• ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5884 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۸ مهر

ظلم فاحش فدراسيون به خيبر و امثال خيبر

آيا تاج جرات عذرخواهي دارد يا عذرخواهي مختص سوگلي‌هاست؟

در يكي از بازي‌هاي هفته هشتم ليگ برتر تيم خيبر خرم‌آباد در ديدار مقابل چادرملو يزد با نتيجه يك بر صفر شكست خورد. 
به گزارش روزنامه اعتماد، در اين رقابت تصميمات داوري تاثير بسيار زيادي بر نتيجه بازي گذاشت. كيوان علي‌محمدي داور بازي در غياب بحث برانگيز VAR‌ دو پنالتي بسيار مشكوك براي چادرملو اعلام كرد كه پنالتي نخست تبديل به گل نشد و پنالتي دوم وارد دروازه خيبر شد تا با اين نتيجه چادرملو برنده تقابل تازه‌واردهاي ليگ شود. 
بعد از بازي ماركو اليوير، سرمربي خيبر با انتقاد از داور بازي گفت: «داور مسابقه ۲ صحنه را پنالتي به نفع چادرملو اردكان اعلام كرد كه به هيچ‌وجه پنالتي نبود.» وي ادامه داد: «داور حتي يكي، دو پنالتي ما را نيز در اين بازي مهم نگرفت و قطعا اين عامل اصلي شكست ما بود و اين اشتباهات همه‌ چيز را به نفع تيم چادرملو كرد و مسير تيم ما  عوض شد.»
ساعاتي بعد مديران تيم خيبر به صورت رسمي از علي‌محمدي داور بازي شكايت كردند. باشگاه خيبر خرم‌آباد در پايان اين ديدار با اعلام اينكه صبح فردا شكايت خود را از علي‌محمدي داور بازي با چادرملو به فدراسيون ارائه خواهد كرد، از كميته داوران خواست، ‌صحنه اعلام پنالتي‌ها به سود چادرملو را مورد ارزيابي قرار بدهد و نتيجه آن را به اطلاع عموم  برساند.
اين چندمين بار در فصل جديد است كه سوت‌هاي سوال‌برانگيز در ديدارهاي تيم خيبر حاشيه‌ساز شده است. در ديدار اين تيم مقابل سپاهان به تاييد كارشناسان داوري هر دو گل سپاهان مردود بود! در آن بازي خيبري‌ها با نتيجه دو بر يك مغلوب حريف متمول خود شدند. 
نكته بسيار عجيب و تامل‌برانگيز در مورد اين اشتباهات داوري برمي‌گردد به نبود VAR در بازي‌هاي تيم خيبر خرم‌آباد. در شرايطي كه از ابتداي فصل وعده داده شده بود بازي‌ها با كمك داور ويديويي برگزار مي‌شود، اما گويا فدراسيون از اين تكنولوژي كه خودش بسيار مساله‌دار است در بازي‌هاي گزينشي استفاده مي‌كند. به اين معنا كه در هفته‌هاي گذشته در برخي بازي‌ها كمك داور ويديويي وجود داشته و در برخي بازي‌ها  نه! 
اين ظلم و بي‌عدالتي آشكار كه با مقررات فيفا و بحث يكپارچگي مسابقات هم در تناقض است باعث ضرر برخي تيم‌ها، مخصوصا تيم‌هاي خصوصي و تازه راه يافته به ليگ برتر نظير خيبر شده است. 
اتفاقا همين رويكرد تبعيض‌آميز و غيرقانوني فدراسيون است كه باعث شده هواداران خيبر در شبكه‌هاي اجتماعي با انتشار تصاوير بازي تيم محبوب‌شان مقابل سپاهان و چادرملو بنويسند: «فقط سوگلي‌هاي فدراسيون از VAR بهره‌مند مي‌شوند.»
اين هفته‌ها كه بحث فساد در فوتبال بسيار داغ بوده و حتي رييس كميته داوران فدراسيون فوتبال به عنوان يكي از بزرگ‌ترين متهمان اين پرونده شناسايي شده اين اتفاقات بيش از گذشته ذهن‌ها را مشغول مي‌كند و سوال‌هاي بسياري را به وجود مي‌آورد. اولين سوال كه اتفاقا سوال مديران و هوادران خيبر هم هست به يك نكته واضح اشاره دارد: چرا برخي بازي‌ها VAR دارد و ما نداريم؟ اين سوالي است كه اوايل شهريور رضا مهاجري، سرمربي سابق خيبر كه حالا جاي خودش را به مربي برزيلي داده، مطرح كرد. رضا مهاجري گفت: «ما نمي‌دانيم كه چرا از وي‌اي‌آر در ليگ برتر به ‌دشواري استفاده مي‌شود. انتظار داريم كه فدراسيون فوتبال در اين زمينه درست عمل كند. روش خوبي در ليگ برتر نيست كه عده‌اي از تيم‌ها از وي‌اي‌آر استفاده كنند و عده‌اي ديگر از تيم‌ها از اين تكنولوژي محروم شوند و مسوولان فدراسيون بايد هر چه سريع‌تر اين موضوع را  آسيب‌شناسي كنند.»
با اين حال فدراسيون فوتبال كه گويا اين روزها مشكلات بزرگ‌تري مثل پاسخگويي به نهادهاي نظارتي و امنيتي بابت پرونده‌هاي متعدد دارد، فرصت نكرد موضوع را آسيب‌شناسي كند تا باز هم تيم خيبر و تيم‌هاي ديگري نظير اين تيم در كشاكش تصميمات بحث‌برانگيز داوري امتياز از دست بدهند. تيم‌هايي كه با هواداران دوست‌داشتني و خونگرم و با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي با هزار اميد خودشان را به ليگ برتر مي‌رسانند، اما به همين راحتي درگير حواشي و چالش مي‌شوند. 
مدتي پيش مهدي تاج در يك مراسم كه از رسانه ملي پخش مي‌شد از استقلال بابت گل آفسايد پرسپوليس در بازي هفته پاياني ليگ برتر فصل گذشته عذرخواهي كرد. حال بايد پرسيد تاج جرات دارد مقابل هواداران خيبر و تيم‌هاي ديگري كه مدام بابت داوري‌هاي پر مساله متضرر مي‌شوند، قرار بگيرد و از آنها عذرخواهي كند؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون