• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۴ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5881 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۴ مهر

نبايد قطر و امارات را دست‌كم گرفت!

صعود ايران در چه صورتي به خطر مي‌افتد؟

به گزارش «اعتماد»، تيم ملي فوتبال كشورمان پس از كسب نتيجه مساوي برابر ازبكستان در كشور امارات به مصاف تيم ملي قطر مي‌رود‌. 
در گروه A مقدماتي جام جهاني تيم ملي كشورمان با تيم‌هاي ازبكستان و امارات و قطر و كره‌شمالي و قرقيزستان همگروه است و باتوجه به اينكه از هر گروه دو تيم به ‌طور مستقيم جواز حضور در رقابت‌هاي جام جهاني را به دست مي‌آورند و با درنظر گرفتن اينكه هم‌اكنون همراه با ازبكستان در صدر اين گروه قرار داريم شايد روي كاغذ شانس صعودمان زياد باشد اما در فوتبال لحظات است كه اتفاقات را رقم مي‌زند و شايد در همين هفته چهارم  بازي‌ها دچار چالش بزرگي شويم و كار صعودمان به اما و اگر كشيده شود!
مي‌پرسيد چطور؟ در جدول ازبكستان و ايران با هفت امتياز در رده‌هاي اول و دوم قرار دارند اين هفته هر دو تيم به مصاف دو تيم‌ چهار امتيازي بازي‌ها يعني امارات و قطر  خواهند رفت.حالا چنانچه تيم ملي كشورمان و همچنين ازبكستان اين مسابقه خود را با شكست پشت سر بگذارند هر چهار تيم، هفت امتيازي خواهند شد و در آن صورت كار براي تيم ملي ما بسيار دشوار خواهد شد، چراكه دو بازي بعدي هم در زمين تيم‌هاي مرموز كره‌شمالي و قرقيزستان بازي داريم و آنها نشان دادند توانايي كسب امتياز برابر تيم‌هاي بزرگ را دارند.
قرقيزستان در تهران نزديك بود يك امتياز از ما بگيرد يا كره‌شمالي همين هفته پيش امارات را در خانه متوقف كرد. شك نكنيد آنها برابر ملي‌پوشان كشورمان با انگيزه بيشتري هم بازي خواهند كرد.
اما روي ديگر سكه برد تيم ملي مقابل قطر است كه در اين صورت قطر ۴ امتيازي مي‌ماند و تيم ملي ايران با ۱۰ امتياز وضعيت خيلي بهتري در گروه پيدا مي‌كند.
كسب نتيجه مساوي در بازي مقابل قطر بيشتر به نفع ايران خواهد بود تا عنابي‌ها بنابراين قهرمان جام ملت‌هاي آسيا براي برد به ميدان خواهد آمد. 
شاگردان امير قلعه‌نويي حق ندارند هيچ حريفي را دست‌كم بگيرند، چراكه يك اشتباه مي‌تواند جام جهاني آينده را از ما بگيرد، اما در ديگر گروه‌ها و بين‌ مدعيان هميشگي وضعيت ژاپن از همه بهتر است. كره‌جنوبي و به خصوص عربستان و استراليا به لحاظ كسب امتياز برخلاف انتظار عملكرد خوبي نداشتند. سورپرايز بزرگ مسابقات تا اينجا هم تيم ملي عراق است كه پا به پاي كره‌جنوبي براي صعود مي‌جنگد تا بعد از سال‌ها در جام جهاني حضور پيدا كند. بايد ديد در پايان اين ماراتن نزديك كدام تيم‌هاي خوشبخت جزو ۸ تيم صعود‌كننده به بزرگ‌ترين رويداد فوتبالي جهان خواهند بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون