• ۱۴۰۳ شنبه ۳ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5843 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۳ شهريور

اكبر فلاح در گفت‌وگو با «اعتماد»:

برخي حرف‌هاي دبير در مورد كشتي‌گيران درست است اما...

ورزشكار ايراني تا مدال كسب مي‌كند، مي‌خواهد دريا و معدن و همه‌ چيز را بگيرد!

روزبه دلاور

اكبر فلاح مي‌گويد: دبير حرف‌هايي كه مي‌زند درست است، اما با لحن خوبي نمي‌گويد. امامي كشتي‌گير درجه يك است، اما در المپيك درجه دو كشتي گرفت و با اختلاف ۱۰، ۹ تا باخته است. امامي لياقت مدال المپيك را داشت، اما در آن مقطع درجه دو بود. حرف درست است، اما لحن گفتن دبير تند است. تيم موفق شده ۸ تا مدال گرفته، اما آدم‌ خوشحال نيست به خاطر اين رفتار و گفتار وگرنه همه بايد جشن بگيريم.

به گزارش روزنامه اعتماد، نتايج كشتي آزاد ايران در المپيك هنوز هم محل بحث است. ملي‌پوشان كشتي آزاد كشورمان نتوانستند با وجود سه فيناليست در المپيك مدال طلا كسب كنند و حالا صحبت از تغيير در كادر‌فني‌ است.

اكبر فلاح، پيشكسوت كشتي در خصوص تغيير در راس هرم فني كشتي آزاد گفت: نتايج در آزاد و فرنگي خوب و قابل قبول بوده و در مصاحبه قبلي‌ام هم ‌به همه گفتم. اما در آزاد مي‌توانستيم با كسب مدال طلا عملكرد بهتري هم ‌داشته باشيم، اما تغييراتي كه قرار است انجام شود، اين نيست كه بخواهند يك مربي از خارج بياورند يا يك‌ شهر يا يك شخصيت و قهرمان ديگر بيايد‌‌. الان دو تا سه مربي در دايره ذهن رييس فدراسيون هست . كاوه رفت، پژمان بيايد، پژمان رفت، غلام محمدي بيايد. اين يك دايره دو، سه نفره هست كه فكر نكنم‌ كساني ديگر در آن جا شوند.

قهرمان پيشين جهان ادامه داد: اگر مثلا حسن يزداني بعد از چند سال كشتي را كنار بگذارد بايد يك‌ پشتوانه داشته باشد. بايد بها دهيم، در مربيگري هم بايد پشتوانه‌سازي كنيم و مربي بسازيم هر چند هم آن مربي ديدگاهش ‌با تفكرات‌ عليرضا دبير يكي نباشد. اين ‌هنر دبير است كه با مخالفاني كه كاربلد هستند هم كار كند. نه اينكه هر چه دبير گفت و دخالت هم كرد، حرفي نزند و فقط مربي باشد. در مسابقات المپيك بعضي مواقع مي‌ديديم كه عليرضا دبير سرمربي است يا در مسابقات جهاني كه مربي يكي ديگر بود باز هم دبير از آن بالا كوچ مي‌كرد. كساني بيايند كه اين موضوع را قبول كنند. كاوه و درستكار و محمدي ‌با اين ‌موضوع كنار مي‌آيند.‌

آيا اين از ضعف مربي نيست؟ فلاح به اين سوال خبرنگار «اعتماد» پاسخ داد: مربي كه به كار خود ايمان داشته باشد هيچ ‌وقت اجازه دخالت به كسي نمي‌دهد. دبير رييس فدراسيون است و كار فني هم بلد است و مشورت عيبي ندارد، اما اينكه بخواهد كوچ بنشيند يا بيايد سر تمرين و در كار فني دخالت كند نه. اگر يك مربي شخصيت داشته باشد و به كارش ايمان داشته باشد قبول نمي‌كند مگر اينكه يك مربي به هر طريقي بخواهد باشد. اينكه سرمربي يك طرف ديگر را نگاه كند و رييس فدراسيون نكات فني را به كشتي‌گير بگويد براي ما قابل قبول يا قشنگ نيست. رييس فدراسيون بايد بالا بنشيند و گاهي نظري داشت را بگويد وگرنه بقيه كارها برعهده سرمربي است تا تيم را جمع كند و اگر بلد نباشد صد درصد بايد كنار برود.

پيشكسوت كشتي ايران افزود: در هر رده كه مربي مي‌آورند بايد به او ايمان داشته باشند؛ اگر به مربي فرصت دهند اگر يك بار اشتباه كند بار دوم به هدف مي‌زند. البته دخالت رييس فدراسيون قبلي هم روي كادرفني بود و همان موقع هم‌ خيلي انتقاد مي‌كردم و كسي توجه نمي‌كرد كه بعد ضربه‌اش را خورد. الان هم اين دخالت‌ها بعدها ضربه‌اش را مي‌بيند، چون مربي ديگر اعتماد به خودش هم ندارد و براي هر كاري بايد از رييس اجازه بگيرد.

وي درباره صحبت‌هاي دبير كه امامي را كشتي‌گير درجه‌ دو خطاب كرده بود، گفت: حرف‌هايي كه مي‌زند، درست است. امامي كشتي‌گير درجه يك است، اما در المپيك درجه دو كشتي گرفت و با اختلاف ۱۰، ۹ تا باخته است. امامي لياقت مدال المپيك را داشت، اما در آن مقطع درجه دو بود. يك‌بار به حسن يزداني گفتم، همان يك‌بار كه مقابل تيلور هم ضربه شد، در آن لحظه مقابل آن حريف درجه يك نبود كه اگر باشد حسن او را مي‌برد. حرف درست است، اما لحن گفتن دبير تند است. لحن گفتار او همه را آزار مي‌دهد. تيم موفق شده ۸ تا مدال گرفته، اما آدم‌ خوشحال نيست به خاطر اين رفتار و گفتار وگرنه همه بايد جشن بگيريم. كشتي‌گير كوبايي كه ۵ مدال طلاي المپيك دارد را هيچ مي‌داند! شما با يك مدال طلاي المپيك ادعا داري كه بعدا رييس‌جمهور شوي! پس از آنكه ۵ تا طلاي المپيك را دارد بايد رييس كره زمين شود! ورزشكار ايراني تا يك مدال مي‌گيرد، مي‌خواهد دريا را بگيرد. تا مدال مي‌گيريم مي‌خواهيم‌ معدن و هوا و زمين را بگيريم يا مي‌خواهيم رييس‌جمهور شويم! شناگر امريكايي ۲۵تا طلاي المپيك دارد در خيابان عادي قدم مي‌زند و نه ادعا دارد كه كارشناسي كند يا رييس فدراسيون شود يا كانديد رياست‌جمهوري شود. تاريخ ورزش ما ۲۵ مدال طلا هم ندارد.

فلاح در پايان در خصوص آينده حسن يزداني هم گفت: حسن يزداني ۱۰ تا مدال دارد كه بي‌سابقه است و يك آدم معمولي نيست. به او بايد بيشتر توجه كرد تا مدال‌هايش برسدبه ۱۴‌تا ،خب چه ايرادي دارد؟ اگر كتفش قابل عمل است همه خوشحال مي‌شوند. وقتي آقاي تختي آن همه افتخار كسب كرده در مازندران باشگاهي به اسم او داريم ‌مگر مازندراني بوده كه باشگاه‌ تختي دارند؟ اما تختي براي تمام ايران است و حسن يزداني هم براي تمام ايران است و او را همه دوست دارند. اين نيست كه مازندران بگويد او براي من است! اميدوارم زخم او زودتر خوب شود و به ميادين برگردد و مدال‌هايش را بيشتر كند تا باز هم باعث افتخار جامعه كشتي و كشورمان شود‌.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون