• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۹ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5852 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۹ شهريور

زير پوست حوادث

متهم پس از آزادي از زندان مرتكب قتل شد

مرد جواني كه پس از آزادي از زندان با پابند الكترونيكي در خيابان قصرالدشت مرتكب قتل شده بود، دستگير شد.
شهريور‌ ماه امسال، مرگ مشكوك مرد جواني در پاركينگ يكي از ساختمان‌هاي محله قصرالدشت به مركز فوريت‌هاي پليسي110، گزارش داده شد.
با اعلام اين خبر، تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ به‌ همراه قاضي محسن اختياري؛ بازپرس ويژه قتل عمد شعبه اول دادسراي امور جنايي، راهي محل حادثه شدند و تحقيقات ابتدايي را آغاز كردند.
تيم جنايي در پاركينگ خانه با جسد مرد جواني مواجه شدند كه هدف 3 ضربه چاقو قرار گرفته و به قتل رسيده بود؛ بررسي‌هاي اوليه نيز نشان مي‌داد مقتول قرباني يك جنايت خياباني شده و ساكنان ساختمان موردنظر به مقتول پناه داده بودند.
همچنين چند نفر از اشرار كه در حوالي صحنه قتل حضور داشتند و از دوستان مقتول بودند، سعي كردند با پرتاب نارنجك دستي و عربده‌كشي براي تيم جنايي مزاحمت ايجاد كنند، اما خيلي زود توسط پليس دستگير شدند.
يكي از اهالي ساختمان ماجراي اين جنايت خونين را اين‌طور به تيم تحقيق گفت: «قاتل به ‌دلايل نامشخصي به‌ دنبال مقتول بود، اما ناگهان او در خيابان به زمين خورد كه در يك لحظه مرد جنايتكار چند ضربه چاقو به بدنش وارد كرد؛ ما ترسيده بوديم و قصد داشتيم به مرد جوان كمك كنيم، به ‌همين خاطر در پاركينگ ساختمان پناهش داديم اما او كه به‌ شدت زخمي شده بود، جان خود را از دست داد.»
پس از انتقال جسد به پزشكي قانوني، اقدامات فني و اطلاعاتي به‌ صورت گسترده‌اي كليد خورد و در اين شاخه از تحقيقات هويت قاتل شناسايي و مشخص شد كه او با پابند الكترونيكي (مخصوص سارقان سابقه‌دار) دست به اين جنايت زده است. بررسي‌هاي موشكافانه همچنان ادامه داشت تا اينكه كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ تردد متهم را در خيابان جمهوري شناسايي كردند و پس از تعقيب و مراقبت‌هاي نامحسوس مرد جنايتكار را در يك عمليات منسجم به دام انداختند.  متهم در جريان بازجويي‌ها گفت: «روز حادثه مشروبات الكلي مصرف كرده بودم و مي‌خواستم از مقتول مواد مخدر بخرم، نزد او رفتم اما به‌ خاطر 100 هزار تومان مشاجره‌اي ميان ما شكل گرفت و من دنبالش كردم. در اين حال او زمين خورد و هنگامي كه قصد داشت بلند شود با چند ضربه چاقو دستانم را به خون آلوده كردم، پشيمانم، نمي‌خواستم مرتكب جنايت شوم، در گذشته به‌ جرم كيف‌قاپي دستگير اما پس از سير مراحل قانوني با پابند الكترونيكي آزاد شدم.» پس از اين اعترافات تكان‌دهنده كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي ماموريت يافتند با اقدامات اطلاعاتي تحقيقات خود را در رابطه با اين پرونده ادامه دهند. با دستور قاضي اختياري از شعبه اول دادسراي امور جنايي، متهم براي روشن شدن زواياي پنهان پرونده دراختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت و تحقيقات همچنان ادامه دارد.

دريا جان يك پدر و پسر را گرفت

فرمانده انتظامي بندرانزلي از حادثه غرق‌شدگي در ساحل درياي اين شهرستان خبر داد و گفت: «در اين حادثه پدر به همراه فرزندش جان باختند.»  امير وهاب‌زاده گفت: «16 شهريور ماه جاري در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ مبني بر غرق‌شدگي ۲ نفر در ساحل درياي شهر انزلي، بلافاصله ماموران كلانتري ۱۲ براي بررسي موضوع به محل حادثه اعزام شدند.» او گفت: «با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد مرد ۴۴ ساله و فرزند ۱۴ ساله‌اش كه براي شنا به قسمتي از ساحل دريا رفته بودند، به علت ورود به منطقه ممنوعه و عدم آشنايي به فنون شنا دچار غرق‌شدگي مي‌شوند.» فرمانده انتظامي شهرستان بندرانزلي گفت: «با حضور گروه‌هاي امداد و نجات افراد غرق شده از آب بيرون آورده شده و جسد آنان به پزشكي قانوني انتقال داده شد.» اين درحالي است كه به گفته رييس سازمان اورژانس كشور طي پنج ماهه نخست امسال 667 نفر بر اثر غرق‌شدگي جان‌شان را از دست دادند. در همين راستا جعفر ميعادفر، رييس سازمان اورژانس كشور با اشاره به رشد ۱۵درصدي مصدومان غرق‌شدگي در طول ۵ ماهه گذشته در كشور گفت: «در طول اين مدت، ۲۶۷ مصدوم بر اثر غرق‌شدگي توسط نيرو‌هاي اورژانس خدمات مورد نياز را دريافت كردند. ميانگين سني مصدومان و قربانيان غرق‌شدگي ۲۳ سال بوده و ۸۰درصد مصدومان ناشي از غرق‌شدگي در سال جاري مردان و ۲۰درصد نيز زنان بودند.» ميعادفر همچنين با اشاره به افزايش غرق‌شدگي در برخي استان‌ها گفت: «استان‌هاي فارس با ۶۰ مورد، بوشهر با ۵۰ مورد، مازندران با ۴۸ مورد و هرمزگان با ۴۷ مورد بيشترين موارد غرق‌شدگي در كشور را ثبت كردند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون