• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۰ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5886 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۰ مهر

افشاگري‌هاي حسن خان‌محمدي از وضعيت تيم‌هاي پايه پرسپوليس

گفتند هواي بازيكني كه خرج كرده را داشته باش وگرنه آبروي‌مان را مي‌برد!

درويش بازيكن مي‌آورد اما من نمي‌پذيرفتم!

روزبه‌  دلاور

حسن خان‌محمدي، سرمربي جوانان پرسپوليس كه به تازگي از سمت خود بركنار شده است، مي‌گويد: محسن خليلي، مدير آكادمي پرسپوليس در كارم دخالت مي‌كرد و من هم ‌جلوي او ايستادم و رفته‌رفته كار به جايي رسيد كه باشگاه هم‌ جواب من را نمي‌داد! به مربي تيم گفتند خان‌محمدي بازيكن مالي برداشته است!

به گزارش روزنامه «اعتماد»، درحالي كه تنها يك بازي تا پايان نيم فصل نخست ليگ برتر جوانان تهران باقي مانده است، با تصميم محسن خليلي، مدير آكادمي فوتبال باشگاه پرسپوليس و با موافقت مديرعامل و معاون ورزشي باشگاه، حسن خان‌محمدي سرمربي تيم جوانان پرسپوليس از جمع سرخپوشان كنار گذاشته شد و بهادر عبدي هافبك سابق سرخپوشان به عنوان سرمربي جوانان پرسپوليس منصوب و معرفي شد.  خان‌محمدي طي حدود شش سال فعاليت در آكادمي پرسپوليس عملكرد‌ خوبي داشت و در سال گذشته با نوجوانان اين باشگاه به قهرماني دست يافت تا پس از سال‌ها يك رده از آكادمي پرسپوليس به مقام‌ اول بازي‌ها دست پيدا كند. در اين شرايط كنار گذاشتن اين مربي‌ جاي‌ سوال‌ داشت. ‌به همين‌ دليل با‌ وي تماس گرفتيم‌ تا علت قطع‌ همكاري‌اش را جويا شويم. پيشكسوت پرسپوليس در خصوص اينكه آيا نتايجش باعث كنار گذاشتن از جوانان پرسپوليس شد به خبرنگار «اعتمادآنلاين» گفت: ما صدر جدول هستيم و فقط يك امتياز پايين‌تر هستيم. اما يك چيزهايي است كه من  نمي‌پذيرفتم !
از حسن خان‌محمدي پرسيديم شما عملكرد‌ خوبي داشتيد با اين حال مدير باشگاه و آكادمي شما را نخواسته، علتش چيست؟‌ او پاسخ داد: من ششمين سالم بود كه در پايه‌هاي پرسپوليس كار مي‌كردم و سال‌ها خودم سرمايه‌گذاري كردم و كسي از ما حمايت نكرد. بالاي يك ميليارد تومان در اين چند سال مثل قرارداد خوابگاه و خوراك هزينه كرديم. نمي‌توانستم يكسري مسائل را بپذيرم! خان‌محمدي در ادامه اظهار داشت: مثلا گفتم قراردادمان را افزايش دهيد چون توهين به مربيان پايه است كه قرارداد صد ميليوني ببندند كه مي‌شود ماهي هشت ميليون تومان! يا مسائل ديگر. مثلا مي‌گفتند اين بازيكن را كنار بگذار و فلان بازيكن را بگذار! يا مي‌گفتند بازيكن تيم ملي مي‌خواهيم بياوريم كه من نپذيرفتم‌. وي ادامه داد: من يك بازيكن را فني برداشتم اما آنها مي‌گفتند اين بازيكن جاي ديگر پول داده است! در همين كش و قوس كارمان به وزارت ورزش كشيده شد و مسائل پيچيده شد. نكته ديگر اينكه سرمربي بايد مبلغ قرارداد بازيكنان را اعلام كند نه اينكه باشگاه. مثلا به يكسري ده ميليون پول دادند و به يكسري نود ميليون يا بيست ميليون خب اينها را من بايد تعيين مي‌كردم. خان‌محمدي تصريح كرد: آنها عرصه را براي من تنگ كردند. در فوتبال طبيعي است كه يك مربي را نخواهند اما هنوز يك بازي تا نيم فصل مانده بود و شرايط ما خيلي خوب بود. مي‌گفتند يكي، دو بازيكن را رد كن چون نمي‌توانند كمك كنند!  خان‌محمدي در پاسخ به سوالي مبني بر دخالت خليلي در امور فني به «اعتماد» گفت: بله دخالت مي‌كرد و من هم ‌جلوي او ايستادم و رفته رفته كار به جايي رسيد كه باشگاه هم‌ جواب من را نمي‌داد! به مربي تيم گفتند خان‌محمدي بازيكن مالي برداشته است! من يك تيم رويارويي ساخته بودم تا هفته يازدهم كه پيكان را در زمين خودش برديم پنج امتياز هم بالاتر از اين تيم بوديم و آمار گل زده ما هنوز از بهترين‌ها است‌ اما از بس كه اذيت و آزارمان دادند كه نمي‌شد‌‌ كار كرد. از هفته پنجم به من گفتند خودت برو و استعفايت را بده و نمي‌دانم چي شد كه اخراجم كردند و حالا هم الكي مي‌گويند توافق كرديم! من اصلا با كسي توافق نكردم! 
آيا درويش به عنوان مديرعامل باشگاه از شما حمايت نكرد؟ سرمربي اخراجي پرسپوليس پاسخ داد: اصلا پشت من نايستادند و حتي تلفن‌هاي من را جواب ندادند. من به آقاي درويش چندين بار زنگ زدم اما انگار من يك غريبه‌ام! در اين فوتبال بايد دور يكسري‌ها باشي و اگر نباشي حذفت مي‌كنند! من از نونهالان اين بچه‌ها را بالا آوردم و آينده‌هاي فوتبال بودند اما نخواستند و نگذاشتند! وقتي يك كاري از من مي‌خواهند و گوش نمي‌دهم معلوم است همه‌چيز عليه من مي‌شود! خان‌محمدي با اشاره به دستمزد مربيان پايه ساير رقبا از‌جمله استقلال گفت: در استقلال مربي زير ۴۰۰ ميليون نمي‌گيرد اما در اينجا با اين مبلغ نمي‌شد كار كرد. با اين حال تنها دليل من فقط خواسته‌ام براي افزايش قرارداد تمام كادر پايه‌هاي‌مان نبود.  پرسيديم چه دلايلي؟ خان‌محمدي پاسخ داد: من يك جدولي داشتم و بازيكناني را برمي‌داشتم اما مي‌آمدند از مربي تيم من مي‌پرسيدند كه چه بازيكني را برداشتم و اين تصميم سرمربي است. شما بايد بايستيد و بله قربان‌گو باشيد كه من بلد نيستم! نكته ديگر اينكه مگر يحيي بد بود كنارش گذاشتند؟ ببينيد فولاد را متحول كرده است. حالا فكر مي‌كنند مي‌توانند حسن خان‌محمدي را از فوتبال بردارند؟ نمي‌توانند. من با فوتبال زندگي مي‌كنم و چند سال است كه مربيگري كردم با هزينه خودم و باشگاه من را مربي نكرد. سوال ديگر اين بود كه آيا از طرف باشگاه بازيكن به شما معرفي كردند تا آن بازيكن را جذب كنيد؟ خان‌محمدي در پاسخ به اين سوال گفت: آقاي درويش هم بازيكن مي‌فرستادند اما من بازيكني را نمي‌گرفتم اما با اصرار گفت آن بازيكن را بردار! هر كسي هم فرستادند من قبول نكردم! اما يكسري كارها را نمي‌توانستم انجام دهم! باشگاه بايستي به يكسري درخواست‌هايي كه AFC ملزم كرده رسيدگي كند. مدير آكادمي هم بايد يقه‌اش را پاره كند و بخواهد به پايه‌ها رسيدگي شود اما وقتي اين كار را نمي‌كنند يعني مي‌خواهند در صندلي مديريت خود بمانند.ا مثال من در مربيگري هست ديگر. حرف حق بزنم خب كنارم مي‌گذارند! مثلا مربي استقلال تا حرفي زد كنارش گذاشتند پس من هم حرف‌هايي زدم كه كنارم گذاشتند!
وي در پاسخ به اينكه اسپانسر باشگاه كه خيلي سر و صدا به پا مي‌كرد آيا به پايه‌ها توجهي نداشت؟ گفت: شركت طبيعت آدم‌هاي خوبي هستند و مثلا براي بچه‌ها غذا مي‌خواستيم مي‌آوردند يا براي دربي پاداش در نظر مي‌گرفتند اما بايد ديد از اسپانسر چي مي‌خواستند. مسوول باشگاه مي‌توانست از اسپانسر بخواهد حقوق بچه‌ها را زياد كند اما خواسته‌هاي‌شان خواسته درست و مثبتي از طبيعت نبوده است!  پرسيديم آيا درخواست شخصي از اسپانسر داشتند؟ پيشكسوت پرسپوليس در پاسخ گفت: حالا نديدم كه بخواهم قضاوت كنم! درباره خود من يكسري مصاحبه‌ها مي‌كنم كه خوش‌شان نمي‌آيد! من هم براي فوتبال پايه‌ها مي‌گويم. اين بچه‌ها واقعا گناه دارند! مثلا باشگاه نبايد يك شيريني يا يك موزي بعد از تمرين به بچه‌ها بدهد؟ خب اينها را باشگاه و آكادمي مي‌تواند خيلي راحت انجام دهد.
خان‌محمدي در ادامه گفت: ما مي‌گوييم فلان چيز در باشگاه كم است يا نداريم اما باشگاه كاري انجام نمي‌دهد و يكي از اولياي بازيكنان مي‌آيد آن پول را پرداخت مي‌كند تا فلان چيز را بخريم خب اين هم كار خوبي نيست. اينها ناراحتي‌ها به وجود مي‌آورد وقتي اولياي بازيكن پولي مي‌دهند تا فلان‌جا را براي باشگاه درست كنند بعد توقع دارند بچه‌هاي‌شان بازي كنند! ما بايد نگاه‌مان به فوتبال پايه عوض شود. الان AFC گفته سالي ۵۰ ميليارد بايد در پايه‌ها هزينه شود كه ما مي‌گوييم يك‌چهارم آن باشد كه چيزي هم نمي‌شود.  از مدافع سابق سرخپوشان درخواست‌هاي عجيبي كه از او صورت گرفته، پرسيديم و اينكه‌ آيا از طرف باشگاه به او گفته شده به بازيكني كه براي باشگاه هزينه كرده، بيشتر توجه كند؟ خان‌محمدي در پاسخ گفت: بله. اين يك چيز طبيعي است! يكي كه اين كار را كرده ‌مي‌آيند مي‌گويند حواست به اين باشد وگرنه ممكن است آبروريزي كند! بالاخره در فوتبال اين‌جور مسائل هست اما همه مي‌خواهند آن را كتمان كنند و بگويند همه ‌چيز گل و بلبل است! نمي‌شود اين چيزها را كتمان كرد.
خان‌محمدي در پايان خطاب به درويش مدير باشگاه پرسپوليس گفت: من تماس گرفتم تا يكسري مسائل را بگويم و ايشان دوست ندارد بشنود يا شايد هم ‌بدگويي‌هايي عليه من كردند براي همين نخواسته حرف‌هايم را بشنود! من هم بايد‌ تريبوني داشته باشم و حرف‌هايم را بزنم.‌ نمي‌شود كه يك‌طرفه توافق كرديم و از اين حرف‌ها.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون