• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۰ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5869 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۰ مهر

معاون سياسي سپاه در واکنش به انتقادات از عدم مقابله با اسراییل:

اقدام بايد با عقلانيت، تدبير و سنجش همه جوانب باشد

در روزهايي كه رسانه‌هاي حكومتي با ليدري رسانه ملي در حال ترويج اين ايده هستند كه ايران بايد مستقيما وارد ميدان جنگ با صهيونيست‌ها شود، معاون سياسي سپاه به انتقاد اين رويكرد پرداخته و با اشاره به اينكه «مي‌گويند «اگر جواب ترور سردار سليماني و هنيه را مي‌داديم، اين اتفاق نمي‌افتاد» يا «اگر جواب ندهيم گام بعدي را برمي‌دارند» گفت: طراحي اقدام بايد با در نظر گرفتن عقلانيت، تدبير و سنجش همه جوانب باشد.
 سردار يدالله جواني، معاون سياسي سپاه پاسداران ديروز در نشست سياسي با پرسنل سپاه پاسداران سپاه حضرت صاحب الامر (عج) استان قزوين ضمن گرامي داشت ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس، مدافع حرم و جبهه مقاومت اظهار داشت: شهادت شهداي مقاومت خصوصا سيدحسن نصرالله و سردار نيلفروشان، ضايعه بزرگي براي جبهه مقاومت بود هر دو شخصيتي بزرگ و تاثيرگذار بودند. 
 وي ادامه داد: درگير يك جنگ تركيبي فراگير هستيم. در جنگ تركيبي و شناختي بصيرت شرط لازم براي جهاد تبيين است. كساني كه مي‌خواهند مجاهد في‌سبيل‌الله باشند بصيرت مستمر مي‌طلبد كه تعطيل ‌بردار نيست، زيرا جنگ جامعه توحيدي در مسير عبوديت و بندگي، مجاهدت بابصيرت مي‌خواهد. لازمه جهاد تبيين با جنگ شناختي بصيرت كامل است و اگر بصيرت نباشد مطالب و اقداماتي انجام مي‌شود كه تضعيف‌كننده جبهه ولايت باشد. 
 جواني افزود: در اين جبهه يك تقابل سنگين با اسراييل و جبهه عبري عربي غربي داريم كه استعمارگران عالم پشت سر آنهاست و براي حفظ رژيم صهيونيستي حاضرند هر كاري انجام دهند تا موجوديت اين رژيم را حفظ كنند. اسحاق هرتزوگ مي‌گويد؛ جنگ بين حماس و اسراييل براي نجات تمدن غرب است، يعني با ظهور تمدن نوين اسلامي تمدن غرب در حال فروپاشي است لذا شرط از بين رفتن تمدن غرب نابودي اسراييل است كه كارويژه مختلف براي مهار تمدن اسلامي و امت اسلامي تشكيل داده‌اند. 
 معاون سياسي سپاه پاسداران بيان كرد: امام خميني (ره) با صراحت محو رژيم اسراييل را فرياد زدند. لازمه تمدن نوين اسلامي ريشه‌كني رژيم صهيونيست است. اتفاقاتي در يك سال اخير رقم خورده و نيروهاي ميدان كارشان را بلدند اما در سطح جامعه تحليل‌هاي پراكنده در جريان است كه در زمين دشمن بازي مي‌كنند و نا خواسته به بخشي از عمليات رواني دشمن تبديل مي‌شوند. اگر درست تحليل نكنيم مردم و جوانان در دام رسانه‌هاي معاند مي‌افتند. پاسداران كه پيش‌برنده اهداف انقلاب اسلامي هستند بايد تا پاي جان به نظام و رهبري و انقلاب وفادار باشند.
 معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تشريح كرد: در فضاي مجازي در مورد سپاه و فرماندهان ميداني نيروهاي مسلح اطلاعات نادرستي را بيان مي‌كنند. مثلا اگر جواب ترور سردار سليماني، ترور هنيه را مي‌داديم اين اتفاق نمي‌افتاد يا اگر جواب ندهيم گام بعدي را برمي‌دارند. هيجان براي اقدام است و طراحي اقدام را كه انجام مي‌دهيد بايد با درنظر گرفتن عقلانيت، تدبير و سنجش همه جوانب اقدام به تحليل صحنه و اجراي عمليات كرد. 
 وي تصريح كرد: سياست نظام اسلامي محو موجوديت رژيم صهيونيستي است. رهبر انقلاب و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، اين وظيفه را يك تعهد مي‌دانند و رهبر انقلاب در امتداد امام، سياست را دنبال كرد و نيرويي ايجاد كرد به نام سپاه قدس كه وظيفه‌اش روشن است و انقلاب اسلامي و تمدن نوين اسلامي براي تحقق حذف اسراييل در دستور كار است.
 جواني اذعان كرد: انقلاب اسلامي مصمم به ريشه‌كني رژيم صهيونيستي است درحالي كه كل دنياي غرب و مرتجعين منطقه از اين رژيم جعلي حمايت مي‌كنند. كاري كه امام خميني (ره) در ارتباط با تاسيس بسيج و فراخوان تشكيل هسته‌هاي مقاومت در سراسر دنيا كرد باعث شد كه سال 1361 حزب‌الله شكل گيرد و در جنگ سوريه تشكيل ارتش اسلامي يمن، سوريه، لبنان، عراق، فاطميون نمونه بارز اين اقدام بود. قوه عاقله حكم مي‌كند كه ظرفيت جهان اسلام را پاي كار بياوريم، چراكه غرب از اتحاد امت اسلامي واهمه دارد. 
 وي گفت: بعد از جنگ عراق، اشغال افغانستان و داعش منطقه دچار خسارت سنگين شد و در راستاي نابودي غده سرطاني اسراييل در هفت اكتبر حماس كار بزرگي انجام داد كه در جنگ 33 روزه هم حزب‌الله شكست را به آنها تحميل كرد. با حمله حماس در هفت اكتبر، سران رژيم جعلي گفتند؛ بايد براي بقا بجنگيم اگر سران كشورهاي اروپايي و امريكا به داد اسراييل نمي‌رسيدند كار تمام شده بود.
 معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تصريح كرد: تحليل آنها اين است كه ايران يك ظرفيتي ايجاد كرده كه گلوي ما را مي‌فشارد لذا براي حفظ خودش مي‌جنگد و در جنگ خسارت براي دو طرف است. نگاه اول اينكه نقش ايران امكانات، تجهيز و راهبري ميدان باشد و تا اتفاقي مي‌افتد مي‌گويند؛ چرا سپاه كاري نمي‌كند، يمن از ما پيشي گرفت، من از اين سخنان تعجب مي‌كنم در حالي كه سپاه وسط ميدان است و يمن بيش از 280 كشتي را مورد حمله قرار داده است اسراييل و امريكا را در حوزه دريا فلج كرده است. 
 جواني يادآور شد: وقتي اسراييل خود را در معرض نابودي مي‌بيند با حمايت همه‌جانبه غرب و تكنولوژي پيشرفته دست به ترور سيد حسن نصرالله مي‌زند، واضح است وقتي رژيم صهيونيستي ضربه كاري مي‌بيند دست به واكنش جنون‌آميز مي‌زند. سخنان نتانياهو را در سازمان ملل برجسته مي‌كنند و رجزخواني را در رسانه‌ها منتشر مي‌كنند اما عجز و ناله رژيم صهيونيستي را كه مي‌گويد اسراييل تبديل به شهر ارواح شده است را پوشش نمي‌دهند.
 وي بيان كرد: اسراييل هدف‌گذاري كرد حماس را نابود و مردم غزه را آواره كند، لذا اضلاع مقاومت وارد و با تشكيل اتاق‌هاي مشترك، اسراييل متوجه يك خطر جدي شد. شهرك‌ها در شمال تبديل به شهر ارواح شد و هزاران آواره روي دست اسراييل گذاشت. اسراييل در تله جنگي كه خودش برپا كرده بود گير كرد. اگر آتش‌بس در غزه را نپذيرد جنگ در شمال ادامه دارد و شكست را پذيرفته است. 
 معاون سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: سيدحسن نصرالله گفت؛ اگر جنگ در غزه متوقف شود ما هم آتش‌بس را مي‌پذيريم و اسراييل براي ضربه به حزب‌الله، فواد شكر را ترور كرد. حزب‌الله در روز اربعين عمليات اربعين را اجرا كرد كه با 380 موشك بيش از 200 كشته و زخمي روي دست اسراييل گذاشت و اين اقدام حزب‌الله بخشي از توانايي مقاومت را نشان داد كه مقر موساد و يگان 8200 جزو اهداف اربعين بود.
 وي گفت: در عمليات تروريستي، رژيم جعلي با هدف قرار دادن پايگاه مقاومت و انفجار پيجرها 200 نفر شهيد شدند و حزب‌الله به همراه يمن، تل‌آويو را هدف قرار داد. رهبر انقلاب افزود؛ بر همه فرض است كه با همه امكانات به ياري لبنان بشتابند و با شهادت سيد حسن نصرالله، حزب‌الله قدرتمند‌تر از گذشته پيش خواهد رفت. آنچه در منطقه رخ داده يك ارتش مردم‌پايه است و سلاح اتمي نمي‌تواند مثل جنگ دوم تمام‌كننده باشد. هر چيزي كه به ذهن شما مي‌رسد قبل از آن به ذهن نيروهاي ميداني رسيده است. روزهاي آينده نشان خواهد داد آن چيزي كه در ذهن گالانت و نتانياهو هست استمرار پيدا نمي‌كند.
 جواني در پايان خاطرنشان كرد: درباره كريدور زنگه‌زور و حضور اسراييل گوش به فرمان رهبر انقلاب هستيم و براي حفظ منافع ملي كشور لحظه‌اي درنگ نمي‌كنيم. اروپايي‌ها و غربي‌ها با رژيم جعلي به دنبال بازكردن جبهه جديد براي ايران هستند اما در بحث باكو وضعيت روشن است و ترس از تمدن‌سازي دارند. ما توانستيم از يك كشور تحت سلطه امريكا به يك كشور مستقل تبديل شويم كه اين اقتدار به بركت خون هزاران شهيد بود لذا امريكايي‌ها به دنبال تقابل ايران با همسايه‌هاست كه اين صحنه را بايد مديريت كرد و جايي كه لازم باشد مانور نظامي هم انجام مي‌دهيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون