• ۱۴۰۳ سه شنبه ۶ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5845 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۶ شهريور

چرا اسناد مربوط به VAR منتشر نمي‌شود؟

جنگ نيابتي فدراسيون فوتبال عليه رسانه‌هاي منتقد

در چند روز گذشته گزارش‌هاي مفصلي در مورد VAR چيني كه فدراسيون وارد كرده و در چند بازي از دو هفته نخست ليگ مورد استفاده قرار گرفته، منتشر كرديم. در اين گزارش‌ها ابهامات به وجود آمده در مورد كيفيت دستگاه‌ها، قيمت، طي شدن پروسه قانوني و گرفتن تاييديه از هيات رييسه تا نهادهاي نظاتي و صداوسيما مطرح شد. در نهايت هم صراحتا فدراسيون را خطاب قرار داديم كه بايد در مورد اين موارد شفاف‌سازي كند. هر جا ما اشتباه گفته‌ايم، تصحيح كند و اگر درست گفته‌ايم، توضيح بدهد كه داستان از  چه  قرار  بوده. 
با اين حال اتفاقي كه در 24 ساعت گذشته رخ داده بسيار عجيب است. فدراسيون فوتبال عوض توضيح رسمي و مشخص از طريق روابط عمومي و سايت فدراسيون فوتبال در حال جلو انداختن رسانه‌هاي همسو با خودش است تا جواب منتقدان را بدهد. فدراسيون در پاسخ به اين ابهام كه VAR مورد استفاده قرار گرفته خط آفسايد و دوربين مورد نظر را ندارد تصاويري در اختيار چند رسانه قرار داده تا منتشر كنند كه ببينيد مردم! دستگاهي كه آورديم خط آفسايد دارد! يا در مورد ابهام‌هاي پيرامون خريد دوربين‌ها و اينكه وظيفه كدام ارگان است يا مساله پخش نشدن تصاوير بازبيني از تلويزيون اين خبر را در اختيار رسانه‌ها قرار داده كه مشكل از صداوسيما و انحصار اين سازمان است!
اين نوع جنگ نيابتي فدراسيون عليه منتقدان در حالي كه داد همه از اين وضعيت بازي‌ها، ميزباني و كمك‌داور ويديويي در آمده بسيار عجيب است. مشخص نيست چرا فدراسيون خودش را موظف به پاسخگويي نمي‌داند و با اين روند مي‌خواهد به ابهام‌ها و جنجال‌ها دامن بزند؟ مشخص نيست چرا مديران آن تصور مي‌كنند مساله VAR يا مشكلات آن با مروز زمان برطرف مي‌شود؟ شايد هم فدراسيون تلاش دارد هر طور شده هفته سوم را هم به همين شكل برگزار كند تا شايد در ايام فيفادي  اتفاق مثبتي  بيفتد.
در فصول گذشته كه كمك‌داور ويديويي نبود وقتي اشتباه داوري رخ مي‌داد مردم و هواداران با وجود عصبانيت مي‌گفتند   VAR نيست و چاره‌اي هم نداريم. اما حالا كه با اين همه حاشيه مثلا قرار بر اين شده تكنولوژي در فوتبال ايران به كار گرفته شود اشتباه داوري و اتفاقاتي از اين  دست بيشتر  روي اعصاب مردم  مي‌رود. 
انتظار مي‌رود فدراسيون هر چه سريع‌تر اسناد و مدارك مربوط به آوردن VAR و قراردادها را در اختيار رسانه‌ها قرار بدهد، مجوزها را منتشر كند يا  اگر مشكلي هست خودش به صورت رسمي منتشر نكند نه اينكه بخواهد به صورت غيرمستقيم  پاسخ  بدهد. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون