• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۰ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5869 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۰ مهر

بهترين جملات يورگن كلوپ در ليورپول

از فوتبال هوي متال تا مقايسه ليورپول با همسر!

يورگن كلوپ در 9 فصل حضورش در ليورپول حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشت.

به گزارش روزنامه اعتماد و به نقل از فورفورتو در اينجا نگاهي مي‌انداريم به خاطره‌انگيزترين جملات او...

ما داستان خودمان را ساختيم

يورگن كلوپ بعد از قهرماني تاريخي با قرمزهاي مرسي‌سايد در ليگ برتر در مصاحبه‌اي با سايت رسمي ليورپول گفت: ما داستان و تاريخ خود را ساختيم.

بهترين گروه موسيقي جهان

يورگن كلوپ از علاقه خود به «هوي متال» صحبت كرده. سرمربي سابق ليورپول يك‌بار و پس از حضور در يك كنفرانس مطبوعاتي با تي‌شرت بيتلز گفت: «بهترين گروه موسيقي جهان. مادرم اين را گفت، پدرم گفت: شماره يك - بيتلز.»

مواجهه با هواداران اورتون

يورگن كلوپ فاش كرده رابطه خوبي با طرفداران تيم اورتون داشته.

او در مورد تجربه خود از هواداران اورتون در سال 2016 گفت: «من با چند اورتوني در خيابان ملاقات كردم و آنها دوستانه برخورد كردند. احتمالا خوشحال بودند كه من اينجا هستم، زيرا آنها فكر مي‌كنند با وجود من ليورپول تا 20 سال آينده هيچ موفقيتي نخواهد داشت.»

در مورد اهميت فوتبال

يورگن كلوپ در اولين كنفرانس مطبوعاتي خود به عنوان سرمربي ليورپول به رسانه‌ها گفت كه من مرد معمولي هستم. او توضيح داد: «قبلا گفته‌ام كه فوتبال هميشه مهم‌ترين چيز كم اهميت‌ترين چيزهاست.»

در مورد مصدوميت شديد زانوي اوكسليد چمبرلين

زماني كه الكس اوكسليد چمبرلين، هافبك ليورپول در بازي نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا در سال 2018 از ناحيه زانو مصدوم شد، سرمربي يورگن كلوپ جمله‌اي به ياد ماندني در موردش گفت: «من قبلا به او گفته بودم كه ما جوري منتظر او خواهيم بود كه انگار يك همسر خوب وقتي مردش در زندان است، منتظر او مي‌ماند.»

فروش قلب و روح ليورپول

پس از فروش فيليپه كوتينيو به بارسلونا در سال 2018، يورگن كلوپ، سرمربي ليورپول، يكي از به ياد ماندني‌ترين جملات خود را مطرح كرد. او گفت: «شما نمي‌توانيد قلب و روح باشگاه فوتبال ليورپول را انتقال دهيد. اگرچه من مطمئن هستم كه باشگاه‌هاي زيادي هستند كه مايل به خريد آن هستند.»

باور هواداران به ما كمك مي‌كند

پيش از خداحافظي خود در مه ‌2024، يورگن كلوپ، مدير ليورپول، نقاشي ويژه‌اي از يكي از طرفداران قرمزها، ابيگيل رودكين، دريافت كرد.

او در پاسخ به سوالي درباره آن جلسه، از هواداران باشگاه و استعدادهاي خلاق آنها قدرداني كرد. سپس او گفت: «اين يك باشگاه بسيار بسيار خاص است. من كاري نكردم كه آنها (هواداران) باور پيدا كنند، بلكه به آنها يادآوري كردم كه وقتي شما باور كنيد به ما كمك مي‌كند.»

اين بهترين باشگاه جهان است

ارتباط ويژه بين يورگن كلوپ و ليورپول از ابتدا مشهود بود و تنها در 9 فصل حضور اين مربي آلماني در آنفيلد روز به روز بيشتر شد.

نتايج آشكارا كمك كرد، اما اين ارتباط خيلي بيشتر از اينها بود، كلوپ با ارزش‌ها و سنت‌هاي قرمزها در خارج از زمين هماهنگ بود. او گفت: «اين بهترين باشگاه جهان است. به نظر ديگران اهميت نده.»

فقط تلاش كن وگرنه به زيباترين شكل شكست بخور

ليورپول در بازي رفت نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا در ماه مه ‌2019 در نيوكمپ با نتيجه 3-0 مغلوب بارسلونا شد، اما در آنفيلد به شكلي معروف نتيجه را تغيير داد. پيش از بازي برگشت، يورگن كلوپ نقل قول خاطره‌انگيز ديگري را مطرح كرد.

اين آلماني به رسانه‌ها گفت: «اين برنامه ماست: فقط تلاش كنيد. اگر مي‌توانيم آن را انجام دهيم، فوق‌العاده است وگرنه به زيباترين شكل شكست مي‌خوريم.»

فقط خيلي احمق‌ها روي زمين مي‌مانند

يورگن كلوپ در ليورپول به موفقيت‌هاي بزرگي دست يافت، اما آلماني مجبور شد براي اولين جام خود كمي صبر كند. او در اوايل حضور خود در آنفيلد چند فينال را از دست داد.

او پس از شكست مقابل منچسترسيتي در فينال جام اتحاديه در ضربات پنالتي در فوريه 2016 گفت: «شما مي‌توانيد زمين بخوريد و سپس بايد بايستيد. فقط آنها كه خيلي احمق هستند روي زمين مي‌مانند. ما 100 درصد پاسخ مي‌دهيم.» و پاسخ هم دادند.

بازل لحظه بسيار تعيين‌كننده

پس از شكست ليورپول در فينال جام اتحاديه در فوريه 2016، نااميدي بيشتري در ماه مه ‌وجود داشت، زيرا قرمزها در فينال ليگ اروپا به سويا در بازل باختند.

اما يورگن كلوپ گفت: «ما از اين تجربه با هم استفاده خواهيم كرد. سپس روزي همه خواهند گفت بازل لحظه بسيار تعيين‌كننده‌اي براي آينده فوق‌العاده باشگاه ليورپول بوده است.»

در مورد از دست دادن عينك خود در نورويچ

پس از گل ديرهنگام آدام لالانا در پيروزي حماسي 5-4 مقابل نوريچ در ليگ برتر در ژانويه 2016، يورگن كلوپ، سرمربي ليورپول، عينك خود را در جشن‌هاي وحشيانه گم كرد. پس از آن، او گفت: «معمولا من يك جفت عينك دارم، اما تا به حال نتوانستم آن دومي را پيدا كنم، زيرا جست‌وجوي عينك بدون عينك واقعا دشوار است!»

بوم!

ليورپول در مارس 2016 در آنفيلد در ليگ برتر منچسترسيتي را 3-0 شكست داد و يورگن كلوپ پس از پيروزي مقابل شاگردان مانوئل پلگريني در حال شادي بود.

اين بازيكن آلماني پس از پايان بازي گفت: «بهترين كلمه‌اي كه مي‌توانم براي توصيف اين موضوع بگويم، اين است: بوم!»

مكاني براي لحظات بزرگ فوتبال

يورگن كلوپ در طول 9 سال حضور خود در آنفيلد، شب‌هاي ويژه بسياري را طراحي كرد و به نظر مي‌رسيد هميشه اهميت خاطره‌سازي براي هواداران را مي‌دانست.

او پس از پيروزي 4-3 مقابل باشگاه سابقش بروسيا دورتموند در آنفيلد در ليگ اروپا در آوريل 2016 گفت: «مي‌دانم كه اينجا مكاني براي لحظات بزرگ فوتبال است، [اما] ما اين داستان را شروع نكرديم، چيزهاي ديگري هم وجود داشت. اما ما مسووليت خود را مي‌دانيم كه سعي كنيم چند داستان خوب در فوتبال بنويسيم و امشب واقعا داستان خوبي بود.»

با هم مي‌توانيم به چيزهاي بزرگ برسيم

يورگن كلوپ در اكتبر 2015 به ليورپول آمد و اين مربي آلماني به سرعت ايده‌ها و چشم‌انداز خود را براي قرمزها بيان كرد.

وي در مراسم رونمايي خود گفت: «از شما مي‌خواهم كه به اين تيم ايمان داشته باشيد و باور داشته باشيد كه با هم مي‌توانيم به دستاوردهاي بزرگي برسيم. تيم بيرون خواهد رفت و براي شما مي‌جنگد. اين تيم نماينده شما، باشگاه و شهر شما خواهد بود: اين تعهد من است.»

فوتبال هوي متال

زماني كه يورگن كلوپ در اكتبر 2015 به ليورپول پيوست، صحبت‌هاي زيادي در مورد علاقه اين مربي آلماني به چيزي كه او آن را «فوتبال هوي متال» مي‌ناميد، وجود داشت.

قبل از بازي گروهي ليگ قهرمانان اروپا مقابل آرسنال در سال 2013، از كلوپ در مورد تفاوت بين سبك او و آرسن ونگر، سرمربي توپچي‌ها پرسيده شد و او گفت: «من فكر مي‌كنم شكل بازي او يك آهنگ بي‌صداست، ولي من هميشه آن را با صداي بلند دوست دارم.»

بيا در مورد شش صحبت كنيم

يورگن كلوپ پس از اينكه ليورپول را به اولين قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا از سال 2005 و در مجموع ششمين قهرماني در يوسي‌ال رساند، در شرايط خوبي قرار داشت و آهنگي را از گروه Salt ‘N’ Pepa در جشن‌ها زمزمه كرد. او خواند: «بيا در مورد شش صحبت كنيم، عزيزم، بيا در مورد من و تو صحبت كنيم، بيا از همه‌ چيزهاي خوب و همه‌ چيزهاي بدي كه ممكن است وجود داشته باشد، صحبت كنيم.»

در مورد هواداران ليورپول

يك روز پس از پيروزي ليورپول در فينال ليگ قهرمانان اروپا مقابل تاتنهام در ژوئن 2019، قرمزها در جريان رژه اتوبوس در شهر با هزاران هوادار روبه‌رو شدند.

در ميان جشن‌ها، يورگن كلوپ گفت: «من واقعا نمي‌توانم آن را توصيف كنم، زيرا كمي گريه دارم. كاري كه مردم انجام مي‌دهند بسيار طاقت‌فرساست. وقتي شما يك تماس چشمي مستقيم با مردم داريد و مي‌بينيد كه چقدر براي آنها مهم است، اين به معناي واقعي كلمه است. لمس كردن، صادقانه بگويم، فوق‌العاده است.»

اين پسرها غول‌هاي ذهنيت هستند

دوران يورگن كلوپ در ليورپول مملو از لحظات به ياد ماندني و شب‌هاي خاص بود، اما يكي از آنها بيش از همه برجسته است، بازگشت حماسي قرمزها مقابل بارسلونا در آنفيلد و تبديل شكست 3-0 بازي رفت به پيروزي چهار بر سه در بازي برگشت بود.

كلوپ گفت: «به پسرها گفتم، فكر مي‌كنم غيرممكن است، اما چون شما هستيد، ما فرصت داريم و ما به اين شانس اعتقاد داشتيم، نمي‌دانم اين پسرها چگونه اين كار را انجام دادند، اين باور نكردني است.»

شب‌هاي اروپايي در آنفيلد

يورگن كلوپ ليورپول را به سه فينال ليگ قهرمانان اروپا در دوران مربيگري سرخ‌ها رساند و آنفيلد نقش مهمي در موفقيت مربي آلماني در اروپا داشت.

پس از صعود به فينال 2018، كلوپ گفت: «اگر ويكي پديا يا گوگل را داشتيد و شب‌هاي اروپايي را سرچ مي‌كرديد، پاسخ اين مي‌بود: آنفيلد.»

عادي

يورگن كلوپ از ابتدا به عنوان سرمربي ليورپول سرگرم‌كننده بود و در اولين كنفرانس مطبوعاتي خود باعث خنده رسانه‌ها شد.

او گفت: «آيا كسي در اين اتاق فكر مي‌كند كه من مي‌توانم معجزه كنم؟ من يك مرد معمولي از جنگل سياه هستم. مادرم بسيار مغرور است. ولي من يك مرد عادي هستم، اگر اين را مي‌خواهيد!»

ليورپول؟ مثل زماني است كه با همسرم آشنا شدم

او در سال 2020 در مورد پيوستن به قرمزها گفت: «از ايجنتم شنيدم كه ليورپول به من علاقه دارد و بلافاصله احساس كردم «اوه خدا»، مثل زماني كه همسرم را ملاقات كردم. او را ديدم و فكر كردم «باشه، ازدواج مي‌كنم». باشگاه در لحظه نخست براي من همين‌طور بود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون