• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5849 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور

ناترازي انرژي، چالش اصلي صنعت كشور

ناترازي انرژي كه در سال‌هاي اخير به صورت جدي صنايع را تحت تاثير قرار داده از ريسك‌هاي بزرگ صنعت به شمار مي‌آيد به‌ طوري كه بسياري از كارخانه‌ها و مراكز توليدي صنعتي را با مشكل جدي تامين انرژي در زمستان و تابستان رو به رو كرده است.
گفتني است، انرژي در بر‌گيرنده برق و گاز است و تنها به يكي از آنها محدود نمي‌شود، همان‌گونه كه در زمستان چالش تامين گاز و قصه پر غصه واردات را پيش رو داريم و در تابستان نيز براي برطرف كردن نياز برق محدوديت‌هايي براي صنايع مختلف در نظر گرفته مي‌شود، اتفاقي كه اين روزها گريبانگير بخش زيادي از صنايع است.  گروه سرمايه‌گذاري غدير نيز در اين چرخه از گزند اين كمبوها در امان نبوده و بخشي از پالايشگا‌ه‌ها، شركت‌هاي پتروشيمي‌ها و صنايع سيماني و فولادي اين هلدينگ با اين كمبود دسته و پنجه نرم مي‌كنند. در اين راستا و با تلاش مديرعامل اين گروه راهكارهايي براي برون‌رفت از اين چالش در حال پيگيري و انجام است كه مي‌توان به همكاري با شركت‌هاي دانش بنيان و دانشگاه‌ها اشاره كرد.
دكتر عبوري، مديرعامل گروه سرمايه‌گذاري غدير در اين خصوص با بيان اينكه يكي از راهبردهاي اصلي گروه غدير ايجاد تدابير جديد و راهگشا براي حل ناترازي انرژي است و به همين دليل تمام تلاش مجموعه خصوصا در ماه‌هاي گذشته بر اين بوده تا با استفاده از تكنولوژي‌هاي جديد و بومي و با كمك شركت‌هاي دانش‌بنيان اين مشكل را به حداقل برسانيم، تاكيد كرد: يكي ديگر از راهكارهاي غدير براي برون‌رفت از اين مشكل خودكفايي در بحث تامين انرژي است، در همين راستا از توان داخلي مجموعه در هلدينگ برق و انرژي استفاده شده تا با ساخت نيروگاه‌ها در تامين انرژي برق براي صنايع داخلي خود بي‌نياز باشيم و در مواقع پيك مصرف دچار تعطيلي و خروج از مدار توليد نشويم. وي افزود: ساخت نيروگاه سيكل تركيبي زيم‌آور در ساري يكي از پروژه‌هايي است كه در اين راستا تعريف شده است. عبوري در پايان با بيان اينكه استفاده از انرژي‌هاي تجديد‌پذير و سبز از ديگر راهكارهايي است كه گروه سرمايه‌گذاري غدير براي دستيابي و استفاده از آن تمام تلاش خود را انجام خواهد داد، گفت: لزوم تغيير در حكمراني انرژي و استفاده از انرژي‌هاي پاك و تجديدپذير از مواردي است كه مي‌تواند مشكلات را در سال‌هاي آينده به تدريج كاهش بدهد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون