• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۹ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5852 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۹ شهريور

اخبار

اغفال دختر ۱۳ ساله توسط مردي جوان

رييس پليس آگاهي پايتخت گفت: «عامل فراري دادن دختر جوان به بهانه شركت در جشن توسط كارآگاهان اداره چهارم بازداشت شد.» علي وليپور گودرزي در‌خصوص بازداشت مردي كه با چرب‌زباني دختر جواني را اغفال كرده بود، گفت: «دختر ۱۳ ساله‌اي از خانه خارج شد، اما ديگر بازنگشت و تلفن همراهش خاموش شد.» او گفت: «پس از ثبت شكايت و تشكيل پرونده تيمي از كارآگاهان پليس وارد عمل شدند و در تحقيقات محلي مشخص شد كه دختر شاكي پس از خروج از منزل سوار بر يك دستگاه خودروي سواري با ۲ سرنشين مرد جوان شده است.» گودرزي گفت: «كارآگاهان در ادامه تحقيقات پليسي با اقدامات اطلاعاتي پي بردند مالك خودرو خانمي است كه مدعي شده خودرو دراختيار فرزند پسرش بوده و از پسرش و فقداني خبر ندارد.» او به شناسايي مخفيگاه متصرف خودرو و همدستش شهرستان جاجرود اشاره كرد و گفت: «با كنترل تردد خودروي متهمان درنهايت كارآگاهان موفق شدند هر دو متهم را در داخل خودروي‌شان دستگير و فرد فقداني كه در خودروي متهمان حضور داشت تحويل خانواده‌اش شد.» رييس پليس آگاهي پايتخت گفت: «متهم اصلي پرونده در جريان بازجويي‌ها صراحتا به ارتباط مخفيانه در فضاي مجازي با فقداني به مدت ۶ ماه و اغفال دختر جوان با شگرد شركت در جشن اعتراف و اظهار داشت پس از فراري دادن فقداني با همكاري دوستش فقداني را در مخفيگاهش در روستاي كمرد نگهداري مي‌كرده است.» گودرزي گفت: «هر دو متهم براي سير مراحل قانوني دراختيار مرجع قضايي قرار گرفتند.»

 

جيب‌بري سريالي ۲ خواهر در بهشت زهرا

2 خواهر كه در بهشت‌زهرا، بي‌آرتي و مترو دست به جيب‌بري‌ مي‌زدند، هنگام جيب‌بري دستگير شدند. اوايل تير امسال پليس پايتخت در جريان جيب‌بري‌هاي سريالي در اتوبوس‌هاي بي‌آر‌تي، ايستگاه‌هاي مترو و همچنين بهشت‌زهرا قرار گرفت؛ سرقت‌هايي كه طبق بررسي‌هاي ماموران از سوي 2زن جوان صورت مي‌گرفت. درحالي كه تحقيقات براي دستگيري دزدان ادامه داشت چند روز قبل زن جواني كه براي شركت در مراسم خاكسپاري يكي از اقوامش به بهشت‌زهرا رفته بود، مچ 2 سارق تحت تعقيب را گرفت. ماجرا از اين قرار بود كه او آن روز زني را ديد كه دستش را داخل كيف يكي از اقوامش كرده و گوشي او را به سرقت برد. زن جوان با ديدن اين صحنه شروع به داد و فرياد كرد و در اين شرايط سارق جيب‌بر و همدستش توسط مردم دستگير شدند. با حضور ماموران 3 گوشي مسروقه از دزدان دستگير شده كشف شد و آنها به اداره پليس منتقل شدند. سارقان كه خواهر هستند در بازجويي‌ها به سرقت‌هاي سريالي اعتراف كردند و يكي از آنها گفت: «چند سال قبل ازدواج كردم، اما خبر نداشتم شوهرم سارق و خلافكار است. شوهرم چند باري به زندان افتاد و از طرفي هم معتاد به مواد ‌مخدر شد. او به من آموزش سرقت داد تا بتوانم براي خودم درآمدي كسب كنم. من هم به خواهرم آموزش سرقت دادم و سرقت‌هاي ما شروع شد تا اينكه دستگير شديم.» اين دو خواهر پس از اعتراف به جيب‌بري‌هاي سريالي بازداشت شدند و تحقيقات تكميلي از آنها زيرنظر بازپرس شعبه دوم دادسراي ويژه سرقت ادامه دارد.

اعتراف زن جوان به 7 فقره سرقت

 

سركلانتر دوم پليس پيشگيري پايتخت از دستگيري خانمي كه سارق حرفه‌اي خودرو بود، خبر داد. محمد افشار، سركلانتر دوم پليس پيشگيري پايتخت در تشريح اين خبر گفت: «در پي گشت‌زني‌هاي هدفمند عوامل گشت كلانتري 134 شهرك قدس در محدوده حوزه استحفاظي به منظور شناسايي سارقان، به يك دستگاه خودرو پرايد سفيد كه راننده آن خانم بوده و با چراغ خاموش در حال پرسه‌زني بود، مشكوك شدند و با استعلام پلاك خودرو مشخص شد كه خودرو سرقتي است.» او گفت: «ماموران بلافاصله دستور توقف خودرو را صادر كردند ولي متهم با مشاهده ماموران به سرعت از محل متواري و پس از مدتي تعقيب و گريز، خودرو متوقف و راننده آن دستگير شد.»

اين مقام انتظامي گفت: «متهمه 36 ساله داراي سابقه كيفري است و به 7 فقره سرقت مشابه اعتراف كرد و در بازرسي از خودرو ابزارآلات مخصوص سرقت و يك قبضه سلاح سرد كشف شد.» او گفت: «در بررسي از خودرو مشخص شد خودرو نهم شهريور در محدوده سعادت‌آباد به سرقت رفته است كه در اين خصوص پرونده تشكيل و به مقام قضايي تحويل داده شد.»

 

اخاذي با جعل عنوان

 

سركلانتر پنجم پليس پيشگيري پايتخت از دستگيري 2 مامور قلابي كه با هويت جعلي از شهروندان اخاذي مي‌كردند، خبر داد.

محمدرضا موسوي در تشريح اين خبر گفت: «پيرو خبر دريافتي از مركز فوريت‌هاي پليسي 110، مبني بر غصب عنوان توسط دو نفر به عنوان مامور يكي از ادارات دولتي و اخاذي از شهروندان در محدوده حوزه استحفاظي كلانتري 119 مهرآباد، پيگيري موضوع و دستگيري متهمان در دستور كار پليس قرار گرفت.»

او گفت: «ماموران پليس با بررسي فيلم‌هاي ضبط شده توسط دوربين‌هاي مداربسته و به كارگيري شيوه‌هاي نوين پليسي، هويت متهمان را شناسايي كردند و مشخصات آنها را دراختيار گشت‌هاي انتظامي قرار دادند.»

اين مقام انتظامي با بيان اينكه مشخص شد خودروي متهمان داراي ال‌اي‌دي پليسي است، گفت: «با گشت‌زني‌هاي هدفمند عوامل كلانتري موفق شدند يك دستگاه پژو پارس سفيد داراي چراغ گردان پليس را مشاهده كنند.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون