• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5880 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر

روايت بازيكن بعثت از درگيري در بازي مقابل مس در گفت‌وگو با «اعتماد»

ميلاد سوري: از داخل رختكن به داور گفتند پاي سوتي كه زدي بايست!

تماشاگران ما تعصب تيم‌ خود را مي‌كشند و اتفاق خاصي رخ نداد!

بازيكن بعثت كرمانشاه بعد از حواشي پيش آمده در ديدار تيمش مقابل مس كرمان گفت: «هواداران به زمين نيامدند و كسي هم سنگ‌پراني نكرد. تنها يك بازيكن براي گرفتن عكس وارد زمين شد و چند بطري آب به داخل زمين انداختند.»
ديدار دو تيم بعثت كرمانشاه و مس كرمان در هفته ششم از رقابت‌هاي ليگ يك چهارشنبه ۱۸ مهر به ميزباني كرمانشاه برگزار شد كه اين ديدار با نتيجه يك بر صفر به سود بعثت به پايان رسيد، اما حواشي آن ادامه‌دار است. 
تيم مس كرمان در اواخر نيمه دوم بازي موفق شد دروازه بعثت را باز كند كه داور آن را ابتدا مردود و پس از مشورت با كمك خود گل را تاييد كرد. پس از تاييد گل اعضاي تيم بعثت به سمت داور‌ حمله كردند. در اين لحظات داور بازي را متوقف كرد و به رختكن رفت و دقايقي بعد براي ادامه بازي به زمين برگشت. داور پس از بازگشت به زمين گل مس را مردود اعلام كرد تا دوباره جو بازي به هم بريزد و حاشيه‌هاي زيادي به وجود بيايد.
در روزهاي گذشته اعضاي مس كرمان در اين ‌خصوص صحبت‌هايي را مطرح كردند. سرپرست مس كرمان در گفت‌وگو با ايسنا مدعي شد: فحاشي هواداران، تهديد و مشت زدن به سينه داور توسط اعضاي تيم بعثت و افراد ناشناسي كه وارد زمين شدند، باعث شد بازي ۲۰ دقيقه متوقف شود. افرادي ناشناس با لباس شخصي داور را به رختكن هدايت كردند و به او گفتند در رختكن تصميم خود را بگيرد. داور بازي به رختكن رفت و پس از ۲۵ دقيقه توقف به زمين بازگشت و من و علي سامره سرمربي تيم مس را صدا زد و به ما گفت كه گل شما سالم بود ولي من را ببخشيد و از شما خواهش مي‌كنم با من همكاري كنيد و كوتاه بياييد و من گل را مردود اعلام مي‌كنم!
اما سمت ديگر ماجرا كه در چند روز گذشته در سكوت كامل بودند، روايت ديگري را مطرح كردند. ما براي شنيدن روايت طرف مقابل با ميلاد سوري يكي از بازيكنان بعثت كرمانشاه كه از نزديك ‌شاهد اتفاقات رخ داده بود‌، تماس گرفتيم‌ تا ماجرا را از زبان او‌ نقل كنيم.
سوري درباره حواشي رخ داده به خبرنگار «اعتماد» گفت: من در آنجا بودم. آنها (تيم مس) هم خب احساس مي‌كردند حق‌شان اين است كه توپ‌شان گل گرفته شود، اما داور سوت زده بود و نمي‌شد گل را برگرداند! نمي‌توانست زير سوت خودش بزند و تصميم درست را داور گرفت. شايد كارشناسان داوري بگويند آن صحنه خطا نبوده!
وي درباره جو ورزشگاه هم گفت: بالاخره هواداران تعصب تيم خود را مي‌كشند و اگر احساس كنند حقي از تيم‌شان خورده شده سر و صدايي مي‌كنند و اين يك چيز عادي در فوتبال است و اتفاقي رخ نداد. 
اين بازيكن تصريح كرد: آنها فقط تيم‌شان را تشويق كردند و اصلا سنگ‌پراني نكردند. شايد دو، سه تا بطري پرتاب كردند، اما چيزي نبود كه بخواهند بازي را كنسل كنند، چون ما بچه‌هاي تيم سعي مي‌كرديم سكوها را مديريت كنيم تا اتفاق شديدتري رخ ندهد. نكته ديگر اينكه لحظه‌اي كه داور سوت زد من دقيقا كنار داور بودم. او سوت زد و بعد با دستش نشان داد كه خطا انجام شده و كمك داور و حتي داور چهارم هم ديده بودند. داور گفت من سوت زدم، اما بعد تصميم ديگري گرفتم! مگر مي‌شود سوت بزنيد و بازي را متوقف كنيد و بعد بگوييد كه گل نبود؟ فكر مي‌كنم اين كار درستي نيست. او رفته داخل رختكن و با كارشناسان داوري مشورت كرده و كارشناسان داوري هم به او گفتند پاي سوتي كه زدي بمان حالا چه اشتباه بوده چه درست!
در تصاوير منتشر شده از بازي مشخص است كه برخي افراد غيرمسوول كه مشخص نيست از كجا آمده‌اند وارد زمين مسابقه مي‌شوند. از بازيكن بعثت مي‌پرسيم حضور هواداران در زمين بازي كار درستي نيست! قبول داري؟ سوري پاسخ داد: فقط يك ‌هوادار آمد داخل و بچه‌ها كنترلش كردند تا زودتر از زمين بيرون برود وگرنه‌ شخص ديگري نبود. كل كادر و بازيكنان داخل زمين بودند، اما تماشاگر ديگري را من نديدم! نه اينكه بخواهم بي‌جهت طرف تيم خودمان را بگيرم فقط يك هوادار بود كه وارد زمين شد تا عكسي بگيرد ما هم او را كنترل كرديم و بيرون رفت.
سوري در ادامه باز هم به اشتباه داوري اشاره كرد: داور كه خودش گفته من سوت زدم و بعد مي‌گويد خطا نبوده خب اشتباه داور بوده. اشتباه داوري هر هفته در فوتبال ما رخ مي‌دهد حالا نمي‌دانم چي شد كه اين‌طور تصميماتي گرفت. جز آن صحنه هم‌ داور هيچ اشتباهي نكرد حالا نمي‌دانم ‌چي شد كه دچار ترديد شد.
در ادامه سوال مي‌كنيم اين اتفاق رخ داده باعث خشم هواداران ‌نشد؟ بازيكن بعثت در جواب گفت: خب ما ۵ هزار هوادار داريم و خيلي‌ها هم بيرون از ورزشگاه مي‌مانند. اينها روي تيم خود‌ تعصب دارند. وقتي ديدند داور سوت زده‌ و بعد زده زير تصميم خودش، ناراحت شدند و يك اتفاقاتي رخ داد، اما آن‌طور نبوده كه بخواهند بازي را تعطيل كنند. بازيكنان بزرگ‌تر ماجرا را جمع كردند و ‌اوضاع ختم به خير شد!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون