• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5849 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۱ شهريور

امضاي قرارداد احداث پلنت‌هاي LNG ميان يكي از شركت‌هاي غدير و دانشگاه صنعتي شريف

شركت آهن و فولاد غدير يكي از زير مجموعه‌هاي گروه سرمايه‌گذاري غدير و دانشگاه صنعتي شريف در زمينه احداث پلنت‌هاي مايع‌سازي گاز طبيعي (LNG) با ظرفيت 25 تن در روز و مخزن ذخيره‌سازي (LNG) با ظرفيت 17 هزار متر مكعب قرارداد همكاري امضا كردند. دكتر عبوري در اين نشست با بيان اينكه يكي از موضوعاتي كه گروه سرمايه‌گذاري غدير و صنايع زير گروه آن در اين روزهاي سخت توليد با آن روبه‌رو هستند، موضوع ناترازي انرژي است، گفت: اين مساله با كمك دانشگاه صنعتي شريف و پاي كار بودن هلدينگ‌هاي مرتبط به زودي حل خواهد شد.
وي تاكيد كرد: يكي از راهبردهاي اصلي گروه غدير پيوند صنعت و دانشگاه است و با توجه به اينكه اين گروه در همه عرصه‌ها پيشگام است، در عرصه حل مشكل ناترازي انرژي نيز پيشگام شده و تلاش مي‌كند روش همكاري دانشگاه صنعتي شريف با شركت آهن و فولاد غدير ايرانيان به صنايع ديگري تسري پيدا كند تا گام موثري در جهت توليد جريان پايدار انرژي صورت بگيرد. عبوري با بيان اينكه حل جريان ناترازي انرژي در مجموعه‌هاي ديگر كشور نيز آغاز شده، گفت: امتياز شروع اين پروژه در گروه غدير اين است كه ما با كمك شركت‌هاي دانش بنيان و توان داخلي براي رسيدن به يك جريان پايدار انرژي تلاش مي‌كنيم و رويكرد تكيه بر توان داخلي و استفاده از ظرفيت‌هاي دانشگاه‌هاي مطرح ايران براي حل مسائل را داريم.
مديرعامل گروه سرمايه‌گذاري غدير افزود: با توجه به توافقات صورت گرفته قرار بر اين شد كه اين پروژه با ظرفيت توليد 125 تن LNG و در 3 مرحله كار خود را انجام بدهد كه فاز اول با 25 تن آغاز، فاز دوم 50 و فاز سوم نيز با 50 تن به پايان برسد كه با توجه به شرايط موجود براي تامين مالي در شركت‌هايي كه داراي سهامدار هستند، گروه سرمايه‌گذاري غدير از اين تدبير استقبال مي‌كند.
وي در پايان تصريح كرد: ضروري است در زمينه‌هاي ديگري همچون افزايش بهره‌وري در صنايع نيز از كمك دانشگاه شريف و شركت‌هاي دانش بنيان استفاده كنيم، همچنين اميدواريم به زودي پيشنهادهای دانشگاه شريف در مورد صنايع مختلف نيز به اين مجموعه ارائه و با پيگيري همكاران ما به مرحله اجرا برسد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون