• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5849 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور

نيروگاه ۱۵۰ مگاواتي برق در ساري احداث مي‌شود

نيروگاه ۱۵۰ مگاواتي زيم‌آور ساري و احداث پست ۶۳.۲۰ كيلو ولت شهرك صنعتي در دستور كار قرار دارد. ناترازي انرژي كه در سال‌هاي اخير به صورت جدي صنايع را تحت تاثير قرار داده، از ريسك‌هاي بزرگ صنعت به شمار مي‌آيد به‌ طوري كه بسياري از كارخانه‌ها و مراكز توليدي صنعتي را با مشكل جدي تامين انرژي رو به رو كرده است.
يكي از استان‌هايي كه محدوديت‌هاي ناشي از انرژي تاثير بسياري در روند فعاليت صنايع آن داشته است استان مازندران است. در همين راستا و به منظور جبران بخشي از ناترازي شبكه برق، همچنين تامين برق مطمئن و مستمر در اين منطقه نيروگاه سيكل تركيبي زيم‌آور به ظرفيت ۱۵۰ مگاوات با سرمايه‌گذاري بالغ بر ۶۲ ميليون يورو در استان مازندران، شهرستان ساري و در زميني به مساحت ۳ هكتار با هدف تامين برق پايدار صنايع در حال احداث است. دكتر خراساني، مدير حوزه رياست گروه سرمايه‌گذاري غدير در سفر به استان مازندران و بازديد از پروژه 150 مگاواتي زيم‌آور با بيان اين مطالب گفت: قرارداد اين پروژه به صورت BOT (قرارداد ساخت، بهره‌برداري و واگذاري) است و كارفرماي آن نيز توسط شركت فولاد ني‌ريز كه از زير مجموعه‌هاي خود گروه غدير است، انجام مي‌شود.
وي تصريح كرد: هزينه ساخت اين نيروگاه بالغ بر ۶۲ ميليون يورو است كه بخش عمده اين اعتبار، از طريق فايننس تامين شده و ظرف ۳ سال به بهره‌برداري خواهد رسيد. خراساني افزود: نيروگاه زيم‌آور با 2 واحد گازي SGT 800 هر كدام به ظرفيت 52 مگاوات و یک واحد بخار SST 400 به ظرفيت 48 مگاوات در شبكه فعال خواهد شد. مدير حوزه رياست گروه سرمايه‌گذاري غدير با بيان اينكه با ساخت اين نيروگاه بخش بزرگي از ناترازي انرژي در غدير جبران خواهد شد، گفت: در بخش صنايع نيز شركت فولاد ني‌ريز به خودكفايي خواهد رسيد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون