانتري حين گشت‌زني در يكي از محله‌هاي شهريار جسد يك زن را دركنار خيابان كشف مي‌كنند.

جسد متعلق به زن جواني بود كه از ناحيه گردن و سر و صورت به ‌شدت زخمي شده بود و پيكرش غرق در خون بود.

ماموران حين بررسي صحنه به خودروي پرايد سياه رنگي كه در نزديكي آنجا قرار داشت، مظنون شدند.

وقتي سراغ خودرو رفتند متوجه شدند، راننده خودرو در كف زمين بيهوش افتاده است، اما راننده دقايقي بعد به هوش آمد و مدعي شد كه جسد كنار خيابان همسرش است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون