• ۱۴۰۳ شنبه ۲۷ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5837 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۷ مرداد

محمدرضا عارف در ديدار با اعضاي هيات رييسه جبهه اصلاحات:

در به كارگيري جوانان و زنان در دولت كوتاه نخواهم آمد

معاون اول رييس‌جمهور با بيان اينكه راهبرد دولت وفاق ملي تعامل با همه جريانات سياسي است، تاكيد كرد: شخصا در به كارگيري جوانان و زنان در دولت كوتاه نخواهم آمد. محمدرضا عارف در ديدار با اعضاي هيات‌رييسه جبهه اصلاحات ضمن قدرداني از همراهي موثر اين جبهه سياسي در انتخابات رياست‌جمهوري با دكتر پزشكيان بر لزوم كمك و ارائه پيشنهادهای كاربردي به دولت وفاق ملي از سوي جريانات سياسي از جمله جبهه اصلاحات تاكيد كرد. وي با بيان اينكه شرايط كشور به هيچ‌وجه قابل مقايسه با شرايطي كه دولت اصلاحات روي كار آمد نيست، گفت: تمام تلاش همه از جمله جريانات سياسي و البته دولت بايد احياي سرمايه اجتماعي از دست رفته باشد. 
معاون اول رييس‌جمهور با تاكيد بر ارتباط موثر احزاب و نهادهاي مدني با نسل جديد، تصريح كرد: جبهه اصلاحات با توجه به ظرفيتي كه در اختيار دارد تلاش كند شكاف بين نسلي ايجاد شده را ترميم كند.
وي با رد دوگانه مسووليت و اختيار دولت‌ها، تاكيد كرد: اينكه در مقطعي گفته مي‌شد دولت مسووليت دارد ولي اختيار ندارد قابل پذيرش نيست. دولت هم اختيار دارد و هم اقتدار و طرح اين‌گونه مباحث باعث سوءاستفاده عده‌اي مي‌شود كه احيانا به دنبال موفقيت دولت نيستند. عارف، تفكر اصلاح‌طلبي را راه نجات كشور دانست و تاكيد كرد: راهبرد دولت وفاق ملي تعامل با همه جريانات سياسي است . وي با تاكيد بر اينكه دولت نياز به كمك همه دلسوزان ايران دارد گفت: دولت هيچگاه وعده تحقق نيافتني نمي‌دهد و به دنبال حرف و شعار نيست بلكه به دنبال عمل به وعده‌هاي دست يافتني است . معاون اول رييس‌جمهور بر ضرورت پايداري اقتصاد در كشور تاكيد كرد و گفت: به دنبال خالي كردن دل مردم نيستيم كه بگوييم دولت چه ميزان بدهي انباشته شده دارد چرا كه راهبرد ما اميد بخشي همراه با تحقق به مطالبات بحق مردم است .  وي با بيان اينكه در گذشته متوقف نخواهيم شد، تصريح كرد: يكي از وظايفم اين است كه دكتر پزشكيان در آرامش امورات كشور را مديريت كند و اجازه ندهم مسائل حاشيه‌اي ذهن ايشان را درگير كند. عارف در بخش ديگري از سخنان خود بر ضرورت به‌كارگيري جوانان و زنان در سطوح مديريتي دولت تاكيد كرد: به همه وزراي پيشنهادي تكليف كردم كه معاونان وزرا بايد از بين جوانان و زنان انتخاب شود‌ و هزينه اشتباه و خطاي احتمالي جوانان هم بر عهده ما قرار دارد. وي با بيان اينكه بايد براي جوانان هزينه كنيم، گفت: شخصا براي به كار‌گيري جوانان در دولت كوتاه نخواهم آمد. جوانان امروز به مراتب از زماني‌كه ما وارد سيستم مديريتي شده بوديم كارآزموده‌تر هستند .در انتخاب افراد مطمئنا غير از موضوع جوانگرايي تخصص و كارآمدي هم مورد توجه قرار دارد. گفتني است در ابتداي اين ديدار دكتر محسن آرمين نايب رييس جبهه اصلاحات و ديگر اعضاي هيات رييسه اين جبهه سياسي با استقبال از حضور دكتر عارف در مقام معاون اولي دولت چهاردهم به عنوان نماد اصلاحات به بيان دغدغه‌ها و نظرات خود پرداختند .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون