• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5849 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور

عبوري‌ در بازديد از نيروگاه خورشيدي ۱۰ مگاواتي جرقويه اصفهان:

رتبه نخست غدير در احداث و بهره‌برداري از نيروگاه‌هاي خورشيدي در سطح كشور

مهدي عبوري، مديرعامل هلدينگ سرمايه‌گذاري غدير در سفر به استان اصفهان و در راستاي افزايش حضور غدير در حوزه انرژي‌هاي پاك از نيروگاه خورشيدي ۲۰ مگاواتي جرقويه ۱ و ۲ بازديد به عمل آورد.
به گزارش روابط عمومي شركت سرمايه‌گذاري غدير، عبوري در اين بازديد با اشاره به اهميت توليد انرژي‌هاي پاك، به‌خصوص انرژي خورشيدي در راستاي توسعه پايدار كشور، با تاكيد بر نقش‌آفريني غدير به عنوان يكي از پيشروان بخش خصوصي در راستاي توليد و عرضه برق گفت: نيروگاه خورشيدي جرقويه ۲ با ظرفيت توليد ۱۰ مگاوات برق در مدت هفت ماه توسط شركت برق و انرژي غدير ساخته و راه‌اندازي شده و هم‌اكنون يكي از منابع پايدار توليد برق سبز در كشور است.
مديرعامل هلدينگ سرمايه‌گذاري غدير با بيان اينكه رديابي اشعه خورشيد به صورت خودكار از ويژگي‌هاي خاص اين نيروگاه است، اظهار داشت: يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي اين نيروگاه سيستم كنترل از راه دور آن است كه وضعيت دماي پانل‌ها و اينورترها، تابش خورشيد و سرعت باد را نشان داده و در صورت بروز اتفاق به صورت آلارم اپراتور را در جريان بگذارد. همچنين در اين نيروگاه تمام ولتاژ و جريان تجهيزات، زاويه پانل‌ها و مقدار توليد كنترل مي‌شود كه از مزيت‌هاي آن عيب‌يابي سريع و جلوگيري از هدر رفتن انرژي در زمان بروز حادثه است.
عبوري در ادامه تصريح كرد: با ساخت اين نيروگاه توسط شركت سرمايه‌گذاري برق و انرژي غدير، ظرفيت نيروگاه‌هاي خورشيدي برق و انرژي غدير به ۵۰ مگاوات رسيده و اين هلدينگ رتبه نخست احداث و بهره‌برداري از نيروگاه‌هاي خورشيدي را در سطح كشور داراست.
وي با اشاره به اشتغالزايي اين پروژه و سهم آن در كاهش مصرف سوخت‌هاي فسيلي در راستاي توليد انرژي خاطرنشان كرد: با بهره‌برداري از اين نيروگاه، ضمن صرفه‌جويي سالانه ۵ ميليون ليتر آب و ۴ ميليون متر مكعب گاز، ۱۰ هزار تن از حجم توليد گازهاي آلاينده‌ كاسته شده است.
مديرعامل شركت سرمايه‌گذاري غدير، توليد و عرضه برق با احداث و خريد نيروگاه‌هاي حرارتي و تجديد‌پذير را از اصول كلي و راهبردي غدير دانست و افزود: شركت سرمايه‌گذاري برق و انرژي غدير با دارا بودن ۴ نيروگاه حرارتي (قشم، بهبهان، هرمز، گيلان) و ۵ نيروگاه خورشيدي (جرقويه ۱و۲، مهريز، كوشك و قم) سومين هلدينگ انرژي در صنعت برق كشور است و در چشم‌انداز خود، توسعه همه‌جانبه اين صنعت را مدنظر قرار داده است.
عبوري با بيان اينكه انرژي خورشيدي در زمره معدود مواردي است كه هيچ تحريمي بر آن مترتب نشده، بر ضرورت جذب سرمايه‌گذاري خارجي در راستاي توسعه انرژي پاك در كشور تاكيد و خاطرنشان كرد: شركت سرمايه‌گذاري برق و انرژي غدير چشم‌انداز خود را در سال جاري بر حضور تثبيت شده در زمره سه بنگاه برتر كشور در زمينه توسعه صنايع برق طرح‌ريزي كرده و ماموريت اصلي خود را نيز بر سرمايه‌گذاري در توليد و بهره‌برداري از انرژي الكتريكي به كمك فناوري‌هاي نوين با راندمان بالا بنيان گذاشته است.
مديرعامل هلدينگ سرمايه‌گذاري غدير در پايان با اشاره به تقويت توانمندي‌هاي غدير در راستاي توسعه تجارت انرژي، مهندسي و طراحي نيروگاه‌هاي تجديدپذير، احداث نيروگاه‌هاي حرارتي، توسعه زيرساخت‌هاي تامين برق ازجمله خطوط انتقال و سامانه رصد برخط نيروگاه‌هاي تجديدپذير گفت: غدير تمام تلاش خود را براي شبكه‌اي كردن زيرمجموعه‌هاي خود به كار خواهد بست كه تحقق تعهدات قانوني جهت استفاده از برق تجديدپذير در هلدينگ سيمان با استفاده از نيروگاه جرقويه يكي از اين نمونه‌هاست.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون