• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۶ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5883 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۶ مهر

از پيام‌هاي خوانندگان

استمداد جمعي از زندانيان ندامتگاه تهران بزرگ

«ما جمعي از محكومان مالي و كيفري واحد 5 ندامتگاه تهران بزرگ هستيم. هزاران نفر از محكومان مالي اين واحد به دليل عجز در پرداخت بدهي به شكات، طي سال‌هاي طولاني بالغ بر 4 الي 24 سال و با ميانگين سني 25 الي 90 سال در زندان هستند در حالي كه زندگي شان به ‌طور كل نابود شده و آسيب‌هاي اجتماعي گريبان خانواده‌ها و فرزندان‌شان را گرفته و بیشتر اين زندانيان، خانواده خود را از ياد برده‌اند و مهر پدر و فرزندي هم فراموش شده و اين زندانيان، آزادي را روياي دست نايافتني مي‌بينند. اين زندانيان، همزمان به تحمل حبس سنگين، پرداخت جزاي نقدي در حق صندوق دولت و رد مال حق شكات محكوم شده‌اند در حالي كه شكات در دادگاه حقوقي هم شكايت مطالبه وجه و خسارت و ضرر و زيان و تاخير تأديه يا خسارت ناشي از جرم را ثبت كرده‌اند. متاسفانه مسوولان اين ندامتگاه، صداي زندانيان را انعكاس نمي‌دهند در حالي كه واقعيات اين ندامتگاه و به خصوص بند محكومان مالي، متفاوت از گزارش‌هاي مسوولان اين ندامتگاه است و در صورت اعتراض زندانيان، تمام امتيازات از ايشان سلب شده و با جابه‌جايي در سالن‌ها، تنبيه مي‌شوند. برخي زندانيان بند محكومان مالي اگر تا آخر عمر در زندان باشند هم نمي‌توانند بدهي خودشان را بپردازند و تعدادي از زندانيان هم پيش از پرداخت بدهي‌شان در همين زندان فوت كرده‌اند. خواهشمنديم نمايندگان محترم مجلس، سران قوا يا نمايندگان محترم دفتر مقام معظم رهبري به صورت سرزده و بدون اطلاع قبلي به واحد 5 مجتمع ندامتگاه تهران بزرگ بيايند و ديدار چهره به چهره با برخي مددجويان داشته باشند و با بازديد دقيق و شنيدن درددل‌هاي اينجانبان، يك تصميم‌گيري جهادي براي بازنگري در قانون داشته باشند. با التماس خواهش مي‌كنيم به فريادمان برسيد.»

 

استمداد جمعي از كاركنان سازمان بيمه سلامت ايرانيان:

«ما جمعي از كاركنان سازمان بيمه سلامت ايرانيان هستيم كه زير فشار كار در حال خرد شدن و در معرض فروپاشي خانواده‌هاي‌مان هستيم به اين دليل كه مسوولان سازمان طي سه سال اخير از جذب نيروي جديد خودداري كرده‌اند. مشكل مهم ما در اين سازمان، به‌روز شدن بخشنامه‌هاي قديمي درباره پرداخت پاداش و حق بهره‌وري و عناوين اين گونه به مديران و روساست كه طبق فيش‌هاي حقوقي‌شان كه در حسابداري سازمان هم موجود است، با دستور رياست سازمان، هر ماه چندميليون تومان به روسا و مديران تمام استان‌ها پرداخت شده و مي‌شود در حالي كه ما كاركنان اين سازمان كه بار اصلي كارها را بردوش داريم، فقط همان حقوق ثابت را دريافت مي‌كنيم. اين وضع عادلانه نيست و بايد دستگاه قضايي يا وزارت بهداشت به اين موضوع رسيدگي كنند.»

 

از حسنش‌نیز بگوییم

وظيفه خود مي‌دانم به نمايندگي جمعي از مددجويان زندان تهران بزرگ از مسوولان محترم زندان تهران بزرگ به‌خصوص آقاي جليلوند در پيگيري و رسيدگي به وضعيت غذايي مددجويان و بالا بردن كيفيت و كميت در حد استاندارد و به‌خصوص افزوده شدن گوشت قرمز در حد مطلوب به سبد غذايي نهايت قدرداني و سپاس را به جا آورده و به اطلاع عموم برسانيم مسوولان ما دلسوز و پيگير هستند و مشكلات و كاستي‌ها به دليل منفعت‌طلبي و قصور برخي دون‌پايگان است كه حقوق كلان جمعي را قرباني منافع شخصي يا گروهي خود مي‌نمايند و همين موضوع در كل كشور تسريع يافته و خائنين و فرصت‌طلبان در طي ايجاد اختلاف و سوءتفاهم بين مسوولان ارجمند و مردم هستند تا از آب گل‌آلود ماهي بگيرند و در اين حالت تيزبيني، دورانديشي و درايت ماست كه مي‌تواند توطئه‌هاي شوم آنان را بي‌اثر سازد. آنچه در مدت چهارده ماهي كه در زندان تهران بزرگ هستم مشخص گرديده تلاش بي‌شائبه مسوولان گرامي براي رفاه حال مددجويان تسريع در آزادي آنان و حل مشكلات‌شان بوده و اراده‌اي راسخ در مقابله با باندبازي و حق‌كشي، در حالي كه باندبازان و سودجويان تلاش مي‌نمايند اعمال ناجوانمردانه خود را سيستماتيك جلوه دهند تا مددجويان گمان كنند در مراتب غيرقانوني و ظالمانه‌اي كه گاها پيش مي‌آيد مسوولان و سازمان زندان‌ها نيز درگير هستند تا با نااميدي از تصحيح امور يادشده و منفعل ماندن تلاشي براي رفع و جلوگيري از تكرار آن نشود و در خاتمه يادآور مي‌شويم با توجه به امكانات كم و مشكلات فراوان همچنين ورودي بالاي زندان شرايط مناسب و پيگيري آنچه منطقي و قانوني است به درستي انجام مي‌گيرد با آرزوي آشتي بزرگ ملي.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون