• ۱۴۰۳ يکشنبه ۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5867 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۸ مهر

رييس اداره ورزش و جوانان خراسان رضوي در گفت‌وگو با «اعتماد»:

بادامكي درباره پرسپوليس نظر بدهد نه در تصميمات استاني!

فدراسيون فوتبال با اهداف غيرفوتبالي انتخابات هيات فوتبال خراسان رضوي را برگزار نمي‌كند

روزبه‌ دلاور

رييس اداره ورزش و ‌جوانان خراسان رضوي در مورد ميزباني استاديوم‌هاي مشهد از تيم‌هاي سرخابي و تيم ملي ايران مي‌گويد وقتي يك رويدادي در اين سطح از بازي‌هاي تيم ملي و پرسپوليس و استقلال در آسيا مي‌خواهد در شهر مشهد برگزار شود قانونا شوراي تامين در رابطه با نظم و امنيت بايد ورود پيدا كند و نظر بدهد و شوراي تامين به اين نتيجه رسيده است كه سرخابي‌ها از ثامن استفاده كنند و تيم ملي ايران از ورزشگاه امام رضا. 

به گزارش «اعتماد» با توجه به اينكه ورزشگاه آزادي در حال بازسازي است و ديگر ورزشگاه‌هاي استان تهران شرايط ميزباني از تيم‌هاي آسيايي را ندارند وضعيت پذيرايي پرسپوليس و استقلال از تيم‌هاي همگروهي‌شان در ليگ ‌نخبگان آسيا نامشخص و براي هواداران اين دو تيم نگران‌كننده است.
مسوولان استاني در مشهد بالاخره قبول كردند تا تيم‌ ملي كشورمان در ورزشگاه امام رضا ميزبان رقابت‌هاي انتخابي جام‌جهاني باشد اما براي پرسپوليس و استقلال فقط مجوز بازي در ورزشگاه ثامن را خواهند داد.‌
غلامحسين بادامكي، معاون باشگاه پرسپوليس در يك برنامه تلويزيوني اعلام كرد كه اداره كل ورزش و استان قدس موافق ميزباني از پرسپوليس در ورزشگاه امام رضا هستند اما يك عده ديگر اين اجازه را نمي‌دهند! با توجه به حساسيت اين موضوع و اينكه پاي آبروي ورزش كشورمان وسط است با عليرضا تاج‌فيروز، رييس اداره ورزش و ‌جوانان خراسان رضوي تماس گرفتيم تا نظر وي را جويا شويم.
تاج‌فيروز در ابتدا با اظهار بي‌اطلاعي نسبت به صحبت‌هاي معاون باشگاه پرسپوليس به «اعتماد» گفت: من صحبت‌هاي ايشان را نشنيدم! اما اينكه شما مي‌گوييد ايشان گفته قرار بوده پرسپوليس در ورزشگاه امام رضا ميزبان حريفان آسيايي‌اش باشد بگويم با چه كسي قرار گذاشتند؟ قبلا در مصاحبه‌هايم عرض كرده‌ام مسوولان استاني پذيرفتند كه بازي‌هاي تيم‌ ملي در ورزشگاه امام رضا برگزار شود و بازي‌هاي پرسپوليس و استقلال را در ثامن‌الائمه برگزار كنند. ورزشگاه ثامن يكي از بهترين ورزشگاه‌هاي كشور است قطعا هيچ ورزشگاهي در كشور به پاي ورزشگاه امام رضا نمي‌رسد چون ‌تنها ورزشگاهي كه گريد ‌اي‌پلاس دارد ورزشگاه امام رضا است اما تدابير مسوولان استان اين بود كه بازي‌هاي پرسپوليس و استقلال اگر قرار است در استان ما باشد در ورزشگاه ثامن برگزار شود و اين آمادگي را به همه جا اعلام كرديم.
تاج فيروز در خصوص اينكه آيا تصميم اداره ورزش هم با مسوولان استان يكي بوده يا خير، گفت: ما و مسوولان نداريم! استان چنين تصميمي گرفته است.
از تاج‌فيروز پرسيدم كه آيا تصميمات ورزشي نبايد برعهده مسوولان ورزشي باشد، پاسخ داد: دفعه قبل نمي‌دانم كدام بزرگواري با من مصاحبه كرد كه فقط بخشي از حرف‌هايم بود و بخش ديگر را نه كه درباره موضوع حضور بانوان در ورزشگاه بود كه بخشي از حرف‌هايم را شبكه‌هاي آن طرف آبي بازنشر دادند! ورزش از سياست جداست؟ چه كسي چنين حرفي زده؟ بعد چطور روسيه را از مسابقات محروم مي‌كنند اما اسراييل غاصب را با اين همه ‌خونريزي يك بار تحريم نكردند بعد مي‌گويند ورزش از سياست جداست! بعد چطور آن كشور محروم شد اما اين يكي كه مردم مظلوم فلسطين و لبنان را به خاك و خون مي‌كشد در تمام عرصه‌هاي ورزشي هست. اينكه شما هم مي‌گوييد ورزش از سياست جدا است!
به تاج‌فيروز گفتيم اينكه مي‌گويند ورزش از سياست جدا است حرف ما نيست ديگر همه مي‌دانند كه تصميمات ورزش را ورزشي‌ها بگيرند به نفع ورزش كشورمان است. او در پاسخ به اين مساله گفت: قطعا همين طور است اما‌ قانونا يك رويدادي در اين سطح از بازي‌هاي تيم ملي و پرسپوليس و استقلال در آسيا كه مي‌خواهد در شهر مشهد برگزار شود شوراي تامين در رابطه با نظم و امنيت بايد ورود پيدا كند و نظر بدهد و شوراي تامين به اين نتيجه رسيده است.
وي درباره اينكه بادامكي گفته پرسپوليس نمي‌خواهد در ثامن بازي كند، گفت: آقاي بادامكي كه مسووليتي در استان ندارد و ايشان بايد درباره پرسپوليس نظر بدهد نه در رابطه با تصميمات استاني.
رييس اداره ورزش و‌ جوانان خراسان رضوي در ادامه و در خصوص بلاتكليفي هيات فوتبال اين منطقه به خبرنگار «اعتماد» گفت: اين موضوع يكي از گله‌مندي‌هاي جدي مسوولان استان و ورزش دوستان و ورزشكاران و خصوصا فوتبالي‌ها مخصوصا پيشكسوتان و مربيان ورزشي است. از ارديبهشت سال ۱۴۰۲ هيات فوتبال خراسان رضوي توسط فدراسيون فوتبال بلاتكليف نگه داشته شده است. يك مقداري داخل استان در بحث تاييد دستگاه نظارتي آن هم به خاطر حفظ حرمت دوستاني كه در اين ورزش زحمت كشيده‌اند، گفتند شايد با مذاكره حل شود اما نشد. ما خواستيم آبروداري كنيم اما نشد. حالا فدراسيون هيات فوتبال استان را معطل نگه داشته و به نظر دنبال اهداف ديگري به غير از فوتبال استان است. يعني اصلا براي‌شان مهم ‌نيست كه چه آسيبي به فوتبال استان مي‌خورد بابت اين بلاتكليفي.
تاج‌فيروز درباره ردصلاحيت احسان اصولي پرسيديم و اينكه علت معطلي فدراسيون همين موضوع است يا خير، گفت: 
«آقاي اصولي براي پست رياست هيات فوتبال استان احراز صلاحيت نشد. در اساسنامه هيات‌هاي فوتبال استان كه در اسفند ماه ۱۴۰۱ به تصويب فدراسيون رسيده حتما مطالعه كرده‌ايد كه اداره كل ورزش جوانان در رابطه با فرآيند انتخابات هيات‌هاي فوتبال كاره‌اي نيست. الان اين موضوع را نبايد از من سوال كنيد؛ بايد به فدراسيون زنگ بزنيد و از بلاتكليفي هيات فوتبال استان خراسان رضوي بپرسيد.»
وي در پايان در خصوص اينكه براي مشخص شدن سرنوشت هيات فوتبال اين استان چه اقدامي كرده به «اعتماد» گفت: وقتي در فرآيند انتخابات نقشي نداريم چه كار مي‌توانيم انجام دهيم؟ بارها به فدراسيون ابلاغ كرديم اما به هردليلي كه مي‌دانم چيست و نمي‌خواهم به آن بپردازم جوابي نداده است. ديگر آنقدر گفتيم خسته شديم! به هر دليل فعلا تصميم‌شان اين است كه هيات فوتبال خراسان رضوي را بلاتكليف نگه دارند.حالا دنبال چه هدفي هستند خودشان بايد پاسخ‌دهند.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون