• ۱۴۰۳ يکشنبه ۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5867 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۸ مهر

نگاهي به هفته دوم ليگ‌ نخبگان آسيا

تقابل سرخابي با نمايندگان ازبك و قطر

به گزارش «اعتماد»، هفته دوم از رقابت‌هاي ليگ نخبگان در حالي عصر دوشنبه برگزار مي‌شود كه دو نماينده كشورمان در شرايطي متفاوت به مصاف رقيبان خود خواهند رفت. پرسپوليس و استقلال همين چند روز قبل در داربي سنتي ايران به مصاف هم رفتند و با بردي كه پرسپوليس به دست آورد با روحيه و انگيزه مضاعفي گام به اين بازي‌ها مي‌گذارد و در سمت مقابل استقلالي‌ها با شكست در داربي با يك نيمكت فني لرزان و ناراحتي از باخت به مصاف رقيب خود مي‌روند.

 

پرسپوليس -پاختاكور

اين بازي روز دوشنبه نهم مهرماه و از ساعت 19:30 در ورزشگاه قدس برگزار مي‌شود. هردو تيم در بازي اول خود در ليگ نخبگان شكست خوردند. پرسپوليس در بازي اول در عربستان به مصاف الاهلي رفت و با تك گلي كه در دقيقه ۲ فرانك كسيه وارد دروازه اين تيم كرد دست خالي جده را ترك كرد. اما همان بازي هم نكات فني فراواني داشت و عملكرد شاگردان گاريدو در خطوط سه‌گانه به قدري خوب بود كه كارشناسان و هواداران اين تيم به ادامه بازي‌ها اميدوار شدند.

به‌طور قطع اگر فوتبال روي عادلانه‌اش را به پرسپوليسي‌ها نشان مي‌داد حداقل اين تيم لايق كسب يك امتياز بود‌. هر چه بود گذشت و حالا اعضاي اين تيم پس از برد در داربي فقط به سه امتياز بازي مقابل حريف ازبك فكر مي‌كنند. بازگشت اورونوف و قرار گرفتن اين ستاره ازبكستاني در تركيب پرسپوليس و بازي مقابل تيمي از كشورش مي‌تواند نقطه عطف تقابل پرسپوليس و پاختاكور باشد. ضمن اينكه العملود مدافع راست مراكشي سرخ‌ها با آماده شدن براي اين بازي از ابتدا بازي خواهد كرد و‌ احتمال فيكس بازي كردن ژائو مهاجم جديد ‌خارجي پرسپوليس هم زياد است.

برگزاري بازي در استاديوم شهر قدس يا همان قلعه‌حسن‌خان ديگر نكته اين بازي است. پرسپوليس با علم به كيفيت پايين اين استاديوم به دليل نزديك‌تر بودن آن ترجيح داده فعلا در اين ورزشگاه از رقباي خود ميزباني كند تا شايد در ماه‌هاي آتي بتواند ورزشگاه تختي يا آزادي را به عنوان ميزباني در نظر بگيرد. در ديدار قبلي آسيايي كه در قلعه‌حسن‌خان برگزار شد مشكلات زيادي به وجود آمد و اميدواريم در بازي فرداشب از اين مشكلات كاسته شده باشد. ‌

 

استقلال- السد

استقلال ديگر نماينده ايران در ليگ‌ نخبگان آسيا هم همزمان با بازي پرسپوليس و پاختاكور در قطر به مصاف السد مي‌رود. شاگردان جواد‌ نكونام در بازي اول خود در اين مسابقات تيم الغرافه قطر را با سه گل شكست دادند و صدرنشين هفته اول هستند و السد يك امتيازي است. اما با توجه به نتايج ضعيف استقلال در ليگ‌ و به خصوص شكست در داربي و حواشي كه پيرامون مديريت و كادرفني اين باشگاه وجود دارد به نظر مي‌رسد كار دشواري در برابر اكرم عفيف و هم‌تيمي‌هاي او خواهند‌ داشت.

جواد نكونام‌ كه روي لبه تيغ قرار گرفته در صورت پيروزي مقابل السد و با توجه به اينكه بازي بعدي‌اش در ليگ‌ زياد سخت نيست مي‌تواند كمي جايگاهش را مستحكم‌تر كند اما در صورت شكست‌ در اين بازي فشار بر روي او و تيمش بيش از پيش خواهد‌ شد.

مديران باشگاه استقلال در آخرين اظهارات خود به اين نكته اشاره كردند كه تكليف بررسي استعفاي نكونام را به بعد از بازي با السد موكول كرده‌اند. مساله‌اي كه به مذاق هواداران مخالف نكونام خوش نيامده است. با اين حال از نظر فني شانس اينكه بعد از داربي نكونام بركنار مي‌شد و شخص ديگري روي نيمكت استقلال قرار مي‌گرفت وجود نداشت.

هواداران استقلال بايد بدانند طي اين يكي، دو روز صحبت كردن از تغييرات كادرفني كمكي به تيم محبوب‌شان نمي‌كند و فعلا بهتر است تمام تمركزشان را روي حمايت از تيم براي موفقيت در دومين بازي آسيايي تيم‌شان بگذارند. برد آبي‌ها مقابل السد مي‌تواند گام مهمي در رسيدن اين تيم به دور حذفي رقابت‌هاي امسال باشد.

پرسپوليس و استقلال دو نماينده كشورمان در اولين‌دوره از مسابقات ليگ‌ نخبگان آسيا به حساب مي‌آيند و نتايج‌ آنها در اين بازي‌ها تاثير زيادي در سهميه فوتبال ما در سال آينده‌ خواهد داشت.

فرمت جديد مسابقات آسيا كه تحت عنوان ليگ نخبگان برگزار مي‌شود اين شانس را به تيم‌هاي ايراني مي‌دهد كه در يك فرمت ليگ‌گونه با تيم‌هاي آسيايي به رقابت بپردازند و نتايج احتمالا ضعيف خود را جبران كنند.

به‌طور حتم با درك اهميت اين موضوع هردو تيم بايد حداكثر توان خود را براي كسب امتياز در اين بازي‌ها بگذارند و نيم‌نگاهي هم به صعود به مرحله بعدي داشته باشند. اگرچه‌ باشگاه‌هاي عربي هزينه سنگيني كردند اما فوتبال ايران نشان داده به لحاظ استعداد يك سر و گردن بالاتر از كشورهاي حاشيه خليج فارس است و بچه‌هاي ايراني مي‌توانند باز هم‌ در آسيا نتايج درخشاني كسب كنند ‌و دل مردم را شاد كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون