• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5849 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور

به منظور تامين آب پايدار مجتمع پتروشيمي شيراز و در راستاي خودكفايي در تامين انرژي صورت گرفت

انعقاد تفاهمنامه انتقال آب از خليج فارس به پتروشيمي شيراز

گروه سرمايه‌گذاري غدير در راستاي اهميت انتقال آب خليج فارس به پتروشيمي شيراز و تامين آب پايدار تفاهمنامه خريد آب امضا كرد.
دكتر عبوري، مديرعامل گروه سرمايه‌گذاري غدير در اين جلسه كه با حضور محمدرضا رضايي كوچي، رييس كميسيون عمران مجلس و محمدهادي ايمانيه، استاندار فارس برگزار شد‌، گفت: در راستاي خود‌كفايي براي تامين انرژي تفاهمنامه انتقال آب بين گروه سرمايه‌گذاري غدير، استانداري و كميسيون عمران مجلس براي تامين آب پايدار و خودكفايي در اين حوزه امضا شد. مديرعامل گروه سرمايه‌گذاري غدير افزود: با توجه به ناترازي انرژي كشور و كمبود انرژي در حوزه‌‌هاي مختلف سعي گروه سرمايه‌گذاري غدير بر اين است تا در تامين انرژي به خودكفايي برسد و در همين راستا پروژه‌هايي نيز در حوزه آب، برق و گاز تعريف شده كه مي‌توان به بهره‌برداري از پروژه فولاد غدير ني‌ريز به عنوان اولين طرح انتقال آب از خليج فارس به صنايع مستقر غدير در استان فارس و تفاهمنامه‌اي كه مجتمع پتروشيمي شيراز در حال انعقاد آن است در دومين گام از اين طرح اشاره كرد.
عبوري در رابطه با پروژه‌هايي كه در استان فارس وجود دارد، گفت: در جلسه‌اي كه با استاندار محترم استان فارس داشتيم قرار بر اين شد كه يك واحد ۵۰۰ مگاواتي انرژي خورشيدي احداث كنيم و در حال حاضر كارهاي ابتدايي آن انجام و در انتظار معرفي زمين مناسب از سوي استانداري فارس هستيم.
وي تاكيد كرد: يكي از مسائل مهمي كه هلدينگ برق و انرژي غدير در حال پيگيري و حل آن است، مشكل تامين انرژي برق پروژه فولاد خرامه است كه اميدواريم در چند روز آينده مشكل اين پروژه برطرف شود.
مديرعامل گروه سرمايه‌گذاري غدير در ادامه تصريح كرد: يكي از پروژه‌هايي كه در دستور كار پتروشيمي شيراز قرار دارد، طرح توليد نيترات با حجم سرمايه‌گذاري ۲۵۰ ميليون دلاري و طرح توليد كريستال ملامين با سرمايه‌گذاري ۱۰۰ ميليون دلاري است كه به زودي اجرايي خواهد شد.
گفتني است در پايان اين جلسه رييس كميسيون عمران مجلس و استاندار فارس نيز آمادگي خود را براي حل مسائل و موانع پيش روي گروه غدير براي اجراي پروژه‌ها اعلام كردند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون