• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۸ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5859 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۸ شهريور

پيشكسوتان سرخابي از نخستين بازي استقلال و پرسپوليس در ليگ نخبگان مي‌گويند

فريبا: آنها كه مي‌خواستند استقلال را بزنند ناك‌اوت شدند

كرماني مقدم: در اين چند‌‌ساله ،پرسپوليس را با اين قدرت نديده بودم

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، تيم فوتبال استقلال در هفته اول از بازي‌هاي ليگ‌ نخبگان در تهران به مصاف الغرافه قطر رفت و با سه گل به برتري رسيد. شاگردان جواد نكونام كه در يكي، دو هفته اخير به دليل شكست در مقابل استقلال خوزستان تحت فشار قرار داشتند در اين بازي متفاوت ظاهر شدند و پس از آنكه خيلي زود توانستند دروازه حريف را باز كنند پا پس نكشيدند و دو بار ديگر قفس توري تيم قطري را به لرزه در‌آوردند. با اين پيروزي جواد نكونام موقتا از فشار خارج شد و حالا مي‌تواند با خيال راحت‌تري به بازي‌هاي آينده فكر كند.  در عربستان تيم فوتبال پرسپوليس در اولين بازي‌اش در ليگ‌نخبگان آسيا به مصاف الاهلي عربستان رفت و به‌‌رغم اينكه بازي زيبايي را به نمايش گذاشت، اما با نتيجه يك بر صفر شكست خورد. شاگردان گاريدو در اين بازي اگر كمي خوش‌شانس بودند حداقل مي‌توانستند در زمين حريف يك نتيجه مساوي كسب كنند با اين حال با اين نمايش خوب حالا هواداران پرسپوليس اميدوار هستند كه تيم‌شان بتواند در بازي‌هاي بعد نتيجه بگيرد تا يكي از شانس‌هاي صعود باشد.  پس از پايان بازي با بهتاش فريبا يكي از پيشكسوتان باشگاه استقلال و مرتضي كرماني‌مقدم  ازپيشكسوتان استقلال و پرسپوليس گفت‌وگو كرديم كه ماحصل آن را در ادامه مي‌خوانيد.

با اين يك برد دماغ مان را بالا نگيريم! 
   استقلال پس از سپري كردن روزهاي سخت به نظر مي‌رسد رنگ آرامش را ديد! اين‌طور نيست؟
خب در اين دو هفته گذشته درگير مسائل جانبي بوديم. ما به عنوان پيشكسوت خيلي سعي كرديم آرامش را به تيم برگردانيم . مصاحبه‌هايم موجود است كه چقدر تاكيد داشتم جواد را بايد نگه داريد و مربي جديد بيايد گرفتار مي‌شويم. نه فقط من بلكه اكثريت پيشكسوتان مي‌گفتيم مربي خارجي بيايد زمان را از دست مي‌دهيم خدا را شكر كه هلدينگ كار درستي كرد، چون ما به تيم‌مان اعتماد داشتيم. بارها گفتم كه امسال تيم ما از پارسال خيلي بهتر شده  و سطح توقع مردم هم بالاتر رفته است.
   درباره برتري مقابل الغرافه چه نظري داريد؟
از دقيقه يك همه‌چيز منظم و مرتب بود. هم حمله كرديم و هم خيلي خوب دفاع كرديم.هم ستاره داشتيم و هم كار گروهي‌مان خوب بود. هم موقعيت زيادي خلق كرديم و هم موقعيت زيادي به حريف نداديم. تعويض‌ها هم به‌موقع بود و خوشبختانه آرش هم گل زد و يك مقداري به خودش برگشت.آرش واقعا بازيكن قابلي است كه هم توپ‌گير است و هم خوب اضافه مي‌شود و هم پاسور است و خوب شوت مي‌زند؛ او در فصل گذشته شش يا هفت تا پاس گل داده بود. در هرصورت همه‌چيز خوب بود و درست انجام شد و خب آن هوادار يا بهتر است بگويم پيج‌هايي كه به اسم استقلال مي‌خواستند تيم را بزنند خوشبختانه فعلا ناك اوت شدند. حالا بايد ببينيم داستان چطور پيش مي‌رود. بايد‌حواس‌مان باشد چون آسيا يك بازي نيست و بازي‌هاي زيادي مانده، خيلي دماغ‌مان را بالا نگيريم! بايد به بازي‌هاي آينده كه سخت‌تر است، فكر كنيم.
    درباره عملكرد خوب رضاييان بگوييد.
توقع‌مان از رامين رضاييان همين است. اگر باشگاه پافشاري كرد تا رامين را بياورند هم به علت دوندگي‌اش بود كه رو به جلو بازي مي‌كند و هم هوش بالايي كه دارد. دقت كرديد يك دفاع كناري در گل دوم استقلال كجا بود و باهوش عمل كرد كه به دروازبان بلند قامت حريف شوت زميني زد. گلر حريف با آن قد بلندش تا بخواهد به زمين برسد تا توپ را بگيرد ديگر فرصتي نداشت! به همه خسته نباشيد مي‌گويم. يك نكته ديگر.
    بفرماييد! 
بايد تشكر كنم هم از آقاي شهرياري و هم آقاي سميعي كه در اين دو هفته فضا را آرام كردند. شرايط را طوري آماده كرده بودند تا بچه‌ها مشكلي نداشته باشند.
   اتفاقات قبل از بازي و چمن بازي هم سوژه شده بود. در اين باره صحبتي داريد؟
چمن كه از بازي ايران -قرقيزستان بگير و بيا همين‌طور تا اين بازي. اصلا آدم نمي‌داند چي بگويد! خجالت مي‌كشيم. بارها قبلا صحبت كردم حالا ان‌شاءالله آن زمين براي بازي‌هاي بعد درست شود.
    با كسب اين نتيجه سطح توقع از استقلال بالا مي‌رود. انتظارات از اين تيم بجاست؟ 
بحق است. نكونام مصاحبه كرد و گفت تيم من آنقدر خوب است كه مي‌توانيم خيلي از تيم‌ها را ببريم، اين حرف درستي است.تازه مهرداد محمدي هنوز بازي نكرده و وقتي يك بازيكن تنها تمرين كند و برگردد كار سخت است. از آن طرف كاكوتا هنوز به لحاظ بدني در شرايط ايده‌آل نيست. دقت كرديد بچه‌ها به لحاظ بدني و قدرت بدني هم شرايط خوبي داشتند‌. استفاده از زبير يك هوش بالايي مي‌خواست براي اين بازي‌ يا بلانكو چقدر خوب‌ بود. به جاي سه تا پنج تا مي‌شد زد! همه خوب بودند‌.
گندوز از بيرانوند هم بهتر است 
   بازي پرسپوليس مقابل الاهلي چطور بود؟
حيف شد، چون پرسپوليس واقعا مستحق باخت نبود و مي‌توانست برنده بازي باشد يا حداقل يك مساوي بگيرد. موقعيت‌هاي خيلي خوبي را از دست داد‌. گل زودهنگامي خورديم و تيم‌هنوز جمع نشده بود كه آن گل را خورديم. بد موقعي آن گل‌ را خورديم و بعد اينكه حمله مي‌كرديم طبيعي بود دو، سه تا ضدحمله هم خورديم، اما اصلا مستحق باخت نبوديم.
   چرا مهاجمان فرصت‌ها را هدر مي‌دادند؟
چند بار است كه دارم مي‌گويم ما يك‌گلزن‌خوب مي‌خواهيم. يك مهاجم ‌آوردند حالا نمي‌دانم‌چقدر خوب است؛ اميدوارم بتواند به تيم كمك كند.ما گلزن مي‌خواهيم ‌البته آل كثير و عليپور هم زحمت مي‌كشند، اما گلزن قهار لازم‌است كه ان‌شاءالله بازيكن جديد بتواند كمك كند.
    الاهلي چطور بود؟
خب آنها در حال خرج كردن هستند. شما زمين آنها را ببينيد و زمين قلعه‌حسن‌خان ما را ببينيد! آنها دارند خرج مي‌كنند و بهترين بازيكنان را مي‌گيرند و رو به جلو مي‌روند اما ما در حال درجا زدن هستيم.تيم،‌‌ تيم‌‌ خيلي‌ خوبي بود‌ و مهره‌هاي عالي‌داشت.درست كه گاهي مالكيت را داشتند اما پرسپوليس سرتر بود.
   گاريدو توانسته خودش را ثابت كند؟
او تيم را خيلي خوب چيده بود‌ و ۴ -۳-۳ ارنج كرده بود.‌شجاعت خوبي داشت و اگر اينجوري باشد، مي‌تواند جواب بدهد‌. دو تا بازي اول كه نتيجه نگرفتيم طبيعي بود تازه آمده بود و تا بخواهد جا بيفتد. من فكر مي‌كنم او شجاع است و از اين بازي لذت بردم.
    قبول داريد با درخشش گندوز جاي خالي بيرانوند هم حس نشد؟
جاي خالي بيرانوند اصلا حس نشد . اين گلر خيلي خوب و با تجربه است و عالي كار مي‌كند. او الان بهتر از بيرانوند هم كار مي‌كند. بيرانوند پارسال چه در تيم ملي و چه پرسپوليس اصلا خوب نبود و گل‌هاي بدي خورد. به نظرم گندوز عالي است.
   به لحاظ تاكتيكي عملكرد بازيكنان چطور بود؟
دفاع چپ و راست ما فوق‌العاده است .خيلي خوب اضافه مي‌شوند و خيلي خوب دفاع مي‌كنند . الان اين دو تا بهترين‌هاي ايران هستند. بقيه هم عالي بودند و تعويضي‌هاي‌مان هم خوب بود. در اين چند‌ساله پرسپوليس را با اين قدرت نديده بودم. اگر همين تيم دست بنده‌خدا يحيي بود قهرمان آسيا هم شده بود! اين تيم خيلي خوب و گردن‌كلفت است و دست مربي باز است.
   هواداران در فضاي مجازي نسبت به عملكرد فرشاد احمدزاده‌ ناراضي بودند.
بازي است ديگر. يك بازي خوب است و يك بازي ممكن است بد باشد. فرشاد بازيكن با‌تجربه و خوبي است و فكر مي‌كنم بتواند به تيم كمك كند.
   يادتان هست سال ۶۸ در بازي برگشت با شاهين اهواز هرچي توپ مي‌زديد فقط يكي از آن گل شد شبيه به اورونوف كه همه‌كار كرد، اما نتوانست دروازه الاهلي را باز كند. 
بله، يادم‌هست. آن بازي را بايد ‌دو بر هيچ مي‌برديم، اما فقط يك گل زدم و هرچي مي‌زدم توي گل نمي‌رفت. اورونوف خيلي بازيكن خوبي است و از ديدن بازي او لذت بردم. قبلش هم خوب بود او يك بازيكن با‌تكنيك و با كيفيت بالاست و با هوش و با قدرت بدني خوب و يك بازيكن كامل است كه اگر سال ديگر در رده بالاتري بازي كرد نبايد تعجب كنيم.
   درباره عملكرد داوري چه نظري داريد؟
فكر مي‌كنم‌ مي‌توانست پنالتي را بگيرد، اما ‌روي پاي بازيكن دقت كردند. قشنگ بالاي تنه را زد و صددرصد پنالتي بود و اگر پنالتي مي‌گرفت و گل مي‌شد خيلي چيزها عوض مي‌شد.
   پرسپوليس شانس صعود دارد؟
با اين بازي كه انجام داد براي ساير تيم‌ها خط و نشان كشيد. با اينكه گروه‌مان خيلي سخت است، اما اميدوار شدم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون