• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۰ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5869 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۰ مهر

پزشكيان، امروز در جلسه‌اي مهم درباره رفع محدوديت فضاي مجازي تصميم مي‌گيرد

تحقق وعده رفع فيلترينگ؟

خبرآنلاين| جلسه امروز شوراي عالي مجازي با حضور وزراي تازه‌نفس دولت چهاردهم برگزار مي‌شود و بايد ديد كه آيا اولين جلسه شوراي عالي فضاي مجازي دستاورد چشمگيري در پاسخ به مطالبات فناورانه مردم خواهد داشت يا خير؛ رييس مجلس شوراي اسلامي، رييس قوه قضاييه، رييس سازمان صدا و سيما، وزير ارتباطات (سيد ستار هاشمي)، وزير علوم، وزير آموزش و پرورش و معاون علمي، فناوري و اقتصاد دانش بنيان رييس‌جمهور (حسين افشين) ازجمله اعضاي حقوقي اين شورا به شمار مي‌روند و سيد محمد آقاميري دبيري اين شورا را عهده‌دار است. همچنين حجت‌الاسلام سيد سعيدرضا عاملي، رضا تقي‌پور، رسول جليلي، سيد عزت‌الله انتظامي و محمدحسين انتظاري نيز از اعضاي حقيقي اين شورا هستند.
مسعود پزشكيان، در نخستين نشست مطبوعاتي خود در جمع خبرنگاران كه به تازگي برگزار شد، اعلام كرد كه حذف چارچوب‌هاي فيلترينگ در دستور كار است.
او در ادامه گفت: «درباره موضوع فيلترينگ برنامه‌اي در حال نوشتن است تا از طريق آن چارچوب‌هايي كه وجود دارد را از بين ببريم. موضوع فضاي مجازي در دستور كار قرار دارد و براي جمع‌بندي در شوراي امنيت هم صحبت خواهيم كرد و پيگيريم كه آن را اجرايي كنيم.»
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات دولت چهاردم هم در نخستين مواجهه با خبرنگاران مساله فيلترينگ و كيفيت ارتباطات را دغدغه مردم دانست و گفت: «نگاه ما در مواجهه با موضوع فيلترينگ نگاهي فعال خواهد بود و در اين مورد خودمان را مكلف مي‌دانيم. ما به‌واسطه جنس خدمات وزارت ارتباطات، با مردم در ارتباط مستقيم هستيم و بايد كار كارشناسي انجام دهيم. بايد درباره وضعيت فيلترينگ اجماع‌سازي و توافق‌سازي انجام دهيم تا راهكار مناسب را به لايه سياست‌گذاري ارايه دهيم. اين نكته‌اي است كه بايد كاملا منطبق با نگاهي اقناعي، اصولي و كارشناسي و فارغ از فضاي هيجاني دنبال شود.»
حال بايد ديد كه در جلسه شوراي عالي فضاي مجازي كه با حضور اعضاي جديد از جمله مسعود پزشكيان، سيد ستار هاشمي و حسين افشين تشكيل خواهد شد، به فيلترينگ و تبعات آن كه ازجمله آنها شكل‌گيري اينترنت طبقاتي است، اشاره‌اي خواهد شد يا خير تا لحظه نگارش اين گزارش دستور كار جلسه فرداي شوراي عالي فضاي مجازي منتشر نشده است و بايد ديد كه آيا رسيدگي به موضوع فيلترينگ در دستور كار اين شورا خواهد بود يا خير.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون