• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۰ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5869 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۰ مهر

گريزمان پس از يك دهه از تيم ملي خداحافظي كرد

مهاجمي كه پاسور بودن را بيشتر دوست داشت

به گزارش «اعتماد»، آنتوان گريزمان ستاره خوش‌تيپ فرانسوي در يادداشتي احساسي با هواداران تيم‌ ملي اين كشور خداحافظي كرد.
به گزارش روزنامه اعتماد، «امروز با احساساتي عميق خداحافظي‌ام از تيم ملي فرانسه را اعلام مي‌كنم. بعد از 10 سال باورنكردني پر از موفقيت‌ها و لحظات باورنكردني، زمان آن رسيده اين فصل از زندگي‌ام را تمام كنم و فضا را براي نسل جديد باز كنم. پوشيدن اين پيراهن براي من يك فرصت ويژه و افتخار بود. از ماه مارس 2014 تا سپتامبر امسال، اين فرصت را داشتم لحظاتي باورنكردني را در كنار همبازيان استثنايي‌ام تجربه كنم. ما در موفقيت‌هاي زيادي سهيم شديم كه براي هميشه در ذهن ما حك شده است.»
دلنوشته‌اي كه براي ‌دوستداران خروس‌ها شايد حس دوگانه را داشته باشد‌. اول از اين جهت كه با خداحافظي اين مهاجم ۳۳ ساله جا براي جوانان باز مي‌شود و يادآوري خاطرات گريزمان كه دوست داشت «گريزي» صدايش كنند فرانسوي‌ها را سر ذوق مي‌آورد و ديگري اينكه فوتبال آنقدر بي‌رحم است كه گريزمان با 10 سال سابقه و انجام ۱۳۷ بازي ملي بايد پشت سر امباپه به زمين مسابقه مي‌آمد، چراكه دشان در اين اواخر چندان به آنتوان اعتنا نمي‌كرد‌! اما فوتبال اگرچه براي ما گاهي دراماتيك‌ مي‌شود ولي به‌طور حتم تئوريسين‌هاي كادرفني نگاه منطقي به جزييات آن دارند و بازيكنان هم درك كاملي از شرايط موجود دارند براي همين هم خداحافظي يك ستاره بزرگ‌ تا همين حد در خاموشي و به دور از جنجال انجام مي‌شود. گريزمان در ۱۳۷ بازي ملي ۴۴ گل را به ثبت رساند. با اين حال او با ارسال ۳۳ پاس گل براي همبازيانش، نشان داد پاس گل دادن را بيشتر از گلزني دوست داشت! ثمره از خودگذشتگي اين بازيكن كه براي ديديه دشان در چند پست مختلف بازي كرد اين شد كه حالا برترين پاسور تاريخ تيم ملي فرانسه به حساب مي‌آيد.
از ديگر افتخارات گريزي با خروس‌ها مي‌توان به قهرماني در جام‌جهاني ۲۰۱۸ و قهرماني در ليگ ملت‌هاي اروپا در سال ۲۰۲۱ اشاره كرد. وي همچنين دو نايب قهرماني در جام‌جهاني و جام ملت‌هاي اروپا هم در دوران پربارش در تيم ملي دارد.چهار بار روي سكو رفتن در رقابت‌هاي مهم دنياي فوتبال در مدت ۱۰ سال يادآور دوران باشكوه اين بازيكن بي‌حاشيه است.
هر چه بود دوران ملي اين بازيكن به سر رسيد. با اين حال علاقه‌مندان فوتبال اين بازيكن مي‌توانند او را همچنان با پيراهن اتلتيكو مادريد در مستطيل سبز ببينند و از تماشاي بازي‌هاي او لذت ببرند‌ هر چند با توجه به سن و سال اين بازيكن شايد فقط يكي، دو سال ديگر او را در زمين فوتبال ببينيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون