• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۳ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5834 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۳ مرداد

رویداد

«ديار يارا» با آثار زنان عكاس‌

نمايشگاه گروهي عكس «ديار يارا» كه دربرگيرنده آثار ۱۹ عكاس زن جوان است، در گالري خانه عكاسان جوان برپاست. «ديار يارا» براساس جمله علي حاتمي شكل گرفته است و هر كدام از عكس‌ها گوشه‌اي از زيبايي‌هاي كشور عزيزمان را به تصوير كشيده‌‎اند. در اين نمايشگاه آثاري از آنا درويش، آيسان هويدايي، النا احمدي، الين كامراني، آنيتا بني‌عامريان، آنيتا رضاعلي، بهار خوشمرام، بهار سيمانيان، ستايش مقدسي، فاطمه پيلان‌نژاد، مليكا ترك، مليكا قاسمي، معصومه سعيديان، مبينا سيادت، هستي خالقي، هستي تاجيك، هليا فرهنگي، هانيه ابراهيم‌زاده و ياسمينيا رولي كه با راهنمايي خيال اكرامي گردآوري شده است، در معرض ديد علاقه‌مندان قرار گرفت. نمايشگاه عكس «ديارِ يارا» تا روز سه‌شنبه بيست و سوم مرداد در خانه عكاسان جوان داير است و هنردوستان مي‌توانند با مراجعه به اين گالري واقع در يوسف‌آباد، خيابان چهارم، پلاك ۳، طبقه دوم واحد ۳ از اين آثار ديدن كنند.

 

«رخ ديگر» يك هنرمند

باگالري تا 26 مردادماه، ميزبان مجموعه‌اي از نقاشي‌هاي ناصر عزيزي با عنوان «رخ ديگر» است. ناصر عزيزي در مجموعه‌اي از تازه‌ترين نقاشي‌هايش، پرتره‌هايي را به شيوه‌ بيانگرانه و برخلاف ساير مجموعه‌هاي خود در ابعادي كوچك خلق كرده است. اين آثار بيش از هر چيز روايت‌كننده روحيات و عوالم سوژه‌هاي نقاشي او است كه اكنون پيش چشم مخاطب قرار مي‌گيرد. در توضيح اين نمايشگاه آمده است: «هنرمند در اين مجموعه از بازتاب شمايل بيروني پرتره‌ها فراتر رفته و با بهره‌گيري خلاقانه از عناصر بصري به ابعاد و جنبه‌هاي شخصيتي سوژه‌هايش توجه كرده است. عزيزي در اين پرتره‌ها همچون نقاشي‌هاي پيشين خود، بياني آزادانه هم از لحاظ تكنيكي و هم از لحاظ شخصيت‌پردازي در پيش گرفته و فضايي بينابين واقعيت و تخيل را ارايه مي‌دهد. به بيان شفاف‌تر، پرتره‌هاي عزيزي در اين مجموعه به همان اندازه كه مي‌توانند اشاره به جنبه‌هاي واقع‌گرايانه از آدم‌هاي اطرافش باشند، حاصل دريافت‌هاي شخصي هنرمند از مشاهده و درك محيط اطرافش هستند.» علاقه‌مندان مي‌توانند هر روز جز روز شنبه، از ساعت ۱۷ تا ۲۰ به نشاني: بلوار ارتش غرب، خيابان نخل، خيابان بهاران، بن‌بست نسترن، شماره‌١، ساختمان مدرن پلازا، طبقه ششم، واحد ٦٠٢ و ٦٠٣ مراجعه كنند.

 

«كلام روح» در زرنا

نمايشگاه گروهي هنرهاي تجسمي با عنوان «كلام روح» تا ۲۴ مرداد در گالري زرنا برپاست. در اين نمايشگاه آثار جمعي از هنرمندان در شاخه‌هاي مختلف هنرهاي تجسمي از جمله نقاشي، طراحي، ميكس‌مديا، عكاسي و چاپ دستي در معرض ديد علاقه‌مندان قرار گرفته است. كيوريتوري اين نمايشگاه بر‌عهده «سپيده مهرگان» است. در اين نمايشگاه، ۴۳ اثر از ۳۷ هنرمند روي ديوار رفته است. در استيتمنت نمايشگاه «كلام روح» آمده است: «مقصود از انتخاب نام «كلامِ روح» براي اين نمايشگاه يادآوري ارزش معنوي آثار هنري و تلاش براي جلوگيري از نگاه به آثار هنري به مثابه يك كالاست، چراكه يك اثر هنري هر چند ساده و خلاصه و حتي حرفه‌اي نباشد، حاصل سال‌ها صبر و گذر از شكست‌ها و نااميدي‌هاي خالق آن اثر است.» علاقه‌مندان به هنرهاي تجسمي مي‌توانند تا روز ۲۴ مرداد، هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در گالري «زرنا» به نشاني خيابان انقلاب، بين وصال شيرازي و خيابان دانشگاه، كوچه اُسكو، پلاك ۱۰، طبقه دوم از آثار اين نمايشگاه گروهي ديدن كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون